روبیوس هاگرید

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شخصیت‌های هری پاتر

روبیوس هاگرید
جنسیت: مذکر
رنگ مو: قهوه ای نسبتاً روشن
رنگ چشم: مشکی
تاریخ تولد: ۱۹۲۸|۹۳ سال
گروه: گریفیندور
مدرسه: هاگوارتز
نژاد: دورگه پدر انسان و مادر غول
بازیگر فیلم‌ها: رابی کالترین
اولین حضور در: هری پاتر و سنگ جادو

روبیوس هاگرید (هاگرید) از شخصیت‌های تخیلی مجموعه داستان‌های هری پاتر نوشتهٔ جی کی رولینگ است. او شکاربان و نگهبان موجودات جنگل ممنوعه مدرسه جادوگری هاگوارتز است و مدتی استاد درس نگهداری از موجودات جادویی نیز بوده‌است. روبیوس سابقاً دانش‌آموز هاگوارتز بوده که در سال سوم او را اخراج کردند. در زمان هرج و مرج در کتاب یادگاران مرگ وی فراری می‌شود. بازیگر روبیوس هاگرید در روز جمعه ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ درگذشت.

نام[ویرایش]

روبیوس در لاتین به معنی «قرمز» است. هاگرید در اساطیر یونان خدایی بود که از کوه المپ بیرون انداخته شد. اما زئوس موافقت کرد که در آنجا بماند و از حیوانات مواظبت کند.

وی در جشن کریسمس (نوعی جشن شب که برای قهرمانان داستان ترتیب داده شد) با شخصی به نام مادام ماکسیم (الیمپ ماکسیم) که فرانسوی بود آشنا شد و بعد از مدتی با یکدیگر طرح دوستی ریختند. در کتاب پنجم هاگرید و مادام ماکسیم به محفل ققنوس گرویدند و بعد به دنبال مأموریتی به کوهستان اعزام شدند تا غول‌ها را به سمت جبههٔ محفل ققنوس دعوت کنند. او دوستی خوبی با هری پاتر داردودر کتاب زندانی آزکابان به عنوان استاد درس مراقبت از موجودات جادویی معرفی می‌شود.

موجودات[ویرایش]

هاگرید، نقش نسبتاً مهمی را در مجموعه داستان‌های هری پاتر دارد. او بهترین دوست هری، رون و هرمیون هم بوده‌است.

نوربرت[ویرایش]

روبیوس هاگرید در هری پاتر و سنگ جادو، خراب‌کاری به بار می‌دهد. او که عاشق اژدها بوده به کافهٔ سه دسته جارو می‌رود که محل تجمع جادوگران است. شخصی که نقاب بر صورت داشت او را گول‌می‌زند که اگر او راز آرام گرفتن سگ سه سر که محافظ سنگ جادو بوده‌است را به او بگوید در عوض او یک اژدها به هاگرید می‌دهد. سپس هاگرید هم قبول می‌کند و راز را می‌گوید و اژدها را می‌گیرد که اسم او را نوربرت می‌گذارد.

آراگوگ[ویرایش]

در هری پاتر و تالار اسرار (حفرهٔ اسرارآمیز) که کمی از داستان به اخراج شدن هاگرید ربط دارد، نشان می‌دهد هاگرید عنکبوتی به نام آراگوگ را از زمانی را که در تخم بوده نگهداری می‌کرده‌است و آراگوگ به اشتباه مسبب کشتن یک دختر بچه شناخته می‌شود و داستان به همین روال ادامه پیدا می‌کند.

فنگ[ویرایش]

فنگ سگ شکاری هاگرید است که همیشه در کنار اوست.

گراوپ[ویرایش]

در هری پاتر و محفل ققنوس، هاگرید که برای مأموریت جذب غول‌ها و جلوگیری از پیوستن آن‌ها به ولدمورت به سفر می‌رود، علی‌رغم شکست در مأموریت خود، با دست پر بازمی‌گردد. او به همراه خود برادر غولش را می‌آورد که زبان آدمیزاد نمی‌فهمد و از هری و رون و هرمیون می‌خواهد که مراقب او باشند و به او الفبا یاد بدهند.

پس از خاکسپاری[ویرایش]

در هری پاتر و شاهزاده دورگه آراگوگ عنکبوت می‌میرد و هاگرید هری را برای خاکسپاری او دعوت می‌کند. او هم اکنون مرده و در یکی از قبرستان ها در نزدیکی هاگوارتز به خاک سپرده شده.

منابع[ویرایش]

مجموعه داستان‌های هری پاتر