توریل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
توریل
شخصیت آندرتیل
رندر سه‌بعدی از توریل (نسخه آندرتیل) ساخته شده توسط خایس فان کوتین
نخستین حضورآندرتیل (۲۰۱۵)
آخرین حضوردلتارون: فصل دوم – یک دنیای سایبری (۲۰۲۱)
پدیدآورتوبی فاکس
طراحتمی چانگ و توبی فاکس
اطلاعاتِ درون‌داستانی
گونههیولای رئیس
جنسیتزن
جنگ‌افزارجادوی آتش
همسرازگور دریمر (جدا شده)
فرزند
  • ازریل دریمر
  • کارا (فرزندخوانده، آندرتیل)
  • فریسک (فرزندخوانده، آندرتیل، فقط در مسیر صلح جویانه)
  • کریس (فرزندخوانده، دلتارون)

توریل (به انگلیسی: Toriel) یک شخصیت داستانی و غول در بازی ویدئویی نقش‌آفرینی آندرتیل است. او عضوی از نژاد هیولاها است. او گوش‌هایی آویزان، شاخ‌هایی کوچک، خز سفید و روپوشی بنفش دارد. در بخش‌های آغازین بازی، او بازیکن را از دست فلاوی نجات داده و او را در خرابه‌ها راهنمایی می‌کند. بازیکن باید تلاش کند از آن منطقه فرار کند. از آنجایی که توریل قصد محافظت از بازیکن را دارد، سد راه او شده و با بازیکن وارد مبارزه می‌شود. بازیکن می‌تواند انتخاب کند که او را بکشد یا او را متقاعد کند که جنگ را متوقف کند، که تأثیرات گسترده‌ای بر بازی دارد.

مشخصات[ویرایش]

آندرتیل[ویرایش]

بازیکن کمی بعد از سقوط به زیرزمین با توریل آشنا می‌شود، جایی که او به عنوان شخصیتی با نقشی مادرانه دیده می‌شود که می‌خواهد از بازیکن در برابر خطرات زیرزمین محافظت کند.[۱] او به بازیکن مکانیک‌های بازی را یاد می‌دهد، و او را تشویق می‌کند که به جای حمله به دیگران، به آنها ترحم کند.[۲] با دادن تلفنی به بازیکن برای برقراری ارتباط با او، توریل بازیکن را ترک می‌کند تا بازیکن بقیهٔ خرابه‌ها را کشف کند؛ پس از آن بازیکن به خانهٔ او می‌رسد.

در حالی که او سعی می‌کند از بازیکن مراقبت کند، بازیکن بی‌قرار می‌شود و سعی می‌کند خرابه‌ها را ترک کند. او با دیدن مرگ چندین کودک انسان به دست پادشاه هیولاها، ازگور، از امنیت بازیکن می‌ترسد و سد راه او شده و با بازیکن وارد مبارزه می‌شود. اگر بازیکن انتخاب کند که او را نکشد، نبرد «طولانی و دشوار» می‌شود.[۳] برای اینکه توریل متقاعد شود که به بازیکن اجازهٔ ترک خرابه‌ها را دهد، بازیکن باید چندین بار به او رحم کند. اگر توریل پس از تسلیم شدنش کشته شود، در هر حال، او به بازیکن می‌گوید که به این پی برده‌است که از تلاش برای پرورش بازیکن پشیمان است.

دلتارون[ویرایش]

در دلتارون، توریل مادرخواندهٔ کریس و مادر بیولوژیکی ازریل است. او در ابتدای بازی کریس را از خواب بیدار می‌کند و او را به مدرسه می‌برد. پس از بازگشت کریس از جهان تاریک، کریس از توریل تماسی دریافت می‌کند؛ توریل به او می‌گوید که بخاطر به دردسر دیر برمی‌گردد. با این حال، به نظر می‌رسد او از شنیدن اینکه کریس دوست پیدا کرده خوشحال است، و اجازه می‌دهد که کریس قبل از بازگشت به خانه در شهر گشت و گذار کند. او بعداً هنگام بازگشت کریس به خانه ظاهر می‌شود. در بازی اشاره شده‌است که توریل به عنوان یک معلم برای یک کلاس کوچک‌تر در مدرسهٔ کریس کار می‌کند.

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Toriel». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۱.

  1. "The Year of Mom - Kill Screen". Kill Screen (به انگلیسی). 2015-12-21. Archived from the original on 2018-02-27. Retrieved 2018-02-26.
  2. "The Year of Mom - Kill Screen". Kill Screen (به انگلیسی). 2015-12-21. Archived from the original on 2018-02-27. Retrieved 2018-02-26.
  3. "The Year of Mom - Kill Screen". Kill Screen (به انگلیسی). 2015-12-21. Archived from the original on 2018-02-27. Retrieved 2018-02-26.