تغییرات در عشق تو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تغییرات در عشق تو (به فرانسوی: Variations sur le même t'aime) دومین آلبوم خواننده محبوب فرانسوی، ونسا پارادی است که در سال ۱۹۹۰ منتشر شد. این آلبوم شامل تک‌آهنگ‌های موفق «تندم» و «به او بگو که دوستش دارم» می‌باشد.

تغییرات در عشق تو
پرونده:Variations sur le même t'aime.jpg
آلبوم استودیویی از
انتشار۲۸ مه ۱۹۹۰ (فرانسه، بلژیک، سوئیس
۱۸ ژوئن ۱۹۹۰ (کانادا
سپتامبر ۱۹۹۰ (اروپا، آسیا، آمریکای جنوبی)
ضبطآوریل ۱۹۹۰
استودیواستودیو گیوم تل، سورزن
استودیو محلی، روی ملمزون
ژانرپاپ، راک
مدت۵۰:۲۱
ناشرپالیدور رکوردز، پولی‌گرم
تهیه‌کنندهبرتراند شانته
فرانک لانگولف
فیلیپ اُسمان
گاه‌نگاری ونسا پارادی
ام‌وجی
(۱۹۸۸)
تغییرات در عشق تو
(۱۹۹۰)
ونسا پارادی (آلبوم)
(۱۹۹۲)
تک‌آهنگ‌های تغییرات در عشق تو
  1. «پشت سرهم»
    تاریخ انتشار: مه ۱۹۹۰
  2. «به او بگو که دوستش دارم»
    تاریخ انتشار: نوامبر ۱۹۹۰
  3. «L'Amour en soi»
    تاریخ انتشار: مه ۱۹۹۱
رتبه‌بندی حرفه‌ای
بررسی انتقادی
منبعرتبه‌بندی
Allmusic3.0/5 ستاره[۱]

پیشینه و نگارش[ویرایش]

برای ساخت این آلبوم پارادی دوباره با ترانه‌نویسان و تهیه‌کنندگان آلبوم اول خود (ام‌وجی) متحد شد. با این حال او با شخص جدید – سرژ گنسبور[۲] – نیز همکاری کرد. گنسبور آمد و در نوشتن و تولید آلبوم کمک کرد. اگرچه این آلبوم موفق بود و در جدول، بالاتر از اولین آلبوم ونسا قرار گرفت، اما هیچ‌یک از تک آهنگ‌های آن با موفقیت «جو راننده تاکسی» برابر نشد.

این آلبوم که به‌طور مداوم منسجم‌ترین اثر ونسا پارادی نامیده می‌شود، یکی از مشهورترین آثار موسیقی فرانسوی از دهه ۱۹۹۰ باقی مانده‌است. بهترین تک آهنگ شناخته شده این آلبوم: «تندم» نام دارد. اشعار سرژ گنسبور که از اهمیت بالایی برخوردار است، در نوشت این آلبوم، سطرهایی از جمله عنوان آلبوم (تغییرات در عشق شما) به صورت کنایه یا دو زبانی می‌چکد. به همین دلیل هر آهنگ بسته به دیدگاه شنونده، تا سه تفسیر متفاوت دارد.

در لغت «Variations sur le même t'aim» به معنای «تغییرات در عشق تو» یا همان «دوستت دارم» معنای دوگانه «تغییرهایی در یک موضوع» است - این عنوان توسط سرژ گینزبورگ نیز ابداع شده‌است که کنایه ای از موفقیت او با جین برکین[۳] در ترانه «دوستت دارم… من هم نه»[۴] است. این آلبوم به عنوان آخرین آلبومی است که گنسبور قبل از مرگش در سال ۱۹۹۱ برای یک خواننده زن روی آن کار کرد.

تغییرات در عشق تو با حفظ سنت تمام آلبوم‌های ونسا پارادی دارای یک آهنگ انگلیسی زبان، بازسازی ترانه «Walk on the Wild Side» (راه رفتن در سمت غربی) از لو رید است. تک آهنگ «به او بگو که دوستش دارم» همچنین پر اجراترین آهنگ (زنده) این آلبوم است. علیرغم انتشار در سال ۱۹۹۰، این آلبوم به‌طور مداوم در چاپ باقی مانده‌است و هر سال تعداد قابل توجهی از نسخه‌های آن به فروش می‌رسد، عمدتاً در زادگاه پارادی، فرانسه، و همچنین در کانادا توسط فرانسوی زبانان.

پرسنل[۵][ویرایش]

نمودار[ویرایش]

Chart perf عملکرد نمودار برای تغییرات در عشق تو
نمودار (۱۹۹۰) موقعیت اوج
آلبوم‌های فرانسوی (SNEP)[۶] ۶

گواهینامه‌ها[ویرایش]

منطقه گواهی واحد گواهی‌شده/فروش
فرانسه (اس‌ان‌ئی‌پی)[۷] پلاتین ۳۰۰٬۰۰۰*

* رقم فروش تنها بر پایهٔ گواهی‌ها.

منابع[ویرایش]

الگو:ونسا پارادی

  1. Allmusic review
  2. "Dupont, Gainsborough". Benezit Dictionary of Artists. Oxford University Press. 2011-10-31.
  3. 1946-...., Birkin, Jane, The best of Jane Birkin, Universal music France, OCLC 1236005300, retrieved 2022-07-11{{citation}}: CS1 maint: numeric names: فهرست نویسندگان (link) نگهداری CS1: نقطه‌گذاری اضافه (link)
  4. Budgen, S. (1970-06-01). "Je T'Aime, Je T'Aime". Screen. 11 (3): 88–95. doi:10.1093/screen/11.3.88. ISSN 0036-9543.
  5. "Images for Vanessa Paradis - Variations Sur le Même T'Aime". Discogs.
  6. "Le Détail des Albums de chaque Artiste". InfoDisc (به فرانسوی). Retrieved 6 April 2022. Select "Vanessa PARADIS" from the drop-down menu and click "OK".
  7. "French album certifications – ونسا پارادی – تغییرات در عشق تو" (به فرانسوی). Syndicat National de l'Édition Phonographique. Retrieved 11 April 2020.