دفتر خدماتی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Keypunching at Texas A&M

دفتر خدمات انگلیسی: service bureau، شرکتی است که در مقابل پول، خدمات کسب‌وکار عرضه می‌کند. این واژه، کاربرد گسترده‌ای از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فناوری تا خدمات کسب‌وکار و به خصوص بانک دارد. دفترهای خدماتی، نقش مهمی در توسعه صنعت چاپگرهای سه‌بعدی داشتند[۱] که به مشتری، امکان تصمیم‌گیری بین خرید دستگاه یا استفاده از محصولات برون‌سپار را می‌داد. مشتریان دفترهای خدماتی معمولاً توان یا تجربه اجرای این خدمات را در فعالیت‌های داخلی خود ندارند و ترجیح می‌دهند که انجام این کارها را به دفترهای خدماتی بسپارند. خدمات کسب‌وکار برون سپار شامل خدمات ارائه شده معمول توسط دفترهای خدماتی می‌شود.

دفترهای خدماتی، مجموعه‌ای از تجربه‌های خود در زمینه‌های فناوری، پردازش، و مسائل کسب‌وکار را به مشتریان ارائه می‌کنند. دفتر مدل کسب‌وکار به توانایی اراده خدمات و گسترش آن در مقیاس بزرگ به مشتریان زیاد بستگی دارد. در مفهوم مدرن، فناوری، عامل کلیدی برای دستیابی به چنین توانایی است.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. Halterman, TE (26 June 2015). "Buy a 3D Printer or Use a Service Bureau? - Sculpteo Runs the Numbers". 3dprint.com. Retrieved 26 February 2018.

منابع[ویرایش]