جنگ برای سیاره میمون‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جنگ برای سیاره میمون‌ها
پوستر سینمایی فیلم
کارگردانمت ریوز
تهیه‌کنندهپیتر چرنین
دیلن کلارک
ریک جافا
نویسنده
بر پایهشخصیت‌های خلق شده
اثر ریک جافا
آماندا سیلور
داستان با الهام از سیاره میمون‌ها
اثر پیر بول
بازیگران
موسیقیمایکل جاکینو
فیلم‌بردارمایکل سرسین
تدوین‌گرویلیام هوی
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهفاکس قرن بیستم
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-0۷-۱۴) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۴۰ دقیقه[۱]
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۵۰ میلیون دلار[۲]
فروش گیشه۴۹۰٫۷ میلیون دلار[۳]

جنگ برای سیاره میمون‌ها (انگلیسی: War for the Planet of the Apes) فیلمی آمریکایی در ژانر علمی–تخیلی به کارگردانی مت ریوز و نویسندگی مارک بامبک و ریوز است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. اندی سرکیس، وودی هرلسون، توبی کبل، جودی گریر و استیو زان از بازیگران این فیلم می‌باشند. این فیلم دنباله فیلم‌‌های ظهور سیاره میمون‌ها (۲۰۱۱) و طلوع سیاره میمون‌ها (۲۰۱۴) می‌باشد، و سومین قسمت از مجموعه سیاره میمون‌ها سری بازراه‌اندازی به‌شمار می‌رود.

داستان[ویرایش]

داستان فیلم ۲ سال پس از قسمت قبل، یعنی دو سال پس از نابودی کوبا و تماس انسان‌ها با پایگاه نظامی و درخواست نیرو است. در این دو سال گروه نظامی هنوز نتوانسته سزار که میمون‌ها را رهبری می‌کند را دستگیر کند و همه میمون‌ها را از بین ببرد. و فرمانده گروه نظامی عقده جنگ با دیگر انسان‌ها را به خود می‌گیرد، و در این حین موفق می‌شود که همسر و پسر بزرگ سزار را بکشد و همه میمون‌ها را به اسارت بگیرد. از طرفی ویروس آنفولانزای میمونی، جهش یافته و قدرت تکلم برخی از انسان‌ها را می‌گیرد. (در طول فیلم بنظر می‌رسد که هدف ویروس در تغییر ویژگی انسان‌هاست بطوری که خصوصیات انسان‌ها را همانند حیوانات می‌کند)سزار با چند همراه عازم سفر می‌شود تا انتقام همسر و پسرش را از فرمانده بگیرد و میمون‌های اسیر را آزاد کند.

ساخت[ویرایش]

فیلمبرداری این فیلم در اکتبر ۲۰۱۵ در ونکوور کانادا آغاز شد و در مارس ۲۰۱۶ به پایان رسید. مراسم فرش قرمز و افتتاحیهٔ فیلم در ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۷ در نیویورک برگزار شد. جنگ برای سیاره میمون‌ها در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۷ در ایالات متحده اکران گردید. فیلم به صورت جهانی بیش از ۴۹۰ میلیون دلار فروش در گیشه داشت و از منتقدان نقدهای عموماً مثبتی دریافت کرد.

منابع[ویرایش]

  1. "WAR OF THE PLANET OF THE APES (12A)". 20th Century Fox. British Board of Film Classification. Retrieved June 26, 2017.
  2. Anthony D'Alessandro (July 4, 2017). "Can 'War For The Planet Of The Apes' Conquer The Summertime Franchise Blues? – Advance B.O. Forecast". Deadline.com.
  3. "War for the Planet of the Apes (2017)". Box Office Mojo. Retrieved December 3, 2017.

پیوند به بیرون[ویرایش]