رضا خرم‌طوسی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

رضا خرم‌طوسی
زاده۱۳۳۹
تهران
وفادارینیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
شاخه نظامیارتش جمهوری اسلامی ایران
سال‌های خدمت۱۳۵۹-تاکنون
درجهسرتیپ
یگاننیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران
ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران
جنگ‌ها و عملیات‌هاجنگ ایران و عراق
نشان‌هافهرست کامل


رضا خرم‌طوسی (زاده ۱۳۳۹ تهران) سرتیپ ارتش جمهوری اسلامی ایران است، که هم‌اکنون به‌عنوان رئیس هیئت مدیره بنیاد تعاون ارتش فعالیت می‌کند، همچنین فرماندهی قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارتش را نیز برعهده دارد. او از اعضای هیئت علمی دانشگاه افسری امام علی می‌باشد.[۱] وی در سال ۱۳۵۹ به عضویت ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای نیروی زمینی ارتش بود.

زندگی‌نامه[ویرایش]

رضا خرم‌طوسی در سال ۱۳۳۹ در تهران زاده شد. او با معدل ۱۸ در سال ۵۹ وارد دانشکده افسری می‌شود. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در سال ۱۳۶۲ به سومار رفت با فرماندهی گروهان «تیپ ۴۰ سراب» کار نظامی خود را به صورت رسمی آغاز کرد. پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز فرماندهی‌اش، به عنوان فرمانده نمونه برگزیده می‌شود و جهت انجام تدریس و فعالیت‌های آموزشی با درجه ستوان یکی به دانشگاه افسری علی بازمی‌گردد. علی‌رغم تمام مشغله‌هایی که در زمان تحصیل و پس از آن در طول جنگ و همچنین در تدریس داشت، علاقه‌اش به مطالعه دروس حوزوی باعث شد تا در سال ۱۳۶۸ و با پایان جنگ اجازه بگیرد و برای مدت ۴ سال به قم برود و دروس حوزوی را که سال‌های قبل از آن به صورت جسته و گریخته می‌خواند را رسماً تا پایان سطح ادامه دهد. او در همین ارتباط می‌گوید:

توفیق داشتم از اولین شرکت‌کنندگان در درس خارج حضرت آقا باشم و این افتخار در ارتش تنها نصیب این سرباز کوچک اسلام شده‌است.

سوابق[ویرایش]

عضو هیئت علمی دانشگاه افسری علی، جانشین فرماندهی دانشگاه افسری علی، فرمانده آموزشگاه نظامی درجه‌داری جوادالائمه نزاجا، جانشین رئیس ستاد ارتش و مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش از جمله مسئولیت‌های وی در گذشته بوده‌است.[۲]

جایزه‌ها و نشان‌های افتخار[ویرایش]

این بخش شامل نشان‌ها و جایزه‌های رسمی امیر خرم طوسی است که بر روی لباس همسان او نصب می‌شود ولی جایزه‌های غیرنظامی و غیررسمی را دربر نخواهد گرفت.

آرم‌ها[ویرایش]

آرم‌های سینه
هیئت معارف جنگ
آجا
دافوس
آرم‌های بازو
ستاد مشترک ارتش

نوار نشان‌ها[ویرایش]

نام نشان‌ها[ویرایش]

نشان دانش نشان ایثار
دوره عالی دوره دافوس
دوره دوم دانشگاه افسری دوره مقدماتی دوره سوم دانشگاه افسری

منابع[ویرایش]

  1. «امیر سرتیپ رضا خرم‌طوسی را بیشتر بشناسید». خبرگزاری آنا. ۲۰ مرداد ۱۳۹۸.
  2. «تنها ارتشی شرکت کننده در درس خارج رهبر انقلاب را بشناسید». خبرگزاری میزان. ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷.