زرنگ‌بازی (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
زرنگ‌بازی
پوستر رسمی
کارگردانجرمایا زِیگار
تهیه‌کننده
نویسنده
  • تیلور ماترن
  • ویل فیترز
بازیگران
موسیقیدن دیکن
فیلم‌بردارزک مالیگن
تدوین‌گر
  • تام کاستین
  • برایان رابینسون
  • کایکو دگوچی
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهنتفلیکس
تاریخ‌های انتشار
  • ۳ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۰۲۲-0۶-۰۳)
مدت زمان
۱۱۷ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی

زرنگ‌بازی (انگلیسی: Hustle) فیلم کمدی-درام ورزشی آمریکایی محصول ۲۰۲۲ به کارگردانی جرمایا زِیگار بر اساس فیلمنامه‌ای از تیلور ماترن و ویل فترز است.[۱] در این فیلم آدام سندلر در نقش یک پیشاهنگ اتحادیه ملی بسکتبال بازی می‌کند که یک بازیکن خام اما با استعداد در اسپانیا (خوانچو اِرنانگومِـس) را کشف می‌کند و سعی می‌کند او را برای درفت ان‌بی‌ای آماده کند. آنتونی ادواردز، بازیکن فعلی مینه‌سوتا تیمبرولوز، نقش آنتاگونیست اصلی، کرمیت ویلتز را بازی می‌کند. کویین لطیفه، بن فاستر، رابرت دووال و هایدی گاردنر نیز در این فیلم ایفای نقش می‌کنند، در حالی که لبرون جیمز از طریق بنر شرکت اسپرینگ‌هیل خود به عنوان تهیه‌کننده عمل می‌کند.

زرنگ‌بازی در ۳ ژوئن ۲۰۲۲ از طریق نتفلیکس منتشر شد. این فیلم با تحسین منتقدان روبرو شد و عملکرد سندلر مورد تحسین قرار گرفت و برخی از بهترین نقدهای حرفه‌ای او تا به امروز دریافت شد.[۲][۳]

داستان[ویرایش]

یک استعداد یاب بدشانس بسکتبال، یک بازیکن خارق‌العاده را در خارج از کشور کشف می‌کند و او را بدون تأیید تیمش بازمی‌گرداند.

بازیگران[ویرایش]

چندین بازیکن و مربی فعلی و سابق ان‌بی‌ای خودشان یا شخصیت‌های دیگر را به تصویر می‌کشند که از جملهٔ آنها می‌توان به تری یانگ، جردن کلارکسون، کریس میدلتون، آرون گاردن، کایل لاوری، ست کوری، لوکا دانچیچ، توبیاس هریس، تایریس ماکسی، متیس تایبول ، آرون مک کی، جولیوس اروینگ، چارلز بارکلی، شکیل اونیل، آلن آیورسن، برد استیونز، داک ریورز، دیو ییگر، مارک جکسون، سرجیو اسکاریولو، خوزه کالدرون، لئاندرو باربوسا، الکس آبرینس و موریس چیکس خود را به تصویر می‌کشند، در حالی که بوبان ماریانوویچ و موریتز واگنر می‌توان اشاره کرد. اسطوره‌های توپ خیابانی گریسون «پروفسور» بوچر، لری «بون کالکتر» ویلیامز و ولی «مین ایونت» دیکسون ظاهر می‌شوند.[۴] فیلیپه ریس، پیر اوریولا و برادر خوانچو ویلی هرنانگومز به عنوان اعضای تیم ملی اسپانیا ظاهر می‌شوند.

بازخورد[ویرایش]

در وبسایت راتن تومیتوز، ٪۹۲ از ۱۴۰ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۷٫۱۰/۱۰ را در اختیار دارد.[۵] این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۴۰ منتقد امتیاز ۶۸ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای عموماً مطلوب» است.[۶]

منابع[ویرایش]

  1. "'Hustle' Trailer Reveals Adam Sandler as a Washed-Up Basketball Scout in Netflix's Sports Drama". Collider (به انگلیسی). 2022-02-18. Retrieved 2022-02-18.
  2. Malhorta, Rahul (May 10, 2022). "Hustle Trailer Invites Adam Sandler to Dribble Into Dramatic Territory Once Again". Collider. Retrieved May 11, 2022.
  3. Stolworthy, Jacob (2022-06-13). "Hustle: Adam Sandler has achieved impressive Rotten Tomatoes record with new Netflix movie". The Independent (به انگلیسی). Retrieved 2022-06-15.
  4. Hood, Cooper (8 June 2022). "Hustle Cast & Character Guide". Screenrant. Retrieved 10 June 2022.
  5. "زرنگ‌بازی". راتن تومیتوز. فاندانگو مدیا. Retrieved 26 June 2022.
  6. "زرنگ‌بازی". Metacritic. Red Ventures. Retrieved 26 June 2022.

پیوند به بیرون[ویرایش]