لینچ‌کردن جسی واشینگتن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
واشینگتن شدیداً سوخته آویزان از یک درخت
پشت و جلوی کارت پستال جسد سوخته جسی واشینگتن در معرض نمایش در رابینسون، تگزاس پس از سوزانده شدن در واکو، در همان نزدیکی در ۱۶ مه ۱۹۱۶. زیر کارت نوشته شده: این باربیکیویی است که دیشب داشتیم. پسر تو، جو

جسی واشینگتن یک کارگر مزرعه نوجوان آفریقایی آمریکایی بود که در ۱۵ مه ۱۹۱۶ در ویکو، تگزاس لینچ شد و نمونه معروفی از چنین حملاتی شد. جسی از بدو تولد دچار کم توانی ذهنی بود. او متهم به تجاوز و قتل همسر کارفرمایش در حومه رابینسون، تگزاس شده بود. شاهدی برای حمله نبود ولی جسی در زمان مرگ او در نزدیکی خانه دیده شده بود و سریعاً دستگیر شد. او در بازجویی توسط کلانتر برگه اعتراف را امضا نمود و محل آلت قتل را فاش نمود.

او محاکمه و فوراً به مرگ محکوم شد. پس از اعلام حکم او توسط حضار به بیرون کشیده شد و در جلوی تالار شهر واکو زجرکش شد. بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از جمله مسئولین و پلیس شهر برای تماشای حمله جمع شدند گرچه زجرکشی در تگزاس ممنوع بود. برخی از درختان بالا رفتند تا بهتر ببینند. برخی دیدن مراسم را بخشی از مناسک گذار برای مردان جوان دانستند. پیرامون این مراسم جشن برپا بود و کودکان زیادی هم در اواخر مراسم شرکت کردند. جمعیت آلت تناسلی واشینگتن رابریدند و وقتی سعی کرد طناب را از گردنش در بیارود انگشتانش را نیز بریدند و او را بر فراز آتش بزرگی آویختند. او بمدت دو ساعت متناوباً و به آرامی روی آتش بالا و پایین آورده شد. پس از اطفای حریق، جسد زغال شده‌اش در شهر کشیده شد و اجزایی از بدنش به عنوان یادگاری به فروش رسید. یک شرکت‌کننده اندام جنسی او را برداشت. گروهی کودکان دندان‌های او را درمی‌آوردند تا به عنوان یادگاری بفروش رسانند.

یک عکاس حرفه‌ای با عکاسی از آن تصاویری نادر از روند یک زجرکشی را ثبت کرد. تصاویر در واکو چاپ شده به فروش می‌رسید.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]