رژین کرسپن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از رژين كرسپن)
رژین کرسپن
اطلاعات پس‌زمینه
زاده۲۳ فوریهٔ ۱۹۲۷
مارسی، فرانسه
خاستگاهفرانسه فرانسوی
درگذشته۵ ژوئیهٔ ۲۰۰۷ (۸۰ سال)
پاریس، پاریس
ژانرموسیقی کلاسیک، اپرا
پیشه(ها)خواننده اپرا (سوپرانو و متزو سوپرانو)
ساز(ها)صدا

رژین کرسپن (فرانسوی: Régine Crespin‎؛ ۲۳ فوریه ۱۹۲۷ – ۵ ژوئیه ۲۰۰۷) یک خواننده سوپرانوی اپرا اهل فرانسه بود. وی مابین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۹، فعالیتی گسترده و بین‌المللی داشت و شهرتش در اجرای نقشِ شخصیت‌های اصلیِ زن در اپراهای ریشارد اشتراوس و ریشارد واگنر بود.

او اپراهای گوناگونی را درسبک‌های مختلف به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و روسی با صدای سوپرانوی خود اجرا می‌کرد؛ اما از اوایل دههٔ هفتاد میلادی، صدایش دچار مشکل شد و در نهایت مجبور شد تا نقش‌های متزو سوپرانو را ایفا کند.

رژین دانش‌آموختهٔ «کنسرتوار پاریس» بود و بعدها خودش مدرس موسیقی در این مرکز آموزشی مشهور شد و شاگردان فراوانی را تربیت کرد.

رژین کرسپن را بخاطر ظرافت، زیبایی، گرمی و لطافت صدا و اجراهایش ستوده‌اند.

در سال ۲۰۱۱ میلادی و به پاس فعالیت‌های هنری او، یک «بخش آواز» به «رقابت‌های بین‌المللی مارگاریت لون-ژاک تیبو» که ویژهٔ نوازندگان ویولن و پیانو بود افزودند و نامش را به «رقابت‌های لون-تیبو-کرسپن» تغییر دادند.[۱]

وی همچنین در سال ۱۹۷۲ میلادی نشان «شوالیه» لژیون دونور را کسب کرد و در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۹۴ میلادی، به ترتیب، به رتبه‌های «افسر» و «فرمانده» این نشانِ مهم را ارتقا یافت.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. «Fondation Long-Thibaud-Crespin website». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ آوریل ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۸ آوریل ۲۰۱۶.
  2. Janet A. Choi and Oussama Zahr (September 2007). "Coda: Régine Crespin (1927–2007)". Opera News. Retrieved 18 May 2009.

پیوند به بیرون[ویرایش]