حمل و نقل شهری در لندن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
حمل و نقل شهری در لندن
اطلاعات
مکانلندن
نوعی ترابریمترو، راه‌آهن حومه، اتوبوسes, خودرو، تاکسی، دوچرخه، عابر پیاده

حمل و نقل شهری در لندن (انگلیسی: Transport in London) تنها محدود به مترو نبوده و دارای جورواجوری بسیار است. از میان آن‌ها می‌توان به اتوبوس‌ها، قطار بومی، تاکسی، اتوبوس‌های دریایی و دوچرخه‌های عمومی اشاره کرد.

اتوبوس‌های شبانه‌روزی لندن انگلستان[ویرایش]

اتوبوس‌های دوطبقه که در درازای شبانه‌روز برای بردن مسافرین، در سطح شهر آمدوشد می‌کنند. این اتوبوس‌ها برای بهره‌مندی مردم سالخورده و ناتوان با صندلی چرخ‌دار نیز به‌راستی شایسته‌اند و برای این کسان و کودکان زیر یازده سال رایگان هستند.

سامانه مترو در لندن[ویرایش]

متروی لندن انگلستان، بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم این شهر است و از مرکز شهر لندن به هشت بخش گوناگون در گرداگرد شهر بخش می‌شود. متروی لندن، برای هر گذر تک‌نفره برابر حدوداً ۲۰٬۰۰۰ تومان ایران (۱۳۹۸) است.

اتوبوس‌های آبی در لندن یا River Bus[ویرایش]

با بهره‌مندی از اتوبوس‌های آبی می‌توان با شتاب بسیار به مناطق اصلی پایتخت انگلستان دسترسی داشت و در هنگام جابه‌جایی، از زیبایی‌های رودخانهٔ تیمز (Thames) نیز بهره‌مند شد.

قطارهای بومی لندن انگلستان[ویرایش]

قطارهای بومی لندن، در همبستگی تنگاتنگ با خطوط مترو هست، ولی راه این قطارها، بیشتر از خطوط ریلی زیرزمینی گسترش یافته‌است و توانایی دسترسی به نواحی دورتر از مترو را برای مردم فراهم می‌کنند.

دوچرخه‌های همگانی در لندن انگلیس[ویرایش]

به‌کار بردن دوچرخه، یکی از روش‌های دوست‌داشتنی، برای گشت‌وگذار در کناره شهر لندن است و نیم ساعت نخست به‌کارگیری آن رایگان است. در شهر لندن دوچرخه برای بهره‌مندی همگان در بیش از هفتاد ایستگاه، در سراسر شهر توزیع‌شده‌اند.

تاکسی‌رانی در لندن انگلستان[ویرایش]

تاکسی‌های مشکی و کلاسیکی در سطح شهر لندن انگلستان وجود دارند.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]