جام ملت‌های اروپای زنان ۲۰۰۹

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جام ملت‌های اروپای زنان ۲۰۰۹
UEFA Naisten EURO 2009
جزئیات مسابقات
کشور میزبانفنلاند
تاریخ برگزاری۲۳ اوت – ۱۰ سپتامبر
شمار تیم‌ها۱۲
شمار ورزشگاه‌ها۵ (در ۴ شهر)
رده‌بندی نهایی
 آلمان (هفتمین عنوان)
نایب‌قهرمان انگلستان
جایگاه سوم هلند
 نروژ
آمار مسابقات
بازی‌های برگزار شده۲۵
گل‌های زده شده۷۵ (۳ گل به‌ازای هر بازی)
تماشاگران۱۳۴۹۰۷ (۵٬۳۹۶ نفر به‌ازای هر بازی)
بیشترین گلزن(ـان)آلمان اینکا گرینگز (۶ گل)
بهترین بازیکن(ـان)آلمان اینکا گرینگز

مسابقات فوتبال زنان اروپا ۲۰۰۹ یا یوروی زنان ۲۰۰۹ یک دوره از مسابقات فوتبال زنان اروپا بود که بین ۲۳ اوت تا ۱۰ سپتامبر سال ۲۰۰۹ و به میزبانی کشور فنلاند انجام شد. کشور فنلاند در تاریخ ۱۱ ژوئیه ۲۰۰۶ و در نشست کمیتهٔ اجرایی یوفا در برلین میزبانی رقابتها را از رقیب دیگر که کشور هلند بود برد.

تیم ملی فوتبال زنان آلمان برای هفتمین بار (از ده دوره برگزار شده این رقابتها) قهرمانی این رقابت‌ها را با بردِ تیم ملی فوتبال زنان انگلستان با نتیجهٔ ۶–۲ در فینال بدست آورد.[۱] تیم آلمان همچنین داشتن بهترین گلزن را نیز پیدا کرد که اینکا گرینگز با بیشترین تعداد گل بهترین گلزن تورنمنت شناخته شد.

ساختار[ویرایش]

دوازده تیم در این رقابتها شرکت داشتند که نشان از اضافه شدن چهار تیم دیگر و مجموع هشت تیم نسبت به دوره قبلی بود. پس از دور مقدماتی ۳۰ تیم در چهارچوب رقابتهای انتخابی با یکدیگر مسابقه دادند. این تیم‌ها به ۶ گروه ۵ تیمی که به طور رفت و برگشتی با یکدیگر رقابت می‌کردند. تیم‌های برنده هر گروه به مرحله نهایی رقابتها راه می‌افتند. شش تیم دوم و چهار تیم سوم به مسابقات پلی آف انتخابی می‌رفتند. این ۱۱ تیم به اضافه تیم میزبان که مجموع ۱۲ تیم را تشکیل می‌دادند برای رقابت در این تورنومنت حاضر شدند.

نگارخانه[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "England 2–6 Germany". BBC Sport. 2009-09-10. Retrieved 2009-09-10.

پیوند به بیرون[ویرایش]