دامارتین-آن-گوله

مختصات: ۴۹°۰۳′۱۴″شمالی ۲°۴۰′۵۴″شرقی / ۴۹٫۰۵۳۸°شمالی ۲٫۶۸۱۷°شرقی / 49.0538; 2.6817
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Dammartin-en-Goële
ساختمان شهرداری
ساختمان شهرداری
نشان Dammartin-en-Goële
نشان
Dammartin-en-Goële در فرانسه واقع شده
Dammartin-en-Goële
Dammartin-en-Goële
Dammartin-en-Goële در Île-de-France (region) واقع شده
Dammartin-en-Goële
Dammartin-en-Goële
مختصات: ۴۹°۰۳′۱۴″شمالی ۲°۴۰′۵۴″شرقی / ۴۹٫۰۵۳۸°شمالی ۲٫۶۸۱۷°شرقی / 49.0538; 2.6817
کشورفرانسه
ناحیهایل-دو-فرانس
دپارتمانسن-ا-مرن
بخشMeaux
کانتونMitry-Mory
کمونCA Roissy Pays de France
مدیریت
 • شهردار(2014–2020) Michel Dutruge
مساحت
۱
۸٫۹۷ کیلومتر مربع (۳٫۴۶ مایل مربع)
جمعیت
 (ژانویه ۲۰۱۸)۲
۱۰٬۱۹۶
 • تراکم۱۱۰۰/کیلومتر مربع (۲۹۰۰/مایل مربع)
منطقه زمانییوتی‌سی +۱ (زمان اروپای مرکزی)
 • تابستانی (DST)یوتی‌سی +2 (ساعت تابستانی اروپای مرکزی)
کد آماری/کد پستی
77153 /77230
ارتفاع۸۴–۱۸۰ متر (۲۷۶–۵۹۱ فوت)
وبگاه
۱ داده‌های فرانسه رودخانه و دریاچه و یخچال‌ها را در نظر نگرفته‌است > ۱ km² (۰٫۳۸۶ مایل مربع یا ۲۴۷ هکتار) ۲

دامارتین-آن-گوله (به انگلیسی: Dammartin-en-Goële) (تلفظ فرانسوی: ​[da.maʁ.tɛ̃. ɑ̃. ɡoɛl][۱][۲] و یا[da.maʁ.tɛ̃. ɑ̃. ɡwal][۳]) یک کمون (بخش) در شهرستان سن-ا-مرن در بخش ایل-دو-فرانس در شمال مرکزی فرانسه. حدود ۳۰ کیلومتر (۱۹ مایل) شمال شرقی مرکز پاریس است.

جغرافیا[ویرایش]

این مکان به خوبی بر روی تپه ای واقع شده‌است که بخشی از فلات la Goële را تشکیل می‌دهد و برای تمایز آن از Dammartin-sur-Tigeaux، یک کمون کوچک در همان بخش، به Dammartin-en-Goële معروف است. حدود ۱۰ کیلومتر (۶٫۲ مایل) شمال شرقی فرودگاه شارل دوگل پاریس.

تاریخ[ویرایش]

این کمون از نظر تاریخی به عنوان مقر شهری که صاحبان آن سهم قابل توجهی در تاریخ فرانسه داشتند از اهمیت تاریخی برخوردار است. اولین بازی که اسم کمون ثبت شد، یک هوگ بود که خود را در قرن دهم به عنوان استاد شهر درآورد. اما در قرن یازدهم خاندان دیگری جایگزین سلسله وی شد. رینالد اول، شمارش دام دامرتین (متوفی ۱۲۲۷)، که یکی از ائتلاف‌هایی بود که توسط پادشاه فیلیپ آگوستوس در جنگ بووین (۱۲۱۴) درهم کوبید، دو همسرا را ترک کرد، که از آنها بزرگتر، مود (ماتیلدا یا Mahaut) با فیلیپ هورپل، پسر فیلیپ آگوستوس ازدواج کرد، و دومی، آلیکس، با ژان دو تری که در صف وی پس از مرگ پسر فیلیپ هورپل، البریک، به هم پیوست، شهرستان ازدواج کرد. این شهرستان از طریق وراث به خانه‌های فائل و نانتویل منتقل شد و در قرن پانزدهم با ازدواج با مارگریت، وارث رینالد، توسط آنتوان دو شبان (درگذشته ۱۴۸۸)، یکی از محبوب ترین‌های شاه چارلز هفتم به دست آمد.[۴]

گروگان‌گیری[ویرایش]

در ۹ ژانویه ۲۰۱۵، وزیر کشور فرانسه، برنارد کازنوو تأیید کرد که عملیات بزرگی در دمارتین-آن-گوئل، جایی که هلی کوپترهای پلیس مستقر شده بودند، در جریان بود. این مربوط به تلاش پلیس برای دستگیری سعد و شریف کوآچی، مظنونان اصلی تیراندازی شارلی ابدو بود. افراد مسلح در یک کار چاپی به نام CTD بودند و گروگان گرفته بودند.[۵] سرانجام برادران در یک درگیری با پلیس فرانسه کشته شدند.[۶]

جمعیت‌شناسی[ویرایش]

جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۴ ۸۸۶۸ نفر بوده‌است. به ساکنان داممارتین-آن-گوله Dammartinois گفته می‌شود.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Autour de Dammartin-en-Goële, une zone en suspens".
  2. "Dammartin-en-Goële: les images officielles de l'assaut".
  3. "Le chèque de la solidarité à Dammartin en Goele".
  4.  One or more of the preceding sentences incorporates text from a publication now in the public domainChisholm, Hugh, ed. (1911). "Dammartin". Encyclopædia Britannica (به انگلیسی). Vol. 7 (11th ed.). Cambridge University Press. p. 789.
  5. Lichfield, John; Milmo, Cahal (9 January 2015). "Paris shootings: Charlie Hebdo massacre suspects holed-up with hostage in print works north of Paris after gunfight". The Independent. Retrieved 9 January 2015.
  6. Greg Botelho and Ray Sanchez, CNN (9 January 2015). "France: Raids kill 3 suspects, including 2 wanted in Charlie Hebdo attack". CNN. CNN.com.

پیوند به بیرون[ویرایش]