رونین (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رونین
کارگردانجان فرانکن‌هایمر
تهیه‌کنندهفرانک مانکاسو
نویسندهجی.دی. زیک
بازیگرانرابرت دنیرو
ژان رنو
ناتاشا مک‌الهون
استلان اسکاشگورد
شان بین
جاناتان پرایس
موسیقیایلیا تسمیرال
فیلم‌برداررابرت فارائیز
تدوین‌گرآنتونی گیبز
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهمترو گلدوین مایر
تاریخ‌های انتشار
۱۲ سپتامبر ۱۹۹۸
مدت زمان
۱۲۱ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۵۵ میلیون دلار
فروش گیشه۷۰٬۶۹۲٬۱۰۱ دلار

رونین (به انگلیسی: Ronin) فیلمی مهیج به کارگردانی جان فرانکن‌هایمر و نویسندگی جی.دی. زیک، محصول سال ۱۹۹۸ است. رابرت دنیرو، ژان رنو، ناتاشا مک‌الهون، استلان اسکاشگورد، شان بین و جاناتان پرایس و یان تریسکا بازیگران این فیلم هستند.

داستان[ویرایش]

این فیلم دربارهٔ نزاع چند گروه روس، ایرلندی و آمریکایی بر سر کیفی است که حاوی مدارک مهمی است. در این میان سام (رابرت دنیرو) که وانمود می‌کند از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خارج شده با همکاری با گروهی که می‌خواهد این کیف را از دستهٔ روسی برباید درصدد دستیابی به آن است.

سکانس‌های پایانی جایگزین[ویرایش]

کارگردان، سه نسخه مختلف از پایان فیلم را ساخت و به مخاطبان نمایش داد تا بهترین نسخه را انتخاب کنند.

در نسخه اول، دیردره (ناتاشا مک‌الهون) روی پله‌ها در کنار کافه منتظر می‌ماند و فکر می‌کند که به سم (رابرت دنیرو) و وینسنت (ژان رنو) ملحق شود. در هنگام تصمیم‌گیری او از پله‌ها بالا می‌رود. هنگامی که او سوار ماشین خود می‌شود، مردان ایرلندی او را به داخل یک خودرو می‌کشانند و او را یک خائن می‌خوانند. دیردره بعداً کشته می‌شود. سم و وینسنت که از ربوده شدن دیردره بی‌خبر بودند، مکالمه خود را تمام کردند و رفتند. فرانکن‌هایمر گفت که مخاطبان آزمون «از پایان کار متنفر بودند» زیرا آنها نمی‌خواستند مرگ دیردره را ببینند.

در نسخه دوم، دیردره پس از اینکه سم و وینسنت از کافه خارج شدند، به سمت ماشین خود می‌رود و سم، دیردره را هنگام رفتن به سمت ماشین می‌بیند. این پایان نیز رد شد زیرا در آستانه «بیش از حد هالیوودی» بودن بود و اشاره به دنباله‌دار بودن فیلم داشت.

در نهایت نسخه سوم، وینسنت به سم می‌گوید که دیردره دیگر بر نمی‌گردد ولی سم هنوز هم به پیدا کردن دیردره امید دارد. همان هنگام خبر استقلال ایرلند را می‌شنوند. پس از پایان مکالمه، وینسنت پول کافه را حساب می‌کند. سم هم خداحافظی می‌کند و از کافه بیرون می‌رود و از پله‌ها بالا می‌رود. این سکانس توسط کارگردان انتخاب شد و در نسخه نهایی به نمایش درآمد.[۱]

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. John Frankenheimer (director). Ronin (audio commentary). MGM Home Entertainment.

پیوند به بیرون[ویرایش]