خشم مردانه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خشم مردانه
پوستر اصلی
کارگردانگای ریچی
تهیه‌کنندهایوان اتکینسون
بیل بلوک
نویسندهگای ریچی
بازیگرانجیسون استاتهام
هولت مک‌کالانی
اسکات ایستوود
فیلم‌بردارآلن استوارت
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهیونایتد آرتیستس
تاریخ‌های انتشار
۲۳ آوریل ۲۰۲۱ (بین‌المللی)
۷ مه ۲۰۲۱ (آمریکا)
۲۳ ژوئیه ۲۰۲۱ (انگلستان)
مدت زمان
۱۱۹ دقیقه
کشورآمریکا
انگلستان
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۴۰ میلیون دلار
فروش گیشه۱۰۴ میلیون دلار[۱]

خشم مردانه (به انگلیسی: Wrath of Man) با نام قبلی کامیون حمل پول یک فیلم سینمایی اکشن آمریکایی-بریتانیایی محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی گای ریچی با بازی جیسون استاتهام است.

این فیلم بازسازی یک فیلم سینمایی فرانسوی بنام کامیون حمل پول محصول سال ۲۰۰۴ به کارگردانی نیکلاس بوخریف است.

داستان[ویرایش]

داستان دربارهٔ مردی سرد و مرموز به نام اچ است که به تازگی بعنوان نیروی امنیتی یک شرکت حمل پول استخدام شده‌است. او هرهفته، صدها میلیون دلار را به‌اطرافِ لس‌آنجلس منتقل می‌کند، اما یک روز با چند سارق حرفه ای مواجه می‌شود و …

بازیگران[ویرایش]

تولید[ویرایش]

در اکتبر سال ۲۰۱۹ اعلام شد که گای ریچی مشغول نوشتن و کارگردانی این فیلم است و جیسون استاتهام به عنوان بازیگر اصلی انتخاب شده‌است.[۲][۳] فیلمبرداری از ماه نوامبر ۲۰۱۹ در لس آنجلس و لندن آغاز شد و در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ به اتمام رسید.[۴][۵][۶]

بازخوردها[ویرایش]

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز از ۲۵۶ بررسی با میانگین امتیاز ۶٫۲ از ۱۰ مثبت و دارای ۶۷ درصد تائیدیه است.[۷] طبق گفته متاکریتیک، که بر اساس ۳۸ منتقد، میانگین وزنی ۵۷ از ۱۰۰ را به این فیلم اختصاص داده‌است، این فیلم «نقدهای مختلط یا متوسط» دریافت کرد.[۸]

تماشاگران شرکت‌کننده در نظرسنجی سینماسکور به فیلم نمره متوسط «A−» در مقیاس A+ تا F دادند، در حالی که پست‌ترک گزارش داد که ۷۷ درصد از مخاطبان به آن نمره مثبت دادند و ۵۷ درصد گفتند که قطعاً این فیلم را توصیه می‌کنند. این فیلم در ایالات متحده و کانادا ۲۷٫۵ میلیون دلار و در سایر مناطق ۷۶٫۵ میلیون دلار به دست آورد که مجموعاً ۱۰۴ میلیون دلار در سراسر جهان است.

منابع[ویرایش]

  1. "Wrath of Man (2021)". The Numbers. Retrieved April 29, 2021.
  2. Fleming Jr., Mike (October 7, 2019). "Jason Statham & Guy Ritchie Re-Team For Miramax Action Thriller". Deadline Hollywood. Retrieved November 9, 2019.
  3. Patten, Dominic (October 25, 2019). "'Mindhunter's Holt McCallany Riding Shotgun With Jason Statham In Guy Ritchie's New Heist Movie". Deadline Hollywood. Retrieved November 9, 2019.
  4. N'Duka, Amanda (November 4, 2019). "Scott Eastwood Joins Guy Ritchie Directed Thriller 'Cash Truck'". Deadline Hollywood. Retrieved November 9, 2019.
  5. Grater, Tom (November 8, 2019). "MGM Swoops For Guy Ritchie Thriller 'Cash Truck' Starring Jason Statham – AFM". Deadline Hollywood. Retrieved November 9, 2019.
  6. Niamh Algar Joins Guy Ritchie/Jason Statham Action-Thriller In Lead Female Role
  7. "Wrath of Man (2021)". Rotten Tomatoes. Fandango Media. Retrieved November 29, 2022. ویرایش در ویکی‌داده
  8. "Wrath of Man Reviews". Metacritic. Red Ventures. Retrieved August 8, 2021.

پیوند به بیرون[ویرایش]