داستان اسباب‌بازی ۳

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از داستان اسباب بازی ۳)
داستان اسباب‌بازی ۳
پوستر فیلم
کارگردانلی آنکریچ
تهیه‌کنندهدارلا کی. اندرسون
نویسندهمایکل آرندت
داستانجان لستر
لی آنکریچ
اندرو استنتون
بازیگرانتام هنکس
تیم آلن
جون کیوسک
ند بیتی
دان ریکلس
مایکل کیتون
والاس شاون
جان راتزنبرگر
استل هریس
جودی بنسون
بلیک کلارک
موسیقیرندی نیومن
فیلم‌بردارجرمی لاسکی
کیم وایت
تدوین‌گرکن اشرتزمن
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهوالت دیزنی پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
۱۲ ژوئن ۲۰۱۰ (در جشنواره)
۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۰۳ دقیقه[۱]
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۲۰۰ میلیون دلار[۱]
فروش گیشه۱٫۰۶۷ میلیارد دلار[۱]
پوستر داستان اسباب بازی های ۳

داستان اسباب‌بازی ۳ (به انگلیسی: Toy Story 3) یک پویانمایی رایانه‌ای سه بعدی آمریکایی محصول ۲۰۱۰ در ژانر کمدی-درام است که توسط استودیو انیمیشن پیکسار از شرکت والت دیزنی پیکچرز منتشر شد. این سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های داستان اسباب بازی و دنباله داستان اسباب‌بازی ۲ (۱۹۹۹) است. کارگردان این فیلم لی آنکریچ می‌باشد. او تدوین‌گر دو فیلم اول بود و در کارگردانی قسمت دوم همکاری کرد. تهیه‌کنندگی این فیلم را دارلا کی. اندرسون و نویسندگی آن را مایکل آرندت برعهده داشت. داستان اسباب‌بازی ۳ با کارگردانی لی آنکریچ در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ در آمریکا اکران شد. تام هنکس، تیم آلن، جون کیوسک، دان ریکلس، والاس شاون، جان راتزنبرگر، استل هریس، جودی بنسون، جان موریس، آر. لی ارمی و لائوری مِتکالف همه نقش‌هایی را که در قسمت‌های گذشته داشته‌اند، در این فیلم تکرار می‌کنند. جیم وارنی، که نقش سگ اسلینکی را در دو قسمت ابتدایی بر عهده داشت، پس از انتشار دومین قسمت این فیلم، در سال ۱۰ فوریه ۲۰۰۰، جان خود را از دست داد و بلیک کلارک جایگزین او شد. ند بیتی، مایکل کیتون، ووپی گلدبرگ، تیموتی دالتون، کریستین شال، بانی هانت و جف گارلین صداپیشگی شخصیت‌های جدید را برعهده دارند. داستان این فیلم درباره اندی دیویس (موریس) که اکنون ۱۷ ساله است، درحال رفتن به دانشگاه است. وودی (هنکس)، باز لایتیر (آلن) و بقیه اسباب‌بازی‌ها به‌طور تصادفی توسط مادر اندی (متکالف)، به مهدکودک سانی‌ساید اهدا می‌شوند و اسباب‌بازی‌ها باید تصمیم بگیرند دنبال یک صاحب وفادار بگردند.

داستان اسباب‌بازی ۳ در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰، در ایالات متحده آمریکا اکران شد و مانند دو قسمت قبلی، مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت و منتقدان از فیلم‌نامه، موسیقی و وزن احساسی انیمیشن تعریف و تمجید کردند. این فیلم در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین پویانمایی و بهترین ترانه اوریجینال و نامزد بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین فیلم و بهترین تدوین صدا شد. این فیلم با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد. داستان اسباب‌بازی ۳، اولین انیمیشنی بود که بیش از ۱ میلیارد دلار فروش در سراسر جهان کسب کرد که آن‌را پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۰ و نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل می‌کند.

دنباله این فیلم تحت عنوان داستان اسباب‌بازی ۴ در سال ۲۰۱۹ اکران شد.

داستان[ویرایش]

اندی دِیویس، ۱۷ ساله، کمتر از سه روز تا رفتن به دانشگاه فاصله دارد. اسباب بازی‌هایش، دربارهٔ آینده نامعلومشان نگرانند. اندی، وودی را انتخاب می‌کند تا با خود به کالج ببرد، ولی دوستانش یعنی بقیه اسباب بازی هابه‌طور ناخواسته سر از مهدکودکی درمی‌آورند که توسط گروهی اسباب بازی تبهکار اداره می‌شود.

صداپیشگان[ویرایش]

جوایز[ویرایش]

جایزه دسته‌بندی دریافت‌کننده(ها) نتیجه
جوایز اسکار بهترین فیلم دارلا کی. اندرسون نامزدشده
بهترین فیلم‌نامه اقتباسی مایکل آرندت، جان لستر، اندرو استنتون و لی آنکریچ نامزدشده
بهترین فیلم پویانمایی لی آنکریچ پیروز
بهترین ترانه اوریجینال رندی نیومن پیروز
بهترین تدوین صدا مایکل سیلوز نامزدشده
جوایز بفتا بهترین فیلم‌نامه اقتباسی مایکل آرندت نامزدشده
بهترین فیلم پویانمایی داستان اسباب‌بازی ۳ پیروز
بهترین جلوه‌های بصری گیدو کوآرونی نامزدشده
جوایز گلدن گلوب بهترین فیلم پویانمایی داستان اسباب‌بازی ۳ پیروز
جوایز گرمی بهترین موسیقی متن فیلم برای رسانه‌های تصویری رندی نیومن پیروز

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ "Toy Story 3 (2010)". Box Office Mojo. Retrieved August 20, 2016.

پیوند به بیرون[ویرایش]