جنلک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جِنِلِک اووای
Genelec Oy
نوعمسئولیت محدود
بنا نهاده۱۷ فوریه ۱۹۷۸ (1978-02-17) (۴۶ سال پیش) در هلسینکی، فنلاند[۱]
بنیانگذارانایلپو مارتیکاینن
دفتر مرکزیایسالمی، فنلاند
محدودهٔ فعالیتجهانی
مدیر عامل اجراییسیامک نقیان
محصولاتبلندگو و ساب‌ووفرهای اکتیو
تعداد کارکنان۱۵۲ نفر (۲۰۱۷)[۲]
وبگاه

جِنِلِک (به انگلیسی: Genelec) سازنده سیستم‌های بلندگوی فعال است و در شهر ایسالمی کشور فنلاند واقع شده‌است. این شرکت به طراحی و تولید محصولاتی به ویژه برای کاربردهای صدابرداری استودیوئی، میکس و مسترینگ، رادیو و تلویزیون و صداگذاری فیلم می‌پردازد. این شرکت در سال ۱۹۷۸ و توسط «ایلپو مارتیکاینن» بنیان‌گذاری شد.

جنلک در دههٔ ۲۰۰۰[ویرایش]

در سال ۲۰۱۰، شرکت جنلک بیش از ۵۰ مدل مختلف از بلندگوهای فعال و نسخه‌های مختلف بی شماری از این مدل‌ها را که برای کاربردهای ویژه‌ای طراحی شده بودند، طراحی و تولید کرد. این شرکت همچنین محصولاتی نرم‌افزاری جهت درجه‌بندی آواشنودی را در سابقه تولیدهای خود دارد. پس از پایان قراردادهایی که برای پروژه‌های تقویت صدا بسته شده بود، شرکت جنلک تمام تمرکز خود را فقط روی تولید بلندگوهای فعال قرار داد.

اولین سال از قرن ۲۱ همراه با چالشهایی بود، جنلک سری «ال اس ای» از ساب ووفرهای خود را معرفی و سری جدید ۸۰۰۰ را جایگزین بیشتر مدل‌های سری «۲-راهی» نمود. سری ۸۰۰۰ دربردارندهٔ چهار مدل است (بلندگوهای ۲-راهی فعال ۸۰۲۰بی، ۸۰۳۰آ، ۸۰۴۰آ و ۸۰۵۰آ) که برخی از آنها از پیشینیان خود کوچکتر هستند.

بسیاری از محصولات جدید جنلک مجهز به پردازش دیجیتالی سیگنال و کنترل نرم‌افزاری هستند. سری ۸۲۰۰ این قابلیت را داراست که با استفاده از سیستم درجه‌بندی «اوتوکال» و بواسطهٔ نرم‌افزار «جی ال ام»، به صورت خودکار کارایی خود را با هر نوع شرایط آواشنودی سازگار کند.

محصولات کنونی[ویرایش]

^ سیستم‌های سری شده بلندگوهای اکتیو هوشمند (به انگلیسی: Smart Active Monitor)، که به اختصار ‎SAM™‎ نامیده می‌شوند، دارای قابلیت سازگاری خودکار با محیط و اشیاء اطراف هستند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «Genelec». Iisalmen yritysrekisteri. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۳ اسفند ۱۳۹۷.
  2. «Genelec Oy». Finder.fi. دریافت‌شده در ۳ اسفند ۱۳۹۷.
  3. «The Ones». Genelec.com. دریافت‌شده در ۳ اسفند ۱۳۹۷.
  4. هیو رابجانز (جولای ۲۰۱۷). «Review: Genelec The Ones». Sound On Sound. دریافت‌شده در ۳ اسفند ۱۳۹۷.
  5. «Home Speakers». Genelec.com. دریافت‌شده در ۳ اسفند ۱۳۹۷.
  6. «Installation Speakers». Genelec.com. دریافت‌شده در ۳ اسفند ۱۳۹۷.

پیوند به بیرون[ویرایش]

تارنمای رسمی