زنگ آخر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سریال زنگ آخر
ژانرطنز و اجتماعی
کارگرداننیما فلاح
بازیگرانسیامک انصاری
رامین ناصر نصیر
ارژنگ امیرفضلی
نادر سلیمانی
محمد خلخالیان
مهیار پورحسابی
امیر نوری
بیژن بنفشه‌خواه
کشور سازنده ایران
زبان اصلیفارسی
تولید
مکان تولیدtehran
پخش
شبکهٔ اصلیشبکه ۱
انتشار اولیه۱۳۸۱

زنگ آخر مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی پروین شمشکی سال ۱۳۸۱ ساخته شده و داستان آن در دبیرستانی پسرانه رخ می‌دهد. مدیر مدرسه ای پس از تحویل گرفتن دبیرستان، قول می‌دهد تا پایان سال، آن محل را تبدیل به دبیرستانی نمونه کند و در این مسیر، رویدادها و ماجراهای مختلفی رخ می‌دهد.

خلاصه داستان[ویرایش]

سیامک انصاری نقش مدیر مدرسه را ایفا می‌کند. رامین ناصرنصیر نیز در نقش «نقره» آبدارچی مدرسه حضور دارد و در فلاش بک‌های داستان نیز می‌بینیم که پدران این دو، همین مشاغل را در همین دبیرستان به عهده داشتند. دبیرستان دو ناظم نیز دارد که اولی - با بازی نادر سلیمانی - مردی مهربان و دومی - با بازی ارژنگ امیرفضلی - فردی عصبی و بداخلاق است.

بازیگران[ویرایش]

در سریال «زنگ آخر» بازیگران زیادی از جمله جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، امیر نوری، بیژن بنفشه‌خواه، محمد خلخالیان، رامین ناصرنصیر و … ایفای نقش کرده‌اند.

سایر عوامل[ویرایش]

این سریال عبارتند از: نویسنده: رضا عرفانی، کارگردان تلویزیونی: سیدوحید حسینی، تصویر برادران: فریدون مسروری، امیر تهرانچی و کاظم شهبازی، صدابرداران: ناصر انتظاری و بهروز معاونیان، نورپرداز: مهرتاش ثقفی، طراح صحنه محمد حمزه، طراح لباس: پروانه قاسمیان، طراح گریم: نریمان محتشم، آهنگساز: آریا عظیمی‌نژاد، تدوین: منصور بنی‌هاشمی و سیدوحید حسینی، مدیر تولید: حسن‌علی نقی‌حسینی.

منابع[ویرایش]