جایزه گرمی لاتین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جایزه گرمی لاتین
توصیفموفقیت برجسته در «صنعت موسیقی لاتین»، عمدتاً در آثاری که به زبان اسپانیایی یا زبان پرتغالی باشد.
کشورایالات متحده آمریکا
برگزارکنندهآکادمی علوم و هنر موسیقی لاتین
نخستین دوره۱۳ سپتامبر ۲۰۰۰ (۲۰۰۰-0۹-۱۳)
وبگاهhttps://www.latingrammy.com/en، https://www.latingrammy.com/es، https://www.latingrammy.com/pt ویرایش این در ویکی‌داده
پوشش تلویزیونی/رادیویی
شبکهسی‌بی‌اس (۲۰۰۴–۲۰۰۰)
یونیویژن ۲۰۰۵ تا کنون

جایزه گرمی لاتین (اسپانیایی: Premios Grammy Latinos‎; انگلیسی: Latin Grammy Award) جایزه‌ای است که همه ساله توسط «آکادمی علوم و هنر ضبط (موسیقی) لاتین» به آثار برجستهٔ «صنعت موسیقی لاتین» اهدا می‌شود. این جایزه به هرگونه موسیقی که به زبان‌های اسپانیولی یا پرتقالی در سرتاسر دنیا تولید شده باشد، تعلق می‌گیرد و مراسم اهدای آن در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود.[۱] «جایزه گرمی» و «جایزه گرمی لاتین»، هر دو، فرایندِ نامزدی و رأی‌دهی یکسانی دارند.

نخستین مراسم اهدای این جوایز در ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۰ میلادی، در استیپلز سنتر شهر لس آنجلس برگزار شد و شبکهٔ تلویزیونی سی‌بی‌اس آن را پخش کرد و اولین «برنامهٔ اسپانیولی‌زبانِ ساعات پُربیننده» بود که در یک کانالِ انگلیسی‌زبان آمریکایی پخش شد. ۱۶مین دورهٔ این مراسم در ۹ نوامبر ۲۰۱۵ میلادی در «سالن گرند گاردن متروگلدن‌مایر» در شهر لاس وگاس برگزار شد.

در حال حاضر، این رویداد هنری در ایالات متحده آمریکا توسط شبکهٔ تلویزیونی یونیویژن پخش می‌شود.[۲] در سال ۲۰۱۳ میلادی، ۹٫۸ میلیون نفر، این برنامه را در کانال یونیویژن تماشا کردند و آن شب، یونیویژن جزء سه کانالِ پربینندهٔ ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.[۳]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "FAQ". Latin Grammy Awards. Latin Recording Academy. Archived from the original on 4 April 2020. Retrieved 18 November 2014.
  2. "Latin Grammys on Univision for another six years: Latin Recording Academy extends deal with network". June 26, 2012. Retrieved 2013-11-13.
  3. "The Latin Grammy Awards Celebrates Obama's Immigration Plan". November 21, 2014. p. Time. Retrieved 2013-11-13.

پیوند به بیرون[ویرایش]