خانه (بازی تاج‌وتخت)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«خانه»
قسمت بازی تاج‌وتخت
شمارهٔ قسمتفصل ۶
قسمت ۲
کارگردانجرمی پودسوا
نویسندهدیو هیل
موسیقیرامین جوادی
فیلم‌بردارگرگوری میدلتون
تدوینکریسپین گرین
تاریخ پخش اصلی۱ مه ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-05-۰۱)
مدت۵۴ دقیقه
بازیگر(های) مهمان
گاه‌نگاری قسمت
قبلی →
«زن سرخ»
← بعدی
«پیمان‌شکن»
بازی تاج‌وتخت (فصل ۶)
فهرست قسمت‌های بازی تاج‌وتخت

«خانه» (انگلیسی: Home) قسمت دوم از فصل ششمِ مجموعهٔ تلویزیونیِ خیال‌پردازانهٔ بازی تاج‌وتخت و قسمت ۵۲ از کلِ این سریال است.

فیلم‌نامه‌نویس این قسمت دیو هیل و کارگردان آن جرمی پودسوا است.

داستان[ویرایش]

آن سوی دیوار

برن استارک تمرینات خود را با کلاغ سه چشم ادامه می‌دهد. او شاهد رؤیایی از ادارد، بنجن و لیانا استارک جوانی است که در وینترفل با هم تمرین می‌کنند، و همچنین نام واقعی هودور، وایلیس را می‌آموزد. با این حال، کلاغ سه چشم برن را از آنجا بیرون می‌کشد و به او هشدار می دهد که در خطر "غرق شدن" در خاطرات قدیمی است. میرا رید بی‌هدف بیرون تماشا می‌کند، اگرچه لیف، کودک جنگل که به آنها کمک می‌کند، اظهار می‌کند که برن به زودی به کمک میرا نیاز خواهد داشت که بتواند از بینش‌هایش بهتر استفاده کند.

در شمال

رمزی بولتون پس از اطلاع از مرگ شکارچیانی که به دنبال سانسا استارک و تیان گریجوی فرستاده شده بودند، نتیجه می‌گیرد که سانسا به سمت برادرش جان اسنو خواهد رفت بنابراین او پیشنهاد حمله به قلعه سیاه را می‌دهد. روس بولتون به رمزی هشدار میدهد که چنین اقدامی کل شمال را علیه بولتون‌ها برمی انگیزد. رمزی پس از اینکه متوجه شد که والدا همسر روس پسری به دنیا آورده است، بلافاصله پدرش را می‌کشد، سپس والدا و فرزندش را جلوی سگ های شکاری‌اش می ‌اندازد.

در حالی سانسا به راه خود برای رسیدن به قلعه سیاه ادامه می‌دهند، او متوجه می‌شود که برین آریا را قبل از، از دست دادن او در واله، زنده دیده است. با اطمینان از اینکه برین و پادریک می توانند از سانسا محافظت کنند، تئون اظهار می کند که قصد دارد به "خانه" بازگردد و با سانسا به قلعه سیاه نمی‌رود‌

در مقر فرمانروایی

در حالی که جیمی لنیستر و تامن کنار جسد میرسلا مشغول صحبت اند، گنجشک اعظم به جیمی نزدیک می شود. جیمی گنجشک اعظم را تهدید می کند. گنجشک اعظم، بدون ترس، پاسخ می‌دهد که مبارز ایمان قدرت "سرنگونی یک امپراتوری" را دارد، که جیمی را عصبی می‌کند.

سرسی لنیستر در تلاش برای محافظتش در برابر فرقه گنجشک‌ها، از خروج از Red Keep برای شرکت در تشییع جنازه میرسلا توسط تامن منع می‌شود. تامن بعداً از او عذرخواهی می کند و از او می‌خواهد که به او بیاموزد چگونه قوی باشد تا بتواند از افرادی که دوست دارد محافظت کند.

در جزایر آهن

بالون گریجوی توسط برادرش یورون از روی پل پرتاب می‌شود و به قتل می‌رسد. در تشییع جنازه بالون، دخترش یارا گریجوی سوگند انتقام می‌گیرد و ادعای جانشینی پدرش را دارد، اما در نهایت عمویش یورون، جانشین می‌شود و قصد کشتن برادرزاده هایش را دارد اما در می‌یابد که یارا و تئون توسط بهترین کشتی‌هایشان فرار کرده اند.

در براووس

آریا استارک به دوئل با وایف ادامه می دهد، اما همچنان ضعیف عمل می کند. پس از شکست آریا جاکان ظاهر می شود و سعی می کند او را با غذا، رختخواب و بازگشت بینایی اش وسوسه کند، اما دربرابر مقاومت آریا شگفت زده می شود. آریا تمام پیشنهادهای جاکان را رد می کند و جاکان به آریا می گوید که او را دنبال کند و به او می گوید که دیگر نیازی به زندگی در خیابان و گدایی کردن ندارد.

در میرین

در شورایی با واریس، میساندی و کرم خاکستری، تیریون لنیستر متوجه می‌شود که آستاپور و یونکای توسط استادان بازپس گرفته شده‌اند. تیریون با دانستن اینکه آنها برای دفاع از میرین به اژدهاها نیاز دارند به سمت اژدهاها یعنی ویسریون و ریگال می رود تا آنها را آزاد کند. اژدهاه هم به تیریون حمله نمی‌کنند و به او اجازه می‌دهند زنجیرهایشان را باز کند.

در دیوار

داووس و وفادارانی که از بدن جان اسنو محافظت می کنند آماده می شوند تا در برابر تورن و متحدانش بایستند، اما قبل از شروع مبارزه، دروازه های بیرونی قلعه بلک توسط وون وون غول پیکر و به دنبال آن تورموند جاینتسبین ، اد و ارتشی از وحشی ها شکسته می شود. شورشیان تسلیم می شوند و به دستور اد در سلول ها حبس می شوند.

داووس از ملیساندر می‌خواهد تا جان اسنو را زنده کند و معجزات قبلی خود را به او یادآوری کند. اگرچه ایمان ملیساندر با شکست استنیس براتیون از بین رفته است، اما ملاقات او با بریک دونداریون - که شش بار زنده شده بود- را به یاد میاورد و برای انجام مراسمی تلاش می‌کند. ملیساندر به ظاهر ناموفق است و او، تورموند، اد و داووس شکست خورده و ناامید اتاق را ترک می کنند، اما اندکی بعد، جان از خواب بیدار می شود.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

  • «خانه» در IMDb
  • "خانه" در TV.com