جیمز ساویر فورد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
James "Sawyer" Ford
شخصیت لاست
جاش هالووی as James "Sawyer"
نخستین حضور"آزمایشی (لاست)" (2004)
آخرین حضور"The End" (2010)
پدیدآور
ایفاگرجاش هالووی
Centric
episode(s)
"دودوزه‌باز (لاست)"
"Outlaws"
"Exodus, Part 1"
"The Long Con"
"Every Man for Himself"
"LaFleur"
"The Incident, Part 1"
"LA X, Part 1 & 2"
"Recon"
"The Last Recruit"
"The End"
اطلاعاتِ درون‌داستانی
لقبSawyer, Jim LaFleur
گونهانسان
جنسیتمذکر
پیشهحقه اطمینان
Head of Security, ابتکار دارما
Police officer (flash-sideways)
فرزندClementine Phillips
خویشاوندانWarren Ford (Father)
Mary Ford (Mother)
Doug (uncle)
ملیتآمریکایی

جیمز فورد (به انگلیسی: Jemes Ford) یا ساویر (به انگلیسی: Sawyer) نام شخصیت خیالی مجموعه تلویزیونی گمشدگان محصول شبکه ای بی سی آمریکا می‌باشد. ایفاگر این شخصیت جاش هالووی می‌باشد. ساویر در قسمت نخست سریال بدلیل داشتن شخصیت خودشیفته و عاصی مورد علاقه سایر نجات یافتگان نیست. او بذله گو و اندکی غیر اجتماعی است، از طرفداران حزب جمهوریخواه بوده و ادعا می‌کند تا کنون به حزب دموکرات رای نداده است.

شخصیت او در فصل‌های پایانی، طوری تغییر می‌کند که خود را به خاطر نجات دوستانش از هلیکوپتر فرانک لاپیدوس (که به دلیل کمبود سوخت باید از وزن هلیکوپتر کم می‌شد) در دریا پرت می‌کند و تا جزیره شنا می‌کند. به علاوه او در فلاش بک‌ها با کریستین شپارد، پدر جک هم ملاقاتی داشته است. او هیچکس را با نام صدا نمی‌زند و همه را با لقب صدا می‌زند! از جمله اینکه همیشه کیت آستن را با نام کک و مک (یا Freckles) و جک را با نام دُکی (یا Doc) خطاب می‌کند!

زندگی[ویرایش]

قبل از سقوط[ویرایش]

پیش از سقوط به جزیره سابقه کلاهبرداری داشته و یکبار نیز زندانی شده‌بود. او زمانی که شش ساله بود شاهد کشته شدن مادرش توسط پدرش و خودکشی متعاقب پدر خود بود. انگیزه این اتفاق دخالت شخصی بنام ساویر در زندگی آنها بود. از همان زمان جیمز فورد نام ساویر را بر خود می‌گزیند و سعی در انتقام از وی دارد. او یکبار شخصی را به اشتباه در سیدنی استرالیا به قتل رساند. ساویر در داستان به کیت آستن علاقه دارد و در فصل سوم موفق می‌شود ساویر واقعی (پدر جان لاک) را با فشردن زنجیر به دور گردن او به قتل برساند.[۱]

بعد از سقوط[ویرایش]

او در جزیره کتاب زیاد میخواند و پس از اینکه جک او را معاینه میکند متوجه میشود که چشمانش نیاز به عینک دارد. وی پس از اینکه جک،کیت،سعید،هارلی و سان از جزیره خارج میشوند،به ژولیت علاقه مند میشود‌ اما با مرگ ژولیت رابطه آنها پایان میابد.جیمز به کیت حلقه ای نشان میدهد و میگوید میخواسته با ژولیت ازدواج کند.وی حلقه را به دریا پرتاب میکند.او قبل از ژولیت به کیت نیز علاقه داشت. سرانجام جیمز به همراه هواپیما فرانک لاپیدوس موفق به ترک جزیره میشود.

زندگی بعدی[ویرایش]

او پلیس لس آنجلس است و موفق به دستگیری کیت،سعید و دزموند میشود.همکار او مایلز استرام است.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. "Before They Were Lost". Lost: The Complete First Season, Buena Vista Home Entertainment. September 6, 2005. Featurette, disc 7.