توپ را بگیر، توپ را پاس بده

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
توپ را بگیر، توپ را پاس بده
تهیه‌کنندهگراهام هانتر
دانکن مک‌مث
مارک گیلن
بازیگرانلیونل مسی
ژاوی
آندرس اینیستا
جرارد پیکه
کارلس پویول
ویکتور والدز
سرخیو بوسکتس
خاویر ماسچرانو
دنی آلوز
اریک آبیدال
ساموئل اتوئو
یوردی کرایف
مایکل کریک
فابیو کاپلو
ایدور گودیانسن
تیری آنری
تدوین‌گرویکتور گروس
شرکت
تولید
زوم اسپرت اینترنشنال
تاریخ‌های انتشار
  • ۹ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-۱۱-۰۹)
مدت زمان
۱۰۹ دقیقه
کشوراسپانیا

توپ را بگیر، توپ را پاس بده (اسپانیایی: Toca y pasa el balón‎) یک فیلم در ژانر مستند است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این فیلم به‌طور عمده بر موفقیت‌های باشگاه فوتبال بارسلونا زیر نظر پپ گواردیولا اشاره دارد که در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ موفق به کسب ۱۴ جام شد.[۱] این فیلم بر اساس کتاب بارسا: ساختن بزرگ‌ترین تیم در جهان ساخته شده‌است.[۲]

داستان[ویرایش]

این مستند شامل مصاحبه و تحلیل بازیکنان، مربیان، کارمندان و روزنامه نگاران به همراه فیلم‌های مسابقه است.

این مستند دربارهٔ قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا ۱۱–۲۰۱۰، رقابت شدید با رئال مادرید و سرمربی وقت آن، ژوزه مورینیو، رهایی اریک آبیدال از بیماری سرطان و بازگشت او به فوتبال و تاثیر یوهان کرایف در بارسلونا و سبک بازی آن است. در این مستند کسب اولین جام بین‌المللی بارسلونا، کشف لیونل مسی، روزهای مربی‌گری فرانک ریکارد، انتخاب پپ گواردیولا به‌عنوان مربی و اعلام جدایی او از بارسلونا نشان داده می‌شود و با مصاحبه‌ای با پپ گواردیولا به پایان می‌رسد که در آن گواردیولا نظراتش دربارهٔ حضور چهار ساله اش در بارسلونا را می‌گوید.

عرضه[ویرایش]

مستند توپ را بگیر، توپ را پاس بده برای نخستین بار در ۹ نوامبر ۲۰۱۸ در تعدادی از سینماهای اسپانیا و انگلستان اکران شد و سپس به‌طور دی‌وی‌دی و دانلود آنلاین در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸ در دسترس قرار گرفت.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. "ZOOMSPORT – take the ball pass the ball" (به انگلیسی). Archived from the original on 23 January 2021. Retrieved 2019-06-04.
  2. "Take the Ball, Pass the Ball". ourscreen (به انگلیسی). Archived from the original on 7 September 2020. Retrieved 2019-06-04.
  3. "Review: Take the Ball, Pass the Ball – How Barcelona Redefined Modern Football". www.msn.com. Retrieved 2019-06-04.

پیوند به بیرون[ویرایش]