خانواده گودرج

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خانواده گودرج
منطقه کنونیهندبمبئی، هند
اعضاء

خانواده گودرج (به انگلیسی: Godrej family) خانواده تاجر هندی و از اقلیت پارسیان هند می‌باشند، که مالک گروه گودرج به‌شمار می‌آیند و از طریق این گروه صنعتی، مالکیت شمار زیادی از شرکت‌ها را در صنایع مختلف در اختیار دارند.

گروه گودرج در سال ۱۸۹۷ توسط اردشیر گودرج و با مشارکت برادرش پیروجشا گودرج، در قالب یک شرکت ساخت‌وساز املاک و مستغلات راه‌اندازی شد.

این گروه صنعتی توسط نسل دوم، سوم و چهارم از خانواده گودرج توسعه پیدا کرد و امروزه شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه آن در حوزه‌هایی چون؛ تولید و تجارت کالاهای مصرفی، مهندسی صنایع، املاک و مستغلات، لوازم خانگی، کشاورزی، تولید و توزیع مواد غذایی و نوشیدنی، ارائه خدمات فناوری اطلاعات و تولید مواد شیمیایی فعالیت می‌نمایند.

خانواده گودرج هم‌اکنون مالکیت بیش از ۱۰۰ کارخانه تولیدی در ۶۰ کشور جهان را در اختیار دارد.[۱] امروزه ادی گودرج بزرگترین عضو خانواده گودرج محسوب می‌شود. وی که از نوادگان پیروجشا گودرج است، هم‌اکنون به‌عنوان رییس هیئت مدیره گروه گودرج فعالیت می‌کند.[۲][۳][۴] از اشخاص شناخته شده این خانواده می‌توان به نادر گودرج، جمشید گودرج، سهراب پیروجشا گودرج، پرمشوار گودرج و نیسا گودرج اشاره کرد.

منابع[ویرایش]

  1. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۴.
  2. http://www.forbes.com/profile/adi-godrej/
  3. http://www.forbes.com/profile/jamshyd-godrej/
  4. http://www.forbes.com/profile/rishad-naoroji/