رپتایل (مورتال کامبت)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از رپتایل)
رپتایل
شخصیت مورتال کامبت
رپتایل در بازی مورتال کامبت اکس (۲۰۱۵)
نخستین حضورمورتال کامبت (۱۹۹۲)
پدیدآوراد بون
جان توبایاس
ایفاگرکیت کوک (فیلم)
جان والرا (پخش تلویزیونی)
ریچارد دورتن (مجموعه اینترنتی)
صداپیشهدن فوردن (مورتال کامبت ۴)
تام تیلورسون (مورتال کامبت: آرماگدون)
استیون بلوم (مورتال کامبت اکس)[۱]
اطلاعاتِ درون‌داستانی
گونهسورین
خاستگاهزاتِرا (اوت‎ورلد)
سبک‌های مبارزههونگ جیا، خرچنگ (مورتال کامبت: اتحاد مرگبار)
پائو چوی (مورتال کامبت: آرماگدون)

رپتایل (به انگلیسی: Reptile) یکی از شخصیت‌های ساختگی مجموعه بازی ویدئویی مورتال کامبت است و توسط میدوی گیمز/ندررلم استودیوز منتشر شده، که برای اولین بار در نخستین قسمت این مجموعه در سال ۱۹۹۲، به عنوان یک شخصیت مخفی معرفی شد. مورتال کامبت اولین بازی فایتینگی بود که شخصیت مخفی را در سری خودش ایفا کرد، و شخصیت مخفی به گونه ای به‌اجرا در می‎آید که بازیکن بتواند یک سری مأموریت را به‌اتمام برساند.

رپتایل اهل زاتراست و دارای اختلال دوقطبی است و یک خزندهٔ انسان‌نما است، که سعی دارد آخرین عضو باقیماندهٔ سورین را پیدا کند تا دوباره گونه تقریباً منقرض شده‌شان را از انقراض نجات دهد و این کار را با وفاداری بی‌چون و چرای خود به شائو کان ثابت می‌کند. رپتایل تقریباً در همهٔ عنوان‎ها و سری‌های مورتال کامبت حضور داشته‎است، و تا قبل از تغییر کردن گذشتهٔ او در مورتال کامبت ۲۰۱۱، سعی بر انجام این هدف خود داشته‌است. استقبال طرفداران و انتقادها بر این شخصیت مثبت بوده ‎است، و انتشارات بسیار زیادی مطالب زیاد چاپی و آنلاینی دربارهٔ گذشتهٔ رپتایل از زمان نخستین حضورش به‎ عنوان یک شخصیت مخفی تاکنون، منتشر کرده ‎اند.

پانویس[ویرایش]

  1. Brian Chard [@bcharred] (April 14, 2015). "Huge thanks to the stellar MKX voice actors: Troy @TroyBakerVA (Shinnok/EBlack/Fujin), Ronald M. Banks (Quan Chi); Ashly Burch (Cassie)..." (Tweet). Retrieved June 2, 2018 – via Twitter.
    Brian Chard [@bcharred] (April 14, 2015). "... Steve Blum (SubZero/Reptile/Bo'RaiCho); Johnny Yong Bosch (Kung Jin); Andrew @AndrewSBowen (Johnny/Smoke/Rain); Greg Eagles (Jax/Baraka)" (Tweet). Retrieved April 15, 2015 – via Twitter.

منابع[ویرایش]

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Reptile (Mortal Kombat)». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۶ اوت ۲۰۲۰.