دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه
نوعبسیار بزرگ
بنیانگذاری شده۱۳۷۲
رئیسبهمن ولی نژاد[۱]
اعضای هیئت علمی۱۱۰
کارمندان مدیریتی۱۲۰ نفر
  • جلیل اجلی(معاون آموزشی)
  • حبیب‌الله خدابنده(معاون دانشجویی)
دانشجویان۴۰۰۰
کاردانی۵۰رشته
کارشناسی۸۴رشته
تحصیلات تکمیلی۵۰ رشته
۱۷ رشته
فارغ‌التحصیلان۲۵۰۰۰
موقعیتآذربایجانشرقی
وبگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در سال ۱۳۷۲ با پذیرش ۱۷۵ نفر دانشجو در رشته تحصیلی زراعت و اصلاح نباتات و ۵۲ نفر در رشته کاردانی کاربرد کامپیوتر آغاز شد.[۲]

سید حسین هاشمی از مهر ماه سال ۱۳۷۲ تا آذر ماه سال ۱۳۷۶ اولین رئیس این واحد دانشگاهی بودند پس از او یدالله رجایی از آذر ماه سال ۱۳۷۶ تا شهریور ماه سال۱۳۸۱ سپس مهرداد عبدی از شهریور ماه سال ۱۳۸۱ تا آبان ماه سال ۱۳۸۳ ، رسول صمدزاده از آبان ماه سال ۱۳۸۳ تا خرداد ماه سال ۱۳۸۵ ، جابر داودی از خرداد ماه ۱۳۸۵ تا اسفند ماه سال ۱۳۸۸ ،علیرضا حسین پور سنبلی از اسفند ماه سال ۱۳۸۸ تا شهریور ماه سال ۱۳۹۲ ،از شهریور ماه سال ۱۳۹۲ تا تیر ماه سال ۱۳۹۵ علی سلمانپور زنوزی ریاست واحد میانه را بر عهده داشتند و از تیرماه سال ۱۳۹۵ مسئولیت واحد را به علی سلیمی شاملو و در ادامه از در چهاردهم آذر ۱۳۹۷ جبار بشیری به ریاست واحد میانه منصوب شدند.

این واحد دانشگاهی بزرگترین دانشگاه در جنوب شرق استان آذربایجان شرقی است که دارای ۱۷ رشته دکترای تخصصی و ۵۰ رشته کارشناسی ارشد و ۸۴ رشته کارشناسی و ۵۰ رشته کاردانی می‌باشد.

کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه[ویرایش]

دانشگاه آزاد میانه دارای سه باب کتابخانه مجزا در دانشکده‌های مختلف خود است؛ که این کتابخانه‌ها در مجموع دارای بیش از ۲۵۰۰۰ عنوان کتاب فارسی و غیرفارسی و ۳۸۰۰۰ عنوان کتاب الکترونیکی به زبان فارسی و انگلیسی در بیش از ۱۰۰۰ متر مربع فضای مطالعاتی و کتابخانه‌ای می‌باشد. همچنین دارای ۱۷ آزمایشگاه تخصصی، ۱۵ کارگاه فنی مهندسی پیشرفته و ۶ سایت کامپیوتری مجهز می‌باشد.

آمارهیات علمی و کارکنان اداری[ویرایش]

تعداد اعضای هیئت علمی این واحد ۱۱۰ نفراست و تعداد کارکنان اداری واحد میانه۱۲۰ نفر می‌باشد.

مرکز تحقیقات[ویرایش]

مرکز تحقیقات تحت عنوان «گیاهان دارویی و محصولات ارگانیک» در اسفند ماه سال ۹۳ با مجوز سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دایر گردیده‌است.

مرکز رشد واحدهای فناور[ویرایش]

دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه اولین واحد دانشگاهی در استان می‌باشد که تحت حمایت پارک علمی فناوری استان موفق به تأسیس مرکز رشد اقماری واحدهای فناور شده‌است و هم‌اکنون بیش از ۱۱ شرکت فناور در آن مستقر می‌باشد.

نشریات علمی[ویرایش]

این واحد دانشگاهی دارای یک مجله با رتبه علمی پژوهشی مصوب دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان «بوم‌شناسی گیاهان زراعی» بوده و چندین نشریه دانشجویی مربوط به انجمنهای علمی دانشجویی مصوب منجمله نشریه «پیام دامپزشکی» و «کاسبرگ» و «نشریه تخصصی مشترک مهندسی مالی-حسابداری» می‌باشد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. https://miyaneh.iau.ir/fa/page/27
  2. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۳ آوریل ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۳ آوریل ۲۰۱۹.

مقالات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در سویلیکا
اخبار دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در خبر گزاری آنا
وبگاه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه بایگانی‌شده در ۲۲ اوت ۲۰۱۶ توسط Wayback Machine
وبگاه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در گوگل پلاس
وبگاه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در فیس بوک