داین هگارتی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

داین هگارتی (به انگلیسی: Diane Hegarty) (متولد ۱۰ ژوئیه ۱۹۴۲- درگذشته ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۲)[۱] سال‌ها یار و همراه انتان لاوی بوده و یکی از بنیان‌گذاران کلیسای شیطان نیز بود. هگارتی همچنین به نام داین لاوی (به انگلیسی: Diane LaVey) و دیانا هال (به انگلیسی: Diana Hall) نیز شناخته می‌شد.

داین هگارتی
داین هگارتی (نفر دوم از سمت چپ) و استنتون زاخاروف لاوی (نفر سمت چپ) در حراج هنرهای تجسمی انتان لاوی در گلندیل (کالیفرنیا) در ۱۴ فوریه ۲۰۰۹.[۲]
زادهٔ۱۰ ژوئیهٔ ۱۹۴۲
درگذشت۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۲ (۸۰ سال)
ملیتایالات متحده آمریکا
دیگر نام‌هاداین لاوی، دیانا هال
شناخته‌شده برایکلیسای شیطان
عضو هیئت مدیرهرئیس انجمن گرافولوژیک سانفرانسیسکو به مدت ۱۰ سال، عضو GSSF برای بیش از ۲۵ سال و AHAF (بنیاد تجزیه و تحلیل دست خط آمریکا).[۳]
شریک(های)
زندگی
انتان لاوی (۱۹۶۰–۱۹۸۴)
فرزندانزینا شرک
خویشاونداناستنتون زاخاروف لاوی (نوه)، کارلا لاوی (دختر ناتنی)
وبگاه
"Diana Hall aka Diane Hegarty Graphological Society Of San Francisco Website".

داین با انتان لاوی در اداره کلیسای شیطان همکاری می‌کرد و حدوداً نزدیک ۲۵ سال به عنوان موبده اعظم کلیسای شیطان مشغول به کار بود.[۴] همچنین او یک خط‌شناس نیز بود. وی در تاریخ ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۲ در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

رابطه با لاوی[ویرایش]

انتان لاوی پس از آشنایی با هگارتی، همسر اول خود کارول لنسینگ (به انگلیسی: Carole Lansing) را طلاق داد و از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۴ به مدت ۲۴ سال با هگارتی در ارتباط بود. آن‌ها از این رابطه، فرزنددار نیز شدند، دختری به نام زینا لاوی که در ۱۹۶۳ یا ۱۹۶۴ متولد شد.

در پایان رابطه، داین هگارتی برای گرفتن نفقه، از انتان شکایت کرد، اما نهایتاً بیرون از دادگاه و طی یکسری توافقاتی با یکدیگر، مسئله را حل و فصل کردند.[۵]

داین در بسیاری از آیین‌های شیطانی کلیسا ظاهر شده و تصاویر او ثبت شده‌اند. این تصاویر برای افرادی که تمایل به دیدن مراسم‌های شیطانی داشته باشند، به نوعی منبع به‌شمار می‌روند. هگارتی در کنار وظایفش در کلیسای شیطان، مدل و مانکن نیز بود و همچنین به امور خانه و خانواده نیز می‌پرداخت و حتی به انتان کمک می‌کرد تا یک توله شیر به نام توگار را پرورش دهد.

همکاری با کلیسای شیطان[ویرایش]

هگارتی چهارتا از کتاب‌های لاوی انجیل شیطانی، آیین شیطانی، جادوگر شیطانی و دفتر یادداشت شیطان را تایپ و ویرایش کرد. او در طول مدت حضورش در کلیسای شیطان، بیشتر کارهای اداری، مطبوعاتی و روابط عمومی آن را بر عهده داشت.

دختر آن‌ها زینا در سن تقریباً ۳ سالگی، غسل شیطانی داده شد، در حالی‌که مادرش داین نیز در کنار او حضور داشت. این رویداد، در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفت و سال‌ها بعد نیز زینا در برابر ادعاهای سوءاستفاده شیطانی از کودکان و کودک آزاری، از کلیسای شیطان دفاع کرد. اما بعد از آن، به کلی از کلیسای شیطان و شیطان‌گرایی لاویی بیرون آمد و ارتباطش را با تمام افراد خانواده‌اش نیز قطع نمود.[۶][۷]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Diane LaVey, a native of Chicago, Illinois, has died". snbc13.com. SNBC13. Retrieved July 26, 2022.
  2. "Link to Art Incarnate news report".
  3. "Diana Hall aka Diane Hegarty Graphological Society Of San Francisco Website".
  4. «Diana Hall-Graphological Society Of San Francisco». The Bash. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۰.
  5. Peter H. Gilmore. «Anton Szandor Lavey». Church of satan. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۱ مه ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۷ ژوئن ۲۰۲۰.
  6. Blanche Barton. «Church of Satan History: Diabolical Endeavors». Church of satan. بایگانی‌شده از اصلی در ۳ مارس ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰.
  7. Annette Lamothe-Ramos (۲۵ آوریل ۲۰۱۲). «Beelzebub's Daughter». Vice. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۵ آوریل ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۰.