حمله هوایی ۲۰۱۹ اردوگاه پناهندگان تاجورا

مختصات: ۳۲°۵۰′۰۵″ شمالی ۱۳°۲۳′۰۵″ شرقی / ۳۲٫۸۳۴۷۲°شمالی ۱۳٫۳۸۴۷۲°شرقی / 32.83472; 13.38472
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
حمله هوایی ۲۰۱۹ اردوگاه پناهندگان تاجورا
حمله هوایی ۲۰۱۹ اردوگاه پناهندگان تاجورا در لیبی واقع شده
حمله هوایی ۲۰۱۹ اردوگاه پناهندگان تاجورا
حمله هوایی ۲۰۱۹ اردوگاه پناهندگان تاجورا (لیبی)
موقعیتطرابلس، لیبی
مختصات۳۲°۵۰′۰۵″ شمالی ۱۳°۲۳′۰۵″ شرقی / ۳۲٫۸۳۴۷۲°شمالی ۱۳٫۳۸۴۷۲°شرقی / 32.83472; 13.38472
تاریخ۳ ژوئیه ۲۰۱۹
هدفیک پایگاه نظامی نزدیک
گونه حمله
حمله هوایی
کشته‌ها۵۳[۱]
زخمی‌ها۱۳۰+
نمایی از منطقه «تاجورا»

حمله هوایی ۲۰۱۹ اردوگاه پناهندگان تاجورا در ۳ ژوئیه رخ داد. اردوگاه پناهندگان تاجورا که خارج از طرابلس، لیبی قرار دارد، در حالیکه صدها نفر در آن ساکن بودند مورد تهاجم هوایی قرار گرفت. این اردوگاه برای پناهجویانی که به منظور مهاجرت به اروپا در آن به سر می‌بردند براثر اصابت بمب‌هایی که از هوا بر روی اردوگاه ریخته شد تسهیلات استقراری‌شان ویران گردید. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تأکید کرد که در این اردوگاه قریب به ۶۰۰ نفر ساکن بودند.[۲] بر اثر اصابت بمب‌ها، حداقل ۵۳ نفر کشته و ۱۳۰ نفر زخمی شدند. واکنش‌های خشمگینانه گسترده‌ای علیه این اقدام ارتش ملی لیبی که افراد مدنی را مورد اصابت قرار داد صورت گرفته‌است. این حمله هوایی باعث شد تا سیاست اتحادیه اروپا برای همکاری با شبه نظامیان و بازداشت مهاجران و تأمین مالی و آموزش گارد ساحلی لیبی که بیشتر مهاجران و پناهندگان را دستگیر کرده‌است مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد.[۳]

واکنش‌های بین‌المللی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Libya migrants 'fired on after fleeing attack'". BBC. 4 July 2019. Retrieved 5 July 2019.
  2. "MSF RESPONSE: Deadly airstrikes on Tajoura detention centre" (به انگلیسی). Médecins Sans Frontières UK. 3 July 2019. Retrieved 2019-07-03.
  3. Musa, Rami; Magdy, Samy (2019-07-03). "Airstrike kills 44 migrants in Libyan detention center". Associated Press. Retrieved 2019-07-03.