دین کونتز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دین کونتز
زادهدین ری کونتز
۹ ژوئیهٔ ۱۹۴۵ ‏(۷۸ سال)
اورت، پنسیلوانیا
پیشهرمان‌نویس، نویسنده داستان کوتاه، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر
ملیتآمریکایی
دانشگاهکالج ایالتی شیپنزبورگ (کارشناسی)
سبک نوشتاریمهیج، وحشت، علمی–تخیلی، فانتزی
کار(های) برجستهآد توماس، بذر اهریمن، تماشاگران، نهان‌گاه، اشباح، سیمای ترس، آذرخش
همسر(ها)گردا آن سرا (۱۵ اکتبر ۱۹۶۶ – اکنون)
وبگاه

دین کونتز (انگلیسی: Dean Koontz؛ زادهٔ ۹ ژوئیهٔ ۱۹۴۵ در اورت، پنسیلوانیا) نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است که برای رمان‌های مهیج و تعلیق‌انگیزش شهرت دارد. دین کونتز سال آخر دانشگاه را می‌گذراند که برندهٔ مسابقهٔ داستان آتلانتیک مانثلی (Atlantic Monthly) شد و از همان موقع نویسندگی را شروع کرد. کتاب‌های کونتز تاکنون به ۳۸ زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رسیده‌است.

چهارده رمان دین کونتز در لیست پرفروش‌های جلد مقوایی نیویورک تایمز قرار گرفته‌اند: یک در تا بهشت، از گوشه چشمان او، نیمه‌شب، آتش سرد، جایگاه شوم، مخفیگاه، اشک اژدها، کثرت، یگانه بازمانده، همسر، ساعت‌های عجیب و غریب، سنگدل، شب چه می‌داند و خیابان سایه ۷۷. کتاب‌های کونتز همچنین در کشورهای مختلفی از جمله ژاپن و سوئد در جایگاه پرفروشترین کتاب‌ها قرار گرفته‌اند.

نیویورک تایمز نوشته‌های او را «از نظر روانشناسی پیچیده، ماهرانه و اغناکننده» خواند. نیو اورلئان تایمز هم گفت: «قلم دین کونتز بدون ساده یا رمانتیک بودن، شورانگیز است». او محبوبترین رمان‌نویس آمریکایی است که رمان‌هایش مملو از ترس و تعلیق است. دین کونتز هم‌اکنون به همراه همسرش گردا و دو فرزندش تریکسی و آنا در جنوب کالیفرنیا زندگی می‌کند.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]