توکیو (خانه کاغذی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
توکیو
شخصیت خانه کاغذی
نخستین حضور«آنچه توافق شده‌است را انجام دهید» (۲۰۱۷)
آخرین حضور«زندگی های زیادی را زندگی کن.» (۲۰۲۱)
پدیدآورآلکس پینا
ایفاگراورسولا کوربیرو
اطلاعاتِ درون‌داستانی
نام کاملسیلن اولیویرا
پیشهدزد
جنگ‌افزارام۱۶[۱]
ملیتاسپانیایی

توکیو (سیلن اولیویرا) (به انگلیسی: Tokyo) یک شخصیت داستانی در سری نتفلیکس خانه کاغذی است که توسط اورسولا کوربیرو به تصویر کشیده شده‌است.[۲] در مجموعه تلویزیونی او شخصیت اصلی و راوی غیرقابل اعتماد است،[۳] همچنین او یک دزد فراری در برنامه‌های پروفسور است.

شخصیت[ویرایش]

سیلن اولیویرا یک دزد در حال فرار از پلیس پس از یک سرقت ناکام است که در آن نامزدش توسط پلیس کشته شد. او توسط پروفسور استخدام شده بود تا در انجام یک دزدی ضرابخانه سلطنتی در مادرید کمک کند. او به همراه هفت سارق دیگر که برای دزدی انتخاب شده‌اند، به یک ویلا منتقل میشوند که به مدت پنج ماه آن‌ها دزدی را برنامه‌ریزی می‌کنند. پروفسور از هر یک از سارقین می‌خواهد که در هنگام سرقت، نام شهری را انتخاب کنند تا از آن به عنوان یک کد استفاده کند و او توکیو را انتخاب می‌کند.

منابع[ویرایش]

  1. ""Money Heist" Efectuar lo acordado (TV Episode 2017)". imdb.com. Retrieved 15 April 2020.
  2. "PERSONAJES 'LA CASA DE PAPEL' - LOS ATRACADORES - Úrsula Corberó es Tokio" (به اسپانیایی). antena3.com. Retrieved 15 April 2020.
  3. Lang, Jamie; Hopewell, John (15 July 2019). "'Money Heist' – 'La Casa de Papel' – Creator Alex Pina: 10 Takes on Part 3". Variety. Retrieved 10 August 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]