رنگ پوست انسان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نقشه پراکندگی رنگ پوست مقیاس کروماتیک فن لوشان در سال ۱۹۴۰

رنگ پوست انسان به وجود ملانین‌ها در پوست بازمی‌گردد. پوست انسان‌ها طیف رنگی از مشکی تا سفید و به علت وجود رگ‌ها مایل به صورتی است.[۱] تنوع در رنگ پوست انسان، اساساً به مسائل ژنتیکی ارتباط دارد.

اگرچه علل تکامل در این رابطه کاملاً مشخص نیست. مطابق با تحقیقات علمی انجام شده، بیشترین تنوع رنگ پوست به منطقه آفریقای سیاه تعلق دارد.[۲]

تفاوت رنگ پوست با تناژ پوست چیست[ویرایش]

تناژ یا تن پوست یا رنگ پایه پوست با رنگ پوست متفاوت است. رنگ پوست چیزی هست که ما در ظاهر می‌بینیم. اما تناژ پوست رنگ زیرین پوست است که به آن Under Ton  گفته می‌شود.

تناژ پوست را رنگ دانه‌هایی که در قسمت زیرین پوست هستند، تشکیل می‌دهند که این رنگ دانه‌ها خیلی وابسته به نوع آب و هوایی هستند که شما در آن زندگی می‌کنید و اینکه چقدر در معرض نور خورشید هستید. رنگ پوست به راحتی قابل تشخیص هست. با دقت به ظاهر پوست افراد رنگ پوست قابل تشخیص است. و فرد رنگ پوستی سفید،سبزه و سیاه دارد. ولی تشخیص تناژ پوست به راحتی رنگ پوست نمی باشد. و با نگاه کردن به فرد نمیتوان آن را تشخیص داد.

منابع[ویرایش]

  1. (Walters و Roberts 2008، ص. 61).
  2. Relethford, JH (2000). "Human skin color diversity is highest in sub-Saharan African populations". Human biology; an international record of research. 72 (5): 773–80. PMID 11126724.