تیم هورتونز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تیم هورتونز
نوعشرکت سهامی عام
ISINCA88706M1032 ویرایش در ویکی‌داده
صنعترستوران
بنا نهاده۱۹۶۴ (همیلتون (انتاریو))
بنیانگذارانتیم هورتون
رون جویس
دفتر مرکزیکانادا اوک‌ویل، کانادا
مدیر عامل اجراییمارک کایرا
رئیس هیئت مدیرهپل هاوس
درآمدافزایش ۲٫۵ C$ میلیارد دلار کانادا (۲۰۱۲)[۱]
سود خالصافزایش ۶۴۷ C$ میلیون دلار کانادا (۲۰۱۲)[۱]
تعداد کارکنان۱۰۰٫۰۰۰ نفر (۲۰۱۲)[۱]
وبگاه
شعبه‌ای از رستوران تیم هورتونز در مونکتون، ایالت نیوبرانزویک، کانادا

تیم هورتونز (به انگلیسی: Tim Hortons) شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای کانادایی[۲] است، که با در اختیار داشتن بیش از ۴ هزار شعبه در سرتاسر جهان، به‌عنوان بزرگترین شبکه فست‌فود و رستوران در کانادا شناخته می‌شود.[۳]

شرکت تیم هورتونز در سال ۱۹۶۴ توسط بازیکن هاکی روی یخ کانادایی؛ تیم هورتون در شهر همیلتون (انتاریو) راه‌اندازی شد[۴][۵] و در ۱۹۶۷ هورتون اقدام به مشارکت با رون جویس نمود، که در پی سرمایه‌گذاری و مدیریت جویس، این شرکت به‌سرعت توسعه پیدا کرد، تا اینکه در سال ۲۰۰۲ موفق شد در بازار اغذیه و فست‌فود کانادا از مک‌دونالدز[۶] و در بازار فروش نسکافه نیز از استارباکس، پیشی بگیرد.[۷]

امروزه کمپانی تیم هورتونز مالک شبکه‌ای از ۴٫۲۸۸ رستوران در سرتاسر جهان بوده، که ۳٫۴۵۳ شعبه آن در کانادا، ۸۰۸ شعبه در ایالات متحده آمریکا و ۲۷ شعبه آن در شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارسمستقر می‌باشند.[۸] دفتر مرکزی این شرکت در شهر اوک‌ویل، انتاریو قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازارهای بورس تورنتو و بورس نیویورک معامله می‌شود.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ «Tim Hortons 2010 Annual Report» (PDF). Tim Hortons. بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۰ آوریل ۲۰۱۱.
  2. «Tim Hortons Inc.  – Company Overview». Hoover's.
  3. «GrubGrade | Food News: Tim Hortons gets 'Fruity' with Spring Flavors». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۶ سپتامبر ۲۰۱۳.
  4. «The Story of Tim Hortons». Tim Hortons. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ مه ۲۰۰۸. دریافت‌شده در ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۸.
  5. Charade، Jim (۱۳ اوت ۲۰۰۹). «The 'idea guy' behind Tim Hortons saw others get rich while he went bankrupt». Globe and Mail. Canada. دریافت‌شده در ۱۶ اوت ۲۰۰۹.
  6. «Wendy's confirms Tim Hortons IPO by March». Ottawa Business Journal. ۱ دسامبر ۲۰۰۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۶. دریافت‌شده در ۶ سپتامبر ۲۰۱۳.
  7. Fineman، Josh؛ Scanlan، David (۲۳ مارس ۲۰۰۶). «Tim Hortons Raises C$783 Million in Initial Offering». Bloomberg. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۷. دریافت‌شده در ۶ سپتامبر ۲۰۱۳.
  8. «Corporate Profile». Tim Hortons. دریافت‌شده در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۳.

پیوند به بیرون[ویرایش]