دستینی (دی‌سی کامیکس)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دستینی
اطلاعات انتشاراتی
ناشردی‌سی کامیکس
نخستین حضورداستان‌های عجیب مرموز شمارهٔ ۱ (ژوئیه-اوت ۱۹۷۲)
پدیدآورمارو وولفمن (نویسنده)
برنی رایتسون (طراح)
اطلاعات داستانی
نام کاملسرنوشت بی‌پایان
وابستگی به تیماِندلِس
نام‌(های) مستعارپوتموس (یونانی باستان)، مستر دستینی، شخصی که می‌داند
توانایی‌ها

دِستینی (به انگلیسی: Destiny) یک شخصیت خیالی در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است. این شخصیت توسط نویسنده مارو وولفمن و طراح برنی رایتسون خلق شده‌است که برای اولین بار در شمارهٔ ۱ از داستان‌های عجیب مرموز (ژوئیه-اوت ۱۹۷۲) حضور پیدا کرد. او همچنین یکی از هفت اِندلِس (بی‌پایان) و بزرگترین آن‌هاست، مخلوقاتی قدرتمند و غیرقابل ادراک در مجموعه کمیک سندمن اثر نیل گیمن به شمار می‌رود.

دستینی به عنوان تجسم سرنوشت در نظر گرفته می‌شود و همانند دیگر اعضای اندلس، نه مخلوقی فانی و نه خدا به شمار می‌رود. او به شکل فردی بلند قد، که دارای بالاپوش راهبان، و جامه‌ای بلند به رنگ‌های ارغوانی، خاکستری یا قهوه‌ای به تن دارد. او به‌طور کامل نابینا است و کتابی بزرگ شامل تمام وقایع گذشته، حال و آینده با خود حمل می‌کند که به مچ دست راستش زنجیر شده‌است. دستینی نه ردپایی از خود بر جای می‌گذارد و نه سایه دارد. او همچنین تنها عضو اندلس است که توسط نیل گیمن خلق نشده‌است. قلمرو فرمانروایی دستینی باغی پر پیچ‌وخم است که از طریق تمامی راه‌های هزارتو قابل دسترس است.[۱] او حتی در سخت‌ترین شرایط همیشه آرام، جدی و افسرده است.

منابع[ویرایش]

  1. "Destiny of the Endless" (به انگلیسی). comicvine.gamespot. Retrieved Jaunary 23, 2017. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازدید= (help)