تیلز (سونیک خارپشت)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تیلز
مایلز پراوِر
شخصیت سونیک خارپشت
نخستین حضورسونیک خارپشت ۲ (۱۹۹۲)
پدیدآوریاسوشی یاماگوچی
طراحیاسوشی یاماگوچی (سونیک خارپشت ۲)
سونیک تیم (سونیک ادونچر)
صداپیشه
اطلاعاتِ درون‌داستانی
نام کاملمایلز پراور
گونهروباه
جنسیتمذکر
پیشه
  • مخترع
  • مکانیک
  • خلبان
سن۸

مایلز پراور (ژاپنی: マイルス パウアー هپبورن: Mairusu Pauā؟) که با نام مستعارش تِیلز (テイルス Teirusu؟) شناخته می‌شود، یک شخصیت خیالی از سری سونیک خارپشت از سگا است. تیلز همچنین در مجموعه‌های اسپین‌آف، کتاب‌های کمیک، کارتون‌ها و فیلم‌های خودش ظاهر می‌شود. او دومین شخصیتی است که به‌طور مداوم در کنار سونیک در این سریال ظاهر می‌شود. نام «مایلز پراور» (انگلیسی: Miles Prower) یک جناس در زبان انگلیسی برای «مایل بر ساعت» (انگلیسی: Miles Per Hour) است، که اشاره‌ای به سرعت معروف سونیک دارد. او یک روباه دو دم است، از این رو لقب تِیلز (انگلیسی: Tails؛ دُم‌ها) را به او داده‌اند.

او که یک نابغه مکانیکی و خلبان ماهر است،[۶] می‌تواند با چرخاندن دم‌های خود مانند پروانهٔ بالگرد پرواز کند و در بازی‌ها و برنامه‌های تلویزیونی متعددی که توسط سگا ساخته شده‌است، پرواز می‌کند.[۶] او اولین بار در نوامبر ۱۹۹۲ با انتشار سونیک خارپشت ۲ شروع به کار کرد. در اواسط دهه ۱۹۹۰، او به عنوان شخصیت اصلی در تعدادی از بازی‌های اسپین آف معرفی شد: تیلز و موسیقی‌ساز برای سگا پیکو، و ماجراهای تیلز و اسکای‌پاترول برای سگا گیم گیر. در یک نظرسنجی رسمی از سگا در سال ۲۰۰۹، تیلز به عنوان سومین شخصیت محبوب در فرنچایز، پس از سونیک و شدو، رتبه‌بندی شد.[۷]

مفهوم و خلقت[ویرایش]

یاسوشی یاماگوچی، در اصل هنرمند اصلی و طراح منطقه برای سونیک تیم سگا، تیلز را برای یک مسابقه داخلی برای کمک به سونیک طراحی کرد. این شخصیت از یک کیتسون الهام گرفته شده بود، موجودی از فرهنگ عامه ژاپنی که در طول زمان چندین دم در آن رشد می‌کرد. این شخصیت همچنین به معنای «تحسین عمیق سونیک» بود.

در حالی که شرکت یاماگوچی برنده شد، سگای ژاپنی می‌خواست نام شخصیت را «مایلز پراور» بگذارد، در حالی که شرکت تابعه آمریکایی سگا نام مستعار «تیلز» را ترجیح می‌داد. سگای آمریکا یک پس‌زمینه جذاب برای این شخصیت ایجاد کرد تا شرکت مادر ژاپنی و سونیک تیم را متقاعد کند که او را «تیلز» نامگذاری کنند. یاماگوچی با استفاده از «مایلز پراور» به عنوان نام واقعی شخصیت به مصالحه خاتمه داد؛ بنابراین «تیلز» نام مستعار، و «مایلز پراور» نام کامل او خواهد بود.

این شخصیت به عنوان دوست صمیمی سونیک در دومین بازی فرنچایز معرفی شد و از آن زمان به عنوان یک شخصیت مهم باقی مانده‌است. با این حال، منحصربه‌فرد بودن این شخصیت تا زمانی که در سونیک خارپشت ۳ به بازیکنان قدرت کنترل پرواز او داده شد، ثابت نشد (اگرچه هوش مصنوعی باعث می‌شد تیلز وقتی از صفحه خارج می‌شد پرواز کند).

تیلز (همراه با سایر شخصیت‌های سونیک) توسط یوجی ناکا برای ماجراجویی سونیک دوباره طراحی شد. رنگ خز او به رنگ زرد تری تبدیل شد و ظاهر اولیه اش تغییر کرد و چشم‌های آبی به دست آورد.

در کتاب‌های کمیک آمریکایی سونیک، همراه با کارتون ماجراهای سونیک خارپشت، او در اصل قهوه‌ای تیره بود، اما هنرمندان کمیک و هنرمندان کارتون در نهایت تصمیم گرفتند این رنگ را تغییر دهند تا با بازی او مطابقت داشته باشد.

منابع[ویرایش]

  1. "The REAL "Adventures of Sonic the Hedgehog" Tails voice actor speaks up!". SEGAbits (به انگلیسی). Archived from the original on 2014-04-18. Retrieved 2021-06-10.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ ۲٫۳ "Miles 'Tails' Prower Voices (Sonic the Hedgehog)". Behind The Voice Actors. Archived from the original on 17 April 2019. Retrieved 31 January 2021. A green check mark indicates that a role has been confirmed using a screenshot (or collage of screenshots) of a title's list of voice actors and their respective characters found in its opening and/or closing credits and/or other reliable sources of information.{{cite web}}: نگهداری CS1: پست اسکریپت (link)
  3. "SEGA Blog - Out of the Mouths of Hedgehogs". blogs.sega.com. Archived from the original on 2014-10-06.
  4. "Archived copy". Archived from the original on September 23, 2015. Retrieved September 22, 2015.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:عنوان آرشیو به جای عنوان (link)
  5. "New Sonic movie short, 'Sonic Drone Home', available to watch". May 24, 2022.
  6. ۶٫۰ ۶٫۱ توضیحات درون بازی تروفی برادران سوپر اسمش. نزاع دربارهٔ تیلز
  7. "Official Popularity Poll results". sonic.sega.jp (به ژاپنی). Archived from the original on 2009-12-15.

جستارهای وابسته[ویرایش]

همچنین ببینید[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

  • تیلز در سونیک سیتی (آرشیوشده)
  • تیلز در شبکهٔ سونیک (به ژاپنی)