دره استاردیو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دره استاردیو
توسعه‌دهنده(ها)اریک بارون (ConcernedApe)
ناشر(ها)
طراح(ـان)اریک بارون[ب]
سکو(ها)
تاریخ(های) انتشار
۲۶ فوریهٔ ۲۰۱۶
ژانر(ها)بازی ویدئویی شبیه‌سازی، بازی ویدئویی نقش‌آفرینی
حالت(ها)بازی ویدئویی تک‌نفره، بازی ویدئویی چندنفره

دَرّهٔ استاردیو (به انگلیسی: Stardew Valley) یک بازی ویدئویی شبیه‌سازی نقش‌آفرینی است که توسط اریک بارون با نام کاربری (ConcernedApe) طراحی شده‌است. این بازی در فوریهٔ ۲۰۱۶ برای مایکروسافت ویندوز منتشر شد و بعداً برای مک‌اواس، لینوکس، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، نیتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ویتا، آی‌اواس و اندروید نیز منتشر شد. در حال حاضر یکی از بهترین گیمر های نسخه Stardew Valley 1.4.5 پلیری ایرانی به نام آوین پیری می باشد . بازیکنان نقش شخصیتی را بازی می‌کنند که مزرعه فرسوده پدربزرگ متوفی خود را در مکانی معروف به دره استاردیو تصرف می‌کند. و با تعامل با شخصیت های فرعی و اصلی باری سعی در پیشرفت بازی خود خواهد داشت. شما در طول این بازی محصول می کارید ، درو می کنید ، ازدواج می کنید ، بچه دار می شوید ، ماموریت انجام می دهید ، می خندید ، گریه می کنید و با کارکتر خود در بازی زندگی می کنید به طوری که پس از مدتی بازی کردن زندگی بدون این بازی برای شما غیر قابل تصور است .

محیط بازی[ویرایش]

محیط این بازی با توجه به پیکسلی بودن بسیار زیباست و حس زندگی به خوبی از آن گرفنه می شود .


شما می توانید خانه ی کاراکتر خود در این بازی را با وسایل متنوع و زیبا پر کنید و شکل خاص و مدنظر خود را به خانه خود بدهید .



چگونه در دره استاردیو پولدار شویم[ویرایش]

شما می توانید با ساده ترین راه ممکن یعنی کاشت انواع خاصی از بذرها در هر فصل به در آمد بالای ۵۰۰٫۰۰۰g برسید . در بهار با کاشت kale و تابستان با کاشت melon و در پاییز با کاشت pumpkin بیشترین سود ممکن را داشته باشید . البته بهتر است برای سود بیشتر ازquality fertilizer استفاده کرد و همچنین با دستگاه هایی مانند keg و cheese press و mayonnaise machne و oil maker و preserves jar می توان محصولات را فراوری کرد و سود بیشتری به دست آورد .



یادداشت‌ها[ویرایش]

  1. در اکتبر ۲۰۱۹، ConcernedApe برای همه سیستم عامل‌ها به جز تلفن همراه بازی را انتشار داد
  2. از جمله برنامه‌نویسی، داستان و موسیقی؛ به عنوان ConcernedApe اعتبار گرفته شده‌است

منابع[ویرایش]