اپلسید

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از دانه سیب)
اپل‌سید
پوستر نسخه فیلم سینمایی
کارگردانشینجی آراماکی
تهیه‌کنندههیده‌نوری اوئکی
نائوکو واتانابه
نویسندههاروکا هاندا
سوتومو کامیشیرو
بر پایهاپل‌سید
اثر ماسامونه شیرو
بازیگران
موسیقیتتسویا تاکاهاشی
توزیع‌کنندهتوهو
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۸ آوریل ۲۰۰۴ (۲۰۰۴-0۴-۱۸) (ژاپن)
مدت زمان
۱۰۳ دقیقه
کشورژاپن
زبانژاپنی
هزینهٔ فیلم۱۰ میلیون دلار
فروش گیشه۱٬۵ میلیون دلار

اپلسید (به ژاپنی: アップルシ-ド Appurushīdo؛ به انگلیسی: Appleseed) نام یک فیلم سینمایی پویانمایی در ژانر پسارستاخیزی علمی تخیلی محصول سال ۲۰۰۴، به کارگردانی شینجی آراماکی است. فیلم‌نامه این فیلم توسط هاروکا هاندا و سوتومو کامیشیرو بر اساس مجموعه مانگا اپل‌سید اثر ماسامونه شیرو به رشته تحریر درآمده است. از صداپیشگان آن می‌توان به آیی کوبایاشی، جوروتا کوسوگی، مامی کویوما، یوکی ماتسواوکا و توشیوکی موریکاوا اشاره کرد. دانه سیب در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۰۴، در کشور ژاپن به نمایش درآمد.

داستان[ویرایش]

داستان انیمیشن نخست راجع به تلاش جامعه بشری برای دستیابی به آرمان‌شهر بواسطه دستکاری ژنوم انسان و حذف ژن خشونت، و در نهایت طرح موجودی بشرگونه جدید بنام بیوروید (Bio-roid) می‌باشد.

قسمت دوم این انیمیشن راجع به تلاش برای متحدسازی کشورهای جهان و یک پارچگی است که اتفاقات عجیبی می‌افتد یکی از این اتفاقات بر می‌گردد به سایبورگ، نوعی ربات و انسان که با امواج خاصی که توسط پرندگان روباتی منتقل می‌شود و باعث می‌شود تا سایبورگ‌ها غیرقابل کنترل بشوند، و انسان‌ها و بیورویدها هم با یک دستگاه ارتباطی کوچک کنترل می‌شوند و انسان‌ها هم مثل سایبورگ‌ها غیرقابل کنترل می‌شوند. که در اینجاست که تیم سوات وارد عمل می‌شوند تا صدمه ایی به ساختمان کنفرانس سران کشورها وارد نشود.

در بخش سوم(دانه سیب:آلفا) دونان و برایرئوس به مزدورانی تبدیل شده اند که برای سایبورگی به نام دو شاخ کار می کنند و ربات های باقی مانده از جنگ های قبلی را نابود کرده و به او واگذار می کنند.ولی در یکی از عملیات ها جان دو نفر را که مأموریتی محرمانه دارند نجات می دهند و با آن ها همراه می شوند تا از این دو در برابر دو شاخ و عده ای که می خواهند از هدف مأموریت آن ها برای منافع خود استفاده کنند،محافظت کنند و در طول راه مجبور به درگیری با عده زیادی می شوند و...

پیوند به بیرون[ویرایش]