خانه سیاه

مختصات: ۳۷°۴۷′۰۲″شمالی ۱۲۲°۲۹′۰۰″غربی / ۳۷٫۷۸۳۹۵۵۲°شمالی ۱۲۲٫۴۸۳۴۰۴۸°غربی / 37.7839552; -122.4834048
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Black House
6114 California St
Map
دین
وابستگیکلیسای شیطان
وضعیت سازمانی یا کلیساییdemolished
مکان
مکانسان فرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا
مختصات۳۷°۴۷′۰۲″شمالی ۱۲۲°۲۹′۰۰″غربی / ۳۷٫۷۸۳۹۵۵۲°شمالی ۱۲۲٫۴۸۳۴۰۴۸°غربی / 37.7839552; -122.4834048
معماری
پایان ساخت۱۹۰۵

خانه سیاه (به انگلیسی: Black House) ساختمانی بود که در گذشته در خیابان کالیفرنیا در شهر سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا قرار داشت. این خانه توسط انتان لاوی در سال ۱۹۵۶ خریداری شده و از سال ۱۹۶۶ تا زمان مرگش در سال ۱۹۹۷ به عنوان مرکز ادارهٔ کلیسای شیطان مورد استفاده قرار می‌گرفت. لاوی سمینارها و آیینهای شیطان‌پرستی را تا سال ۱۹۷۲ در این خانه اجرا می‌کرد.

لاوی در سال ۱۹۹۱ به علت جدایی از داین هگارتی و به خاطر نفقه‌ای که طبق قانون آمریکا باید به داین می‌پرداخت، مالکیت خانه را از دست داد، اما از سوی مالک جدید خانه به او اجازه داده شد که تا زمان مرگش در خانهٔ سیاه اقامت داشته باشد. لاوی در اکتبر ۱۹۹۷ و به علت ادم ریه که ناشی از مشکلات دریچه میترال قلب بود درگذشت. پس از مرگ وی، اعضای کلیسای شیطان تلاش ناموفقی برای جمع‌آوری سرمایه و خرید مجدد خانه کردند اما راه به جایی نبرده و نهایتاً خانه در ۱۷ اکتبر ۲۰۰۱ تخریب شد.

عکس‌هایی از ساختمان که درست قبل از نابودی‌اش گرفته شده‌است نشان می‌دهد که این ساختمان یک خانهٔ مسکونی متوسط است که به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر از دو مجتمع آپارتمانی در هر دو طرف ملک است. طبق آمار عمومی، این خانه در سال ۱۹۰۵ میلادی ساخته شده بوده‌است.[۱][۲][۳][۴][۵][۶]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «The Altars at the Black House». Church of satan. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰.
  2. Edward E. Plowman (۲۹ نوامبر ۱۹۹۷). «The death of the party WORLD's religion correspondent remembers Anton LaVey». World Magazine. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰.
  3. Jack Williams (۱۲ ژانویه ۲۰۲۰). «DEVIL'S PLOT Hollywood Satanist priest and the mob linked to bid to assassinate JFK's brother Ted Kennedy». The U.S. Sun. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۰.
  4. «F.A.Q. The Black House». Church of satan. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۹ مه ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰.
  5. Peter H. Gilmore. «Regarding The Black House and Its Successors». Church of satan. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰.
  6. «F.A.Q Anton LaVey and his family». Church of satan. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۱۵ مارس ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۷ ژوئن ۲۰۲۰.