زمان آرماگدون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
زمان آرماگدون
پوستر اکران سینمایی
کارگردانجیمز گری
تهیه‌کننده
بازیگران
موسیقیکریستوفر اسپلمن
فیلم‌بردارداریوش خنجی
تدوین‌گراسکات موریس
شرکت
تولید
آرتی فیچرز
توزیع‌کنندهفوکس فیچرز (ایالات متحده)
یونیورسال پیکچرز (بین‌الملل)
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۹ مه ۲۰۲۲ (۲۰۲۲-05-۱۹) (کن)
  • ۲۸ سپتامبر ۲۸ (۲۸-0۹-۲۸) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۱۵ دقیقه[۱]
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۵ میلیون دلار[۲]
فروش گیشه۶٫۵ میلیون دلار[۳][۴]

زمان آرماگدون[۵] (انگلیسی: Armageddon Time) فیلم آمریکایی در ژانر درام بلوغ به نویسندگی و کارگردانی جیمز گری است که در ۲۰۲۲ منتشر شد. ان هتوی، جرمی استرانگ، بنکس رپتا، جیلین وب و آنتونی هاپکینز بازیگران آن هستند. این داستان با الهام از تجربیات کودکی گری،[۶] پسر جوان یهودی آمریکایی را دنبال می‌کند که با یک همکلاسی آفریقایی-آمریکایی دوست می‌شود و شروع به مبارزه با انتظارات خانواده‌اش می‌کند و در دنیایی پر از امتیاز، نابرابری و تبعیض بزرگ می‌شود. این فیلم توسط داریوش خنجی در ایالت نیوجرسی فیلم‌برداری شده‌است.

این فیلم برای رقابت دریافت نخل طلای جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ انتخاب شد و در ۲۸ اکتبر توسط فوکس فیچرز در ایالات متحده به‌صورت محدود اکران شود. این فیلم عموماً نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد، اما در گیشه شکست خورد و بیش از ۶٫۵ میلیون دلار در مقابل بودجه ۱۵ میلیون دلاری فروخت.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Armageddon Time". Cannes Film Festival. Retrieved May 9, 2022.
  2. "Focus Features Finalizing $15M WW Deal For James Gray-Directed 'Armageddon Time:' Virtual Cannes". Deadline. July 7, 2020. Retrieved October 10, 2022.
  3. "Armageddon Time (2022)". Box Office Mojo. IMDb. Retrieved November 23, 2022.
  4. "Armageddon Time (2022)". The Numbers. Nash Information Services, LLC. Retrieved November 23, 2022.
  5. بقایی، سارا (۲۵ فروردین ۱۴۰۱). «اعلام فیلم‌های جشنواره کن و حضور نماینده ایران در بخش اصلی مسابقه». ش. ۸۴۷۱۶۴۲۸. ایرنا. دریافت‌شده در ۲۷ فروردین ۱۴۰۱.
  6. "Armageddon Time: James Gray's Apologetic Origin Story". National Review. 28 October 2022. Retrieved 4 December 2022.

پیوند به بیرون[ویرایش]