خبرگزاری شبستان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خبرگزاری شبستان
خبرگزاری شبستان، رسانه دین فرهنگ اندیشه
نماگرفت
گونه وبگاه
خبرگزاری
در دسترس به زبانانگلیسی، روسی، عربی، اردو، مالایو، آذری و بنگالی
ستادتهران، خیابان دکتر بهشتی، بعد از پل شهید مدرس، شماره ۲۶۳
مالکمؤسسهٔ شبستان نور (حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی)[۱]
سردبیرعلی اکبر عبدالعلی زاده
وبگاه
راه‌اندازیآذر ۱۳۸۶
وضعیت کنونیفعال

خبرگزاری شبستان یک خبرگزاری ایرانی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در زمینه انتشار فعالیتهای کانونهای فرهنگی هنری مساجد فعالیت میکند. شبستان در سال ۸۳ به صورت آزمایشی و در قالب وبگاه راه اندازی شد و به انعکاس رویدادهای مساجد پرداخت. در آذرماه ۱۳۸۶ با دریافت مجوز خبرگزاری از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی[۳][۴] فعالیت خود را در فضای مجازی به صورت رسمی آغاز کرد.

خبرگزاری شبستان دارای ۳۲ دفتر نمایندگی (۳۱ مرکز استان و منطقه جنوب کرمان) و ترجمه روزانه اخبار به ۷ زبان زنده دنیا (انگلیسی، روسی، عربی، اردو، مالایو، آذری و بنگالی) است.

طبق آخرین رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها که از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهمن ۹۵ منتشر شد؛ شبستان توانست رتبه ششم را در بین خبرگزاری‌های عمومی از آن خود نماید.[۵] این درحالی است که در نخستین رتبه‌بندی؛ جایگاه هفتم از آن این خبرگزاری شد.[۶]

منابع[ویرایش]

  1. درباره‌ی ما بایگانی‌شده در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۷ توسط Wayback Machine، خبرگزاری شبستان
  2. جواد عبادی سردبیر خبرگزاری شبستان شد بایگانی‌شده در ۲۰۱۶-۱۰-۲۰ توسط Wayback Machine، خبرگزاری شبستان
  3. ««شبستان» به جمع خبرگزاری‌های غیردولتی پیوست». روزنامه ایران. ۸ آذر ۱۳۸۶.
  4. ««شبستان» به جمع خبرگزاری‌های رسمی کشور پیوست». خبرگزاری ایکنا. ۶ آذر ۱۳۸۶.
  5. «نتایج دومین دوره رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها اعلام شد». معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. ۱۶ بهمن ۱۳۹۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۸ فوریه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۱ فوریه ۲۰۱۷.
  6. «نتایج رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها اعلام شد». معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. 24 بهمن 1394. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ اكتبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۳ اكتبر ۲۰۱۶. تاریخ وارد شده در |بازبینی=،|archive-date= را بررسی کنید (کمک)