دانشگاه لینچبورگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشگاه لینچبورگ
نام‌های پیشین
Virginia Christian College (1903-1919)
Lynchburg College (1919-2018)
نوعدانشگاه خصوصی
بنیانگذاری شده۱۹۰۳؛ ۱۲۱ سال پیش (۱۹۰۳-خطا: زمان نامعتبر}})
وابستگی مذهبی
مریدان مسیح
موقوفه مالی$109.3 million (2020)[۱]
رئیسAlison Morrison-Shetlar
اعضای هیئت علمی157 full time
دانشجویانApproximately 2,800
موقعیتلینچبرگ، ویرجینیا، ویرجینیا، ایالات متحده
رنگ آموزشگاهزرشکی و نقره ای
نام ورزشیHornets
شگون‌نماDell the Hornet
وبگاه

دانشگاه لینچبورگ، کالج سابق لینچبورگ، یک دانشگاه خصوصی مرتبط با کلیسای مسیحی (شاگردان مسیح) است که در لینچبورگ، ویرجینیا واقع شده‌است. تقریباً ۲۸۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. محوطه دانشگاه ۲۶۴ هکتار وسعت دارد.[۲] دانشگاه لینچبورگ بیش از ۴۰ باشگاه و سازمان برای دانشجویان دارد که می‌توانند در آنها شرکت کنند. نمونه‌هایی از انواع سازمان عبارتند از: انجمن‌های برادری و باشگاه‌های زنان، دولت دانشجویی، زندگی معنوی، سازمان‌های داوطلبانه، برنامه‌های رهبری و نشریات.[۳]

تاریخچه[ویرایش]

دانشگاه لینچبورگ در سال ۱۹۰۳ توسط جوزفوس هاپوود به عنوان کالج مسیحی ویرجینیا، یک مؤسسه منتخب، مستقل، مختلط، و مسکونی، که به کلیسای مسیحی (شاگردان مسیح) وابسته است، تأسیس شد. هاپوود رئیس کالج میلیگان در تنسی بود که گروهی از وزرا و بازرگانان در مورد تأسیس یک کالج در لینچبورگ به او مراجعه کردند.

دانشگاه لینچبورگ اولین مؤسسه ای در ایالات متحده بود که فیزیکدانان و مهندسان هسته ای را برای پروژه ان‌اس ساوانه تحت دستور رئیس‌جمهور آیزنهاور آموزش داد تا به توسعه و بهره‌برداری از اولین کشتی هسته ای جهان کمک کند.[۴] این مؤسسه در سال ۱۹۱۹ به‌طور رسمی نام خود را به کالج لینچبورگ تغییر داد، به نقل از حوزه ای که فراتر از ویرجینیا گسترش یافته بود. در جولای ۲۰۱۸، این دانشگاه نام خود را از کالج لینچبورگ به دانشگاه لینچبورگ تغییر داد.[۵]

منابع[ویرایش]

  1. As of June 30, 2020. U.S. and Canadian Institutions Listed by Fiscal Year 2020 Endowment Market Value and Change in Endowment Market Value from FY19 to FY20 (Report). National Association of College and University Business Officers and TIAA. February 19, 2021. Retrieved February 20, 2021.
  2. "Overview of the University of Lynchburg". U.S.NEWS.
  3. "Student Activities". Lynchburg College. Retrieved February 28, 2014.
  4. John Pike. "NS Savannah". Globalsecurity.org. Retrieved 2013-02-26.
  5. "Lynchburg College to change its name to University of Lynchburg". lynchburg.edu. Lynchburg College. February 24, 2017. Archived from the original on 2 March 2017. Retrieved March 1, 2017.