دانشگاه مموریال نیوفاندلند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشگاه مموریال نیوفاندلند
Memorial University of Newfoundland
لاتین: Universitas Memorialis
نام‌های پیشین
کالج دانشگاه مموریال
(به انگلیسی: Memorial University College)
بنیانگذاری شده۱۹۲۵
وابستگیدانشگاه دولتی
رئیسگری کاچانوسکی
دانشجویان۱۴،۹۵۹[۱]
کارشناسی۱۲،۲۲۷
تحصیلات تکمیلی۲،۷۳۲
موقعیتسینت جانز، نیوفاندلند، کانادا
وبگاه

دانشگاه مموریال نیوفاندلند که در محاوره با عنوان دانشگاه مموریال یا مان شناخته می‌شود، دانشگاهی جامع بوده و در شهر سینت جانز در ایالت نیوفاندلند و لابرادور کانادا واقع شده است. دارای پردیس‌های دیگر در کورنر بروک، سایر مناطق نیوفاندلند و لابرادور، سنت پیر و هارلو در انگلستان است. این دانشگاه در سپتامبر 1925 به عنوان یک یادبود از نیوفاندلندی‌ها و لابرادوری‌هایی که در جنگ جهانی اول کشته شدند تأسیس شده. دانشگاه مموریال با پیشینه‌ای قوی در زمینه‌های آموزشی، مهندسی، بازرگانی، زمین‌شناسی و دارو، یکی از جامع‌ترین دانشگاه‌های کانادا است. همچنین این دانشگاه با بیش از ۱۸۰۰۰ دانشجو، بزرگ‌ترین دانشگاه در آتلانتیک کانادا است. بیش از ۱۱۰۰ استاد و ۲۳۰۰ کارمند در ۴ پردیس دانشگاه مموریال مشغول فعالیت هستند. دانشگاه مموریال عضو انجمن جهانی دانشگاه‌ها است.[۲][۳]

منابع[ویرایش]

  1. "Full-time plus Part-time Enrollment". Association of Atlantic Universities. 2016-10-01. Archived from the original (PDF) on 6 May 2019. Retrieved 2017-01-20.
  2. «About Memorial | Newfoundland and Labrador's University». Memorial University of Newfoundland (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۱-۲۶.
  3. «AJ's Annual Education Guide (2017/2018) - A\J». A\J (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۱-۲۶.