دختری به نام نیکیتا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از دختری بنام نیکیتا)
دختری به نام نیکیتا
کارگردانلوک بسون
تهیه‌کنندهپاتریس لودو[۱]
نویسندهلوک بسون
بازیگران
موسیقیاریک سرا
فیلم‌بردارتیری آربوگاس
تدوین‌گرOlivier Mauffroy[۱]
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۱ فوریه ۱۹۹۰ (۱۹۹۰-02-۲۱) (Paris)
مدت زمان
۱۱۷ دقیقه[۲]
کشور
  • فرانسه
  • ایتالیا
زبانفرانسوی
هزینهٔ فیلم۳۹ میلیون فرانک

دختری به نام نیکیتا (به فرانسوی: La femme Nikita) فیلمی فرانسوی ایتالیایی در سبک اکشن و مهیج محصول ۱۹۹۰ است. داستان آن حول دختری که برای اطلاعات فرانسه استخدام شده متمرکز است.

داستان[ویرایش]

نیکیتا دختر ژولیده ای است که به همراه چند نفر از دوستانش دست به سرقت مسلحانه از داروخانه والدین یکی از دوستانش می‌زنند. اما در میانه سرقت گرفتار حمله پلیس می‌شوند و پس از درگیری مسلحانه تنها نیکیتا از گروه سارقان جان به در می‌برد که او هم به جرم کشتن یک پلیس به سی سال زندان محکوم می‌شود.

او پس از دستگیری نیز با مأموران همکاری نمی‌کند. تا اینکه در میانه کار وی را با داروی خاصی بیهوش می‌کنند و همزمان به صورت رسمی مرگ وی را بر اثر دریافت دز بیش از حد دارو اعلام می‌کنند.

اما اطلاعات فرانسه او را در جای دیگری به صورتی مجبور به همکاری می‌کند او مجبور است بین مرگ یا همکاری با اطلاعات فرانسه یکی را انتخاب کند. بعد از مقاومت اولیه او حاضر می‌شود به عنوان قاتلی حرفه‌ای به استخدام اطلاعات فرانسه در آید. مأموریت نخست وی برای قتل یک دیپلمات به صورت بسیار خوبی پیش می‌رود. به این ترتیب او زندگی جدیدی را شروع می‌کند و همزمان در زندگی شخصی نیز با دنیای جدیدی آشنا می‌شود و با فردی ارتباط عاشقانه برقرار می‌کند. سرانجام در مأموریتی بسیار سخت، که قرار است اسراری از یک سفیر در فرانسه دزیده شود همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Hayward 2010, p. 129.
  2. "Nikita (18)". British Board of Film Classification. 6 July 1990. Retrieved 1 January 2012.
  3. La Femme Nikita (1990) - IMDb