زهره اعتضادالسلطنه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
زهر اعتضادالسلطنه
نام هنگام تولدزهره اعتضادالسلطنه
زادهٔ۱۳۴۱
تهران، ایران
ملیتایرانی
تحصیلاتاو دوران ابتدایی خود را در مدرسه استثنایی گذارند اما از سال پنجم ابتدایی آموزش خود را در مدارس عادی ادامه داد و آن را با موفقیت به اتمام رساند. وی در رشته روان‌شناسی تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده است.
پیشهآلمان
شناخته‌شده براینقاش، طراح و تصویرساز

زهره اعتضادالسلطنه (۱۳۴۱ تهران) زن معلول ایرانی، عضو انجمن بین‌المللی نقاشان آلمان، هنرمند ایرانی است ؛وی بدون دست نقاشی، خوشنویسی، قالی بافی، آشپزی و پینگ پنگ بازی می‌کند.

ورزش[ویرایش]

وی در سال ۱۳۹۳ مقام قهرمانی تنیس روی میز بانوان معلول کشور را به دست آورد.[۱]

اعتضادالسلطنه به صورت مادرزادی دچار معلولیت از ناحیه دو دست است. وی با کمک پاهایش نقاشی، خوشنویسی، قالیبافی و گل‌سازی می‌کند.[۲]

فعالیت‌ها[ویرایش]

اعتضادالسلطنه عضو انجمن بین‌المللی نقاشان آلمان است و تاکنون بیش از ۶۰ نمایشگاه داخلی و ۱۰ نمایشگاه خارجی در کشورهای سوریه، لبنان، قطر، دبی، چین، تایلند، عربستان و کویت[۳] برگزار کرده‌است. وی برنده جایزه فیلم رشد در سال ۱۳۸۷ است.[۴] وی با بسیاری از چهره‌های مشهور سیاسی جهان از جمله رئیس‌جمهور وقت چین، بی‌نظیر بوتو و… نیز دیدار داشته‌است.[۵] اعتضادالسلطنه پس از گرفتن دیپلم به کار تدریس و آموزش بچه‌های معلول روی آورد و به مدت ۱۴ سال در کسوت دبیر به آموزش و پرورش بچه‌های معلول مشغول بوده‌است.

پانویس[ویرایش]

  1. زندگی با دستان نامرئی، روزنامه همشهری، چهارشنبه 20 خرداد 1394، صفحه 10
  2. «زندگی با دستان نامرئی!». همشهری آنلاین.
  3. «نمایشگاه بانوی هنرمند ایرانی که با پا نقاشی می‌کند». خبرآنلاین.
  4. «زهره اعتضاد السلطنه». دفتر فرهنگ معلولین.[پیوند مرده]
  5. «بازتاب گسترده جهانی توانایی بانوی معلول ایرانی». ایکنا به نقل از آسوشیتدپرس. بایگانی‌شده از اصلی در ۷ ژوئن ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۵.

پیوند به بیرون[ویرایش]