خامه سالاد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خامه سالاد
خامه سالاد هاینز
گونهسس سالاد همچنین به عنوان سس هم استفاده می‌شود.
خاستگاهبریتانیا
سازندههاینز
مواد اصلیروغن، آب، زرده تخم مرغ، سرکه

خامه سالاد یک چاشنی خامه ای و زرد کم رنگ است که بر پایه امولسیون حدود ۲۵ تا ۵۰ درصد روغن در آب است که توسط زرده تخم مرغ امولسیون شده و توسط سرکه اسیدی شده‌است. از نظر ترکیب تا حدودی شبیه سس مایونز است و ممکن است شامل مواد دیگری مانند شکر، خردل، نمک، غلیظ کننده، ادویه جات، طعم دهنده و رنگ کننده باشد.[۱] اولین محصول تجاری آماده در سال ۱۹۱۴ در انگلستان معرفی شد،[۲] که در آنجا به عنوان سس سالاد و ساندویچ پخش می‌شود.

از نظر تاریخی، خامه سالاد، که اغلب در منابع ویکتوریایی ذکر شده‌است، شامل «تخم مرغ پخته شده با خامه، خردل، نمک و سرکه» بود[۳] .

برندها[ویرایش]

در بریتانیا، توسط شرکت‌هایی از جمله هاینز و Crosse & Blackwell تولید شده‌است. خامه سالاد هاینز اولین برندی بود که به‌طور انحصاری برای بازار انگلستان توسعه یافت. هنگامی که برای اولین بار در آشپزخانه‌های هارلسدن هاینز در سال ۱۹۱۴ ساخته شد، با دست تهیه شد. کوزه‌ها در بشکه‌های پوشیده از نی بسته‌بندی شدند که در هر بشکه ۱۲ دوجین قرار داشت. سهمیه ۱۸۰ دوجین شیشه در روز بود، با نیم پنی یک دوجین پاداش اگر نیروی کار بتواند هدف را شکست دهد.[۴]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Ranken, M. D.; Baker, Christopher G. J.; Kill, Ronald C.; Kill, R. C. (1997-02-28). Food Industries Manual - M.D. Ranken, Christopher G J Baker, R.C. Kill - Google Books. ISBN 978-0-7514-0404-3. Retrieved 2015-08-14.
  2. "Ministry of Food. —statutory rules and orders - Analyst (RSC Publishing)". Rsc.org. 1945-01-01. Retrieved 2015-08-14.
  3. Flanders, Judith, The Victorian House: Domestic Life from Childbirth to Deathbed, p. 231, 2003, Harper Perennial, شابک ‎۰۰۰۷۱۳۱۸۹۵
  4. "Salad Cream". Heinz. Archived from the original on 2015-07-13. Retrieved 2015-08-14.

پیوند به بیرون[ویرایش]