تنگ تلخ پگین

مختصات: ۳۱°۰۳′۵۹″شمالی ۴۹°۵۰′۳۲″شرقی / ۳۱٫۰۶۶۴۵°شمالی ۴۹٫۸۴۲۲°شرقی / 31.06645; 49.8422[۱]
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تنگ تلخ پگین
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانخوزستان
شهرستانرامهرمز
بخشبخش مرکزی
دهستانسلطان‌آباد (رامهرمز)
نام محلیپگین واقعی
سال بنیادسالی که این منطقه به وجود آمد مشخص نیست و احتمال میرود در سال‌های 1320 به بعد به وجود آمد اما به دست بزرگمردانی به وجود آمد که حال در این دنیا نیستند (سید محمد تقی، سید ميرزا، سید علی، سید محمد شریف،سید یعقوب، سید محمد میرسالاری و سید محمد کریم سالار کوهی، سید بهرام موسوی نیا و بزرگمردانی دگر) و نسل بعد از آنها قصد اداره آنجا را دارند

که امیدواریم ادامه دهنده راه آن بزرگواران باشند و این دیار شیرین و دوست داشتنی به افسانه تبدیل نشود...

شیران ما رفتند و غم در دل نهادند اه از دل سوزان ما...
مردم
جمعیت۲۲ نفر (سرشماری ۹۵)
رشد جمعیتمنفی
آب‌وهوا
میانگین دمای سالانه40درجه
بارش سالانهدر زمان های قدیم تر در این روستا حتی برف هم می‌بارید اما اکنون به علت گرم شدن هوای کره زمین و افزایش گاز کربن دی اکسید در هوا باران هم به سختی می‌بارد تابستان های بسیار گرم و طاقت فرسایی دارد فصل بهار فقط نیمه اول ماه فروردینش خوب است در نیمه دوم هوا کم کم گرم می‌شود فصل پاییز دو ماه اولش گرم است اما از ماه آخر تا ماه اسفند هوا عالی و فوق العاده است بیشتر باران ها و حتی گاهی تگرگ ها در این ماه می‌بارد پیشنهاد داریم اگر قصد سفر به این دیار دوست داشتنی را دارید از ماه آذر تا اسفند به آنجا سفر کنید
کد آماری۳۶۳۰۲۷

تنگ تلخ ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رامهرمز در استان خوزستان ایران است.این روستا درنقطه پایانی موقعیت جغرافیایی پگین می‌باشد. جمعیت این روستا بواسطه امکانات ضعیف ترددو تحصیل اکنون در حال مهاجرت هستند وبیم آن میرود که بزودی تبدیل به خاطره‌ها شود. شاید خیلی احساسی به نظر برسد ولی به نظر من یکی از دلایل اصلی اینکه جمعیت این دیار رو به کاهش است این است که دیگر نیستند آن کسانی که آن دیار را خوش نگه می‌داشتند رفتند. رفتند و نمی‌دانستند که چه غمی در دل ما نهادن آرزومندم نسلی که می‌خواهند این راه را ادامه دهند در راهشان موفق باشند.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان سلطان‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۲ نفر (۱۷خانوار) بوده‌است.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.