جاجا کوئلیو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جاجا کوئلیو

شناسنامه
نام کامل جکسون آولینو کوئِلیو
زادروز ۲۸ فوریهٔ ۱۹۸۶ ‏(۳۸ سال)
زادگاه ایپاتینگا, برزیل، برزیل برزیل
قد ۱،۹۱ متر
نام مستعار جاجا
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی
پُست مهاجم
باشگاه‌های جوانان
۲۰۰۰–۲۰۰۴ آمریکا - ام جی
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۵-۲۰۰۴
۲۰۰۵
۲۰۰۷-۲۰۰۶
۲۰۰۶
۲۰۰۷
۲۰۰۷
۲۰۱۰-۲۰۰۸
۲۰۱۱-۲۰۱۰
۲۰۱۲-۲۰۱۲
۲۰۱۲
۲۰۱۲-۲۰۱۳
۲۰۱۳- تاکنون
باشگاه فوتبال فاینورد
واسترلو (قرضی)
ختافه
فلامینگو (قرضی)
خنک (قرضی)
واسترلو (قرضی)
متالیست خارکیف
ترابوزان اسپور
الاهلی امارات
اینتر ناسیونال
متالیست خارکیف
کایسرسپورت
۰ (۰)
۳۰ (۱۱)
۲ (۰)
۵ (۰)
۹ (۱)
۹ (۴)
۶۱ (۳۰)
۲۹ (۱۲)
۵ (۱)
۳۰ (۴)
۳ (۱)
۰ (۰)

جاجا آولینو کوئلیو متولد سال ۱۹۸۶در ایپاتینگا ی برزیل می‌باشد . وی با نام کوتاه جاجا کوئلیو یا به اختصار جاجا شناخته می‌شود. وی بازیکن فوتبال در پست مهاجم می‌باشد . وی هم‌اکنون عضو باشگاه متالیست خارکیف اوکراین می‌باشد .

زندگی حرفه ای[ویرایش]

شروع در اروپا و انتقال های قرضی متعدد[ویرایش]

جاجا در سال ۲۰۰۴ از تیم فوتبالآمریکا - ام جی به باشگاه فوتبال فاینورد پیوست. اما بدون اینکه بازی در آمستردام انجام دهد فوراً با قرار دادی قرضی به تیم واسترلو در لیگ حرفه‌ای بلژیک ملحق شد. او پس از یک سال بازی در بلژیک در سال ۲۰۰۶ به تیم فوتبال ختافه اسپانیا پیوست اما پس از انجام تنها دو بازی در نیم فصل اول لالیگا در ابتدای نیم فصل اول به تیم فلامینگو ی برزیل پیوست. او سپس با اتمام لیگ برزیل در نیم فصل اول به صورت قرضی به مدت ۶ ماه ( یک نیم فصل ) به خنک پیوست . او سر انجام در سال ۲۰۰۷ به مدت یک سال به تیم واسترلو برگشت و در ۹ بازی برای این تیم ۴ گل به ثمر رساند

متالست خارکیف اوکراین[ویرایش]

جاجا با قراردادی سه و نیم ساله به ارزش ۳.۱ میلیون دلار به تیم فوتبال متالیست خارکیف اوکراین پیوست و در این تیم با زدن ۳ گل در ۶۱ بازی درخشش خوبی داشت. او در این تیم توانست یک گل خارق العاده از فاصلهٔ 40 متری در رقابت‌های لیگ اروپا به ثمر برساند. او دومین بازیکن خارجی می‌باشد که در لیگ اوکراین به انتخاب روزنامهٔ Komanda جایزهٔ MVP award را تصاحب کرده‌است.

ترایوزان اسپور[ویرایش]

جاجا در سال ۲۰۱۰ به تیم ترابوزان اسپور ترکیه با قراردادی ۲ ساله به ارزش ۴،۸ میلیون دلار به این تیم پیوست. جاجا اولین گل خود را برای این تیم در پیروزی ۷-۰ مقابل تیم کاسیم پاشا به ثمر رساند . وی در آن بازی دو گل برای تیمش وارد دروازهٔ حریف کرد

الاهلی دبی[ویرایش]

وی پس از 1 سال با قراردادی 3 ساله به تیم فوتبال الاهلی در لیگ امارات پیوست ارزش قرار داد جاجا با تیم الاهلی ۵،۳ میلیون دلار بود.

اینتر ناسیونال[ویرایش]

جاجا پس از انکه نتوانست فرصت چندانی در تیم الاهلی برای بازی بدست آورد با قرار دادی به ارزش ۲،۲ میلیون دلار به تیم اینترناسیونال پیوست و توانست خود فوتبال خود را بار دیگر احیا کند وی در این تیم ۳۰ بازی انجام داد.

متالیست خارکیف[ویرایش]

جاجا در سال ۲۰۱۲ به تیم متالیست خارکیف بازگشت. قرارداد او با این تیم 3+1 ساله می‌باشد (۱ سال قرضی و قابل تمدید به ۳ سال دائمی)

کایسریسپور[ویرایش]

وی در تاریخ 21 تیرماه سال ۹۲ به تیم فوتبال کایسریسپور ترکیه پیوست .[۱]

منابع[ویرایش]