جوخه انتحار (فیلم ۲۰۱۶)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از جوخه انتحار (فيلم))
جوخه انتحار
پوستر فیلم
کارگرداندیوید آیر
تهیه‌کننده
نویسندهدیوید آیر
بر پایهجوخه انتحار
اثر جان اوستراندر
بازیگرانویل اسمیت
جرد لتو
مارگو رابی
یوئل کینامان
وایولا دیویس
جای کورتنی
کارن فوکوهارا
آدواله آکینویه آگباجه
جی هرناندس
کارا دلوین
آیک بارینهولتز
اسکات ایستوود
ازرا میلر
موسیقیاستیون پرایس
فیلم‌برداررومن واسیانوف[۱]
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهوارنر برادرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۵ اوت ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-08-۰۵) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۲۳ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۷۵ میلیون[۲]
فروش گیشه۷۴۶٫۸ میلیون دلار[۳]

جوخه انتحار (به انگلیسی: Suicide Squad) فیلم ابرقهرمانی بر پایه گروهی ضد قهرمان به همین نام در کمیک‌بوک‌های شرکت دی‌سی کامیکس است که سومین فیلم در دنیای سینمایی مشترک دی‌سی کامیکس محسوب می‌شود. دیوید آیر نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده دارد و ویل اسمیت، جرد لتو، مارگو رابی، یوئل کینامان، وایولا دیویس، جای کورتنی، جی هرناندس، کارن فوکوهارا، آدواله آکینویه آگباجه، اسکات ایستوود و کارا دلوین بازیگران این فیلم هستند.

تا سپتامبر ۲۰۰۹ فیلم جوخه انتحار در حال آماده‌سازی در وارنر برادرز بود. آیر در سپتامبر ۲۰۱۴ برای کارگردانی و نویسندگی فیلم استخدام شد و انتخاب بازیگران آغاز شد. فیلمبرداری در ۱۳ آوریل ۲۰۱۵ در تورنتوی کانادا آغاز شد و در اوت همان سال به پایان رسید. اگرچه فیلم جوخه خودکشی نقدهای منفی از منتقدان دریافت کرد[۴] ولی با فروش ۷۴۶ میلیون دلاری توانست موفق‌ترین فیلم استودیوی وارنر در سال ۲۰۱۶ لقب گیرد.

همچنین این فیلم در مراسم اسکار ۲۰۱۷ برنده جایزه بهترین چهره پردازی (گریم) شد.

نخستین نمایش جوخه انتحار در تاریخ ۱ اوت ۲۰۱۶ و در شهر نیویورک بود و سپس در ۵ اوت ۲۰۱۶ به صورت گسترده در سینماها اکران شد.

داستان[ویرایش]

پس از مرگ سوپرمن، مأمور اطلاعات، آماندا والر تیمی از جنایتکاران خطرناک تشکیل می‌دهد: هارلی کویین دیوانه، قاتل نخبه ددشات، گنگستر سابق ال دیابلو، دزد فرصت طلب کاپیتان بومرنگ، کانیبال کیلر کراک هیولا و متخصص مزدور اسلیپ‌نات. او آن‌ها را در بازداشتگاه بل رو تحت فرمان سرهنگ ریک فلگ مستقر می‌کند تا در مأموریت‌های پرخطر آمریکا مورد استفاده قرار گیرند. هر عضو بمب کوچکی در گردن دارد تا درصورت شورش یا تلاش برای فرار، منفجر شود.

یکی از سربازان والر، معشوقهٔ فلگ به نام دکتر جون مون می‌باشد که بعد از لمس یک بت نفرین شده، توسط ساحره‌ای به نام «افسونگر» تسخیر شده‌است. ساحره سریعاً همه را تحریک می‌کند و تصمیم می‌گیرد انسان‌ها را نابود کند. او با ارتشی از هیولاها میدوی سیتی را محاصره می‌کند، سلاح می‌سازد و برادرش را به یاری می‌طلبد. پس والر جوخه را مسئول استخراج نشانی معروف از میدوی می‌کند. اما جوخه به این نتیجه می‌رسد که شهر تحت حمله تروریستی قرار گرفته‌است.

با حرکت آن‌ها، کاتانا با شمشیری رمزی و در نقش محافظ فلگ به آن‌ها می‌پیوندد. معشوق هارلی به نام جوکر، متوجه وضع نامساعد وی می‌شود و گریگز (یکی از افراد والر) را شکنجه می‌دهد تا محل بمب‌های نانو را پیدا کند. او با اخاذی از یکی از دانشمندان درگیر این برنامه، موفق به خنثی سازی بمب هارلی می‌شود. در طی کار، هلیکوپترشان مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و مجبور می‌شوند پای پیاده راه را طی کنند. در راه، بومرنگ اسلیپ‌نات را قانع می‌کند که بمب‌ها حیله‌ای بیش نیستند. اسلیپ‌نات سعی می‌کند فرار کند و کشته می‌شود. در همین زمان، کارگران ساحره به تیم حمله می‌کنند ولی موفق می‌شوند به محلی امن برسند. در این لحظه متوجه می‌شوند که نشان، خود والر است که می‌خواهد روی مشارکت‌هایش سرپوش بگذارد.

جوخه برای استخراج، والر را به پشت بام می‌برند اما جوکر و افرادش هلیکوپتر را می‌دزدند و به روی جوخه آتش می‌گشایند. در هر حال، افراد والر به هلیکوپتر شلیک می‌کنند، هارلی بیرون می‌پرد و بنظر جوکر در انفجار ازبین می‌رود. کارگردان ساحره از مکان والر آگاه می‌شوند و او را می‌دزدند. جوخه در یک ایستگاه متروی شلوغ، والر و ساحره را پیدا می‌کنند. گروهی از یگان ویژه نیروی دریایی به رهبری ستوان جی‌کیو ادواردز و کیلر راک در زیر آب بمبی کار می‌گذارند و جوخه با ساحره و نیروهایش می‌جنگند. ال دیابلو با توانایی‌هایش موفق می‌شود بمب در حال انفجار را زیر آب نگه دارد و همراه با ادواردز می‌میرد.

اعضای جوخه باهم با ساحره مبارزه می‌کنند اما نهایتاً شکست می‌خورند. ساحره در ازای قبول خواسته‌هایشان، وفاداریشان را طلب می‌کند. هارلی به ظاهر علاقه نشان می‌دهد و بقدر کافی نزدیک می‌شود تا قلب ساحره را بیرون آورد. در همین موقع، کیلر کراک مواد منفجره وارد سلاح می‌کند و ددشات شلیک می‌کند و سلاح نابود می‌شود. فلگ قلب ساحره را خرد کرده و با کشتن ساحره، جون را آزاد می‌کند. سپس اعضا به بل رو برمی گردند و ده سال از مجازات آن‌ها کم شده و صاحب مزایای ویژه‌ای شده‌اند. کمی بعد، جوکر که از انفجار جان سالم بدر برده، برای نجات هارلی می‌رسد.

در صحنه نهایی، والر با بروس وین ملاقات می‌کند. بروس می‌پذیرد از او در مقابل دولت محافظت کند؛ اما در عوض می‌خواهد به فایل‌های دولتی در رابطه با انجمن توسعه انسان‌های برتر دسترسی داشته باشد.

بازیگران[ویرایش]

بازیگران فیلم جوخه انتحار ۲۰۱۶

منابع[ویرایش]

  1. "Suicide Squad Begins Filming". Collider.
  2. Rottenberg, Josh (August 1, 2016). "The pressures behind 'Suicide Squad,' the DC Comics movie that Warner Bros. needs to work, and work big". Los Angeles Times. Retrieved August 1, 2016.
  3. "Suicide Squad (2016)". Box Office Mojo. Retrieved December 20, 2017.
  4. http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-3720499/Appalling-sexism-hideously-timed-gun-worship-Suicide-Squad-slayed-critics-brand-disastrous-warn-isn-t-good-kind-bad.html#comments

پیوند به بیرون[ویرایش]