داوود باقری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از داود باقری)
داود باقری
تولد ۱۲ خرداد ۱۳۳۰ ‏(۷۲ سال)
تهران، ایران
ملیت ایران ایرانی
پیشه هنرپیشه، صداپیشه
فرزندان پیمان باقری (فیلمساز)

داود باقری (زادهٔ ۱۳۳۰ خورشیدی)، یک صداپیشه، هنرپیشه و دستیار کارگردان اهل ایران است.[۱]

وی برادرِ هنرپیشه و صداپیشه ایرانی «فرشید فرزان» است و کار صداپیشگی‌اش را از سال ۱۳۴۷ خورشیدی و بازیگری را از سال ۱۳۵۰ با فیلم رعد و برق آغاز کرد.

او همچنین مدیریت دوبلاژ در چندین فیلم کوتاه را در مجتمع فرهنگ اسلامی به‌عهده داشته است.[۱]

گزیدهٔ آثار[ویرایش]

بازیگر[ویرایش]

مجموعه با اجازه (کارگردان : علی شوقیان )

دستیارکارگردان[ویرایش]

فیلم رعد و برق (۱۳۵۰) فیلم گیلدخت (۱۴۰۲)

صداپیشگی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «صداهای ماندگار». انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۵. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  2. «دوبلورهای مطرح ایران سریال"لونتیک و دوستانش" را دوبله می‌کنند». سینماخبر. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۹ دی ماه ۱۳۹۵. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  3. «فرانک رفیعی طاری در گفتگو با فارس: «لونتیک و دوستانش» برای پخش از شبکه یک سیما دوبله می‌شود». خبرگزاری فارس. ۲۳ مهرماه ۱۳۹۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۹ دی ماه ۱۳۹۵. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی=،|تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  4. «"افسانه جومونگ" رؤیای مخاطبان ایرانی است». خبرگزاری مهر. ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸. دریافت‌شده در ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۵. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  5. «"بابی جونز" برای تلویزیون دوبله شد». خبرگزاری مهر. ۷ مرداد ۱۳۸۷. دریافت‌شده در ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۵. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)