تاریخچه نتایج تیم ملی والیبال مردان ایران

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

این نوشتار دربارهٔ نتایج تیم ملی والیبال مردان ایران در تقابل‌های رو در رو با حریفان خود در رقابت‌های رسمی مختلف می‌باشد. رقابت‌های رسمی به مسابقاتی گفته می‌شود که تحت نظر اف‌آی‌وی‌بی در سطح جهانی یا ای‌وی‌سی در سطح آسیایی برگزار شده‌اند بنابراین نتایج دیدارهای تدارکاتی و تورنمنت‌های دوستانه به علت غیررسمی بودن لحاظ نمی‌گردند. در اینجا نتایج ایران در برابر رقبا به تفکیک کنفدراسیون‌های منطقه‌ای گردآوری شده‌است.

ایران
لقب(ها)سرو قامتان ایران زمین
سازمانفدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران
رده‌بندی FIVB۱۲ (از ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱)
لباس‌ها
Team colours Team colours Team colours
Team colours
 
میزبان

تاریخچه[ویرایش]

تیم ملی والیبال ایران ایران تاکنون در رقابت‌های جهانی شامل بازی‌های المپیک (و انتخابی آن)، قهرمانی جهان (و انتخابی آن)، جام جهانی، جام قهرمانان بزرگ جهان و لیگ ملت‌ها (لیگ جهانی سابق و انتخابی آن) و رقابت‌های آسیایی شامل قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و کاپ آسیا حضور داشته‌است، همچنین ایران در چند رویداد منطقه‌ای نظیر بازی‌های غرب آسیا، قهرمانی منطقه آسیای مرکزی و بازی‌های همبستگی اسلامی نیز شرکت کرده‌است و در این رقابت‌ها به مصاف رقبای مختلفی از ۵ کنفدراسیون والیبال قاره‌ای رفته‌است. البته والیبال ایران تاکنون در چندین تورنمنت دوستانه و غیررسمی نظیر جام واگنر لهستان، جام ریاست جمهوری قزاقستان و مسابقات چندجانبه نیز حضور داشته است و علاوه بر این در طول تاریخ فعالیت خود در دیدارهای دوستانه زیادی نیز به میدان رفته که به دلیل عدم رسمیت این مسابقات و نیز در دسترس نبودن اطلاعات کامل و جامع از نتایج آن‌ها از درج نتایج دیدارهای دوستانه در اینجا صرف نظر شده است.

  • توضیح: این تیم‌ها در رویدادهای زیر به جای تیم ملی والیبال ایران در مسابقات حضور یافته‌اند اما تمامی نتایج رو در روی آن‌ها با حریفانشان به نام ایران به ثبت رسیده و بنابراین در این نوشتار نیز قید شده‌اند:

تیم ملی والیبال ب ایران:
والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۱۵
والیبال کاپ آسیا ۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸
والیبال در بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۳ و ۲۰۲۱
والیبال قهرمانی منطقه آسیای مرکزی ۲۰۱۰
تیم ملی والیبال زیر ۲۳ سال ایران:
والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۱۷
تیم ملی والیبال زیر ۲۱ سال ایران:
والیبال در بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۷
والیبال کاپ آسیا ۲۰۲۲
تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال ایران:
والیبال قهرمانی منطقه آسیای مرکزی ۲۰۲۲
والیبال قهرمانی منطقه آسیای مرکزی ۲۰۲۳
باشگاه والیبال گل‌گهر سیرجان:
والیبال قهرمانی منطقه آسیای مرکزی ۲۰۰۷

در ذیل نتایج دیدارهای رسمی ایران در برابر حریفان به تفکیک قاره‌ها درج شده‌اند.

آخرین به روز رسانی: ۱۹ تیر ۱۴۰۲

والیبال بین‌المللی جام فجر[ویرایش]

رقابت‌های سالانه بین‌المللی ورزشی با عنوان جام فجر در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله والیبال در ایران برگزار شده یا همچنان می‌شود. اغلب آن‌ها فقط در بخش مردان برگزار می‌شد. بعدها در برخی رشته‌ها مسابقات زنان هم اضافه شد. به جز چند رشته ورزشی در بقیه رشته‌ها مسابقات بین‌المللی جام فجر برگزار نمی‌شود و به صورت ملی ادامه یافته‌است. در برخی رشته‌ها مانند تکواندو و بدمینتون و شطرنج و وزنه‌برداری و کشتی (جام تختی) این رقابت‌ها همچنان برگزار می‌شود ولی در فوتبال و والیبال (حداقل به صورت بین‌المللی) دیگر برگزار نمی‌شود. در برخی ورزش‌ها مانند دوومیدانی، شنا، پینگ پنگ، بوکس، جودو، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و سنگنوردی هم به صورت نامنظم برگزار شده‌است. اولین دوره جام فجر بین‌المللی والیبال در سال ۱۹۸۷ میلادی (۱۳۶۵ خورشیدی) برگزار شد. تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان ایران و تیم‌های هند، پاکستان، سوریه، قطر و تیم‌هایی از باشگاه‌های ایران، روسیه، شرق اروپا و کشورهای منطقه در این مسابقات شرکت می‌کردند.[۱][۲][۳][۴][۵] مسابقات بین‌المللی والیبال ساحلی هم از سال ۱۳۸۰ خورشیدی برگزار می‌شد.[۶]

آخرین دوره والیبال بین‌المللی فجر در سال ۱۳۷۹ برگزار شد و برخلاف جام واگنر و مسابقات مشابه ادامه نیافت. مسابقات والیبال بین‌المللی دهه فجر که از سال ۱۳۶۵ تا سال ۱۳۷۹ برگزار شد از جمله مسابقات ارزنده در تاریخ والیبال ایران است که به پیشرفت والیبال کشورمان سرعت بخشید و زمینه ای شد برای توجه باشگاه‌ها و تیمداری در والیبال داخلی. تا جایی که لیگ‌های برتر و دسته اول باشگاه‌های کشور به شکل نوین خود یعنی آن طور که در دنیا معمول بود، پی ریزی شد و سال به سال رونق یافت.[۷][۸][۹]

  1. ۱۹۸۷
  2. ۱۹۸۸ - در این تورنمنت بین المللی، تیم والیبال پرسپولیس ایران در حضور تیم های ملی بزرگسالان، امید و جوانان کشور، به عنوان تنها تیم ایرانی روی سکو رفت و موفق به کسب مدال برنز گردید.
  3. ۱۹۸۹
  4. ۱۹۹۰
  5. ۱۹۹۱
  6. ۱۹۹۲
  7. ۱۹۹۳
  8. ۱۹۹۴
  9. ۱۹۹۵
  10. ۱۹۹۶
  11. ۱۹۹۷
  12. ۱۹۹۸
  13. ۱۹۹۹
  14. ۲۰۰۰
  15. ۲۰۰۱

بازی های دوستانه[ویرایش]

۲۰۲۳[ویرایش]

  1. ایران ۳–۱ ترکیه : ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۸، ۱۸ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۷
  2. ایران ۲–۳ ترکیه : ۲۵ بر ۱۹، ۲۸ بر ۳۰، ۲۵ بر ۲۰، ۲۷ بر ۲۹، ۱۴ بر ۱۶
  3. ایران ۲–۲ فرانسه : ۲۳ بر ۲۵، ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۲
  4. ایران ۳–۱ پاکستان : ۴۲ بر ۴۴، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۴
  5. ایران ۳–۱ قطر : ۲۵ بر ۲۳، ۲۸ بر ۳۰، ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۱
  6. ایران ۳–۱ ژاپن : ۲۳ بر ۲۵، ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۱

آمار کامل در قهرمانی آسیا[ویرایش]

آمار کامل ایران در ۲۱ دوره قهرمانی آسیا از ۱۹۷۹ تا ۲۰۲۱[۱۰][۱۱]

تیم ها[ویرایش]

مردان ایران پنجه در پنجه با ۲۴ قدرت آسیا/ رکورد بیشترین دوئل با کره جنوبی

تیم ملی والیبال ایران در ۱۹ دوره حضور خود در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا ۱۳۴ بار و برابر تیم‌های ملی ۲۴ کشور به میدان رفته است.

بیشترین مسابقه تیم ملی والیبال ایران در این رویداد مهم آسیا با کره‌جنوبی بوده است که تاکنون دو تیم ۱۶ بار به مصاف هم رفتند. کشورهای چین، ژاپن و استرالیا از نظر تعداد بازی دیگر حریفان مهم ایران بودند که تاکنون به ترتیب ۱۵، ۱۳ و ۱۳ بار برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند.

بر اساس داده این جدول، تیم ملی والیبال مردان ایران در ۹۲ دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به پیروزی رسیده است که این داده آماری حکایت از برد ایران در ۶۸٫۶۵ درصد مسابقات ایران دارد. ملی ‌پوشان کشورمان در ۴۲ مسابقه برابر با ۳۱٫۳۵ درصد بازی‌های خود نتیجه را به حریفان واگذار کردند.

از سوی دیگر تیم ملی والیبال ایران تاکنون مقابل ۱۴ کشور قاره کهن نتیجه بازی را به حریف واگذار نکرده است که این داده آماری شامل بیش از ۵۸ درصد از ۲۴ کشور حریف می‌شود.

ست ها[ویرایش]

۴۸۴ ست رقابت مردان ایران در جنگ با قدرت‌های قاره کهن

بر اساس مستندات کنفدراسیون والیبال آسیا و سوابق موجود این رقابت‌ها، از نظر ست شماری تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های والیبال مردان آسیا تاکنون در ۴۸۴ ست به میدان رفته است که ۳۰۱ ست برابر با ۶۲٫۳۱ درصد کل ست‌ها را فاتح میدان شده است.

از سوی دیگر ملی‌پوشان کشورمان در ۱۸۳ ست نتیجه را به حریفان واگذار کردند که از میانگین ۴۷٫۶۹ درصد برخوردار است.

در مجموع ۱۳۴ مسابقه ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا، ملی‌پوشان کشورمان در ۵۲ مسابقه برابر با ۳۰٫۸۰ درصد کل مسابقات در سه ست به میدان رفتند، یعنی نتیجه این دیدارها در سه ست مشخص شده است.

از این نظر، ۶۱ دیدار ایران با حریفان در چهار ست پیگیری شده است که برابر با ۴۵٫۵۳ درصد مسابقات ملی‌پوشان والیبال ایران در این رویداد است و نتیجه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در ۲۱ مسابقه (۱۵٫۶۷ درصدکل) در پنج ست مشخص شده است.

امتیازها[ویرایش]

تجربه ۱۷ هزار و ۸۸۱ رالی نفسگیر برای مردان ایران

مردان والیبال ایران در مجموع ۱۳۴ مسابقه خود در ۱۹ دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا، ۱۷ هزار و ۸۸۱ رالی سخت در مقابل حریفان داشته‌اند که در ۹ هزار و ۴۰۷ رالی فاتح میدان شده‌اند.

البته ناگفته نماند که در گذشته سیستم امتیازدهی مسابقات والیبال متفاوت بود و این داده آماری براساس رالی‌های منجر به امتیاز تدوین شده است.

مربی ها[ویرایش]

ولاسکو و عطایی بهترین و موفق‌ترین سرمربی تاریخ مردان ایران در آسیا

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۱۹ دوره حضور در رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا با هدایت ۱۴ سرمربی به مصاف تیم‌های قدرتمند قاره کهن رفته است و داده‌های آماری حکایت از بهترین و موفق‌ترین عملکرد از سوی خولیو ولاسکو و بهروز عطایی در این مسابقات را دارند.

خولیو ولاسکو و بهروز عطایی با بالاترین معدل ممکن بردها و بدون شکست بهترین عملکرد را داشته‌اند و حسین معدنی و ایگور کولاکوویچ با معدل بردهای ۷ در جایگاه دوم قرار دارند.

از مجموع ۱۳۴ مسابقه تیم ملی والیبال ایران در ۱۹ دوره جام ملت‌های آسیا، خولیو ولاسکو با ۱۵ مسابقه، یداله کارگرپیشه و ماسوموتو در ۱۴ مسابقه هدایت تیم ایران را برعهده داشته‌اند که نسبت به دیگر سرمربیان در رتبه‌های اول و دوم قرار دارد. مصطفی کارخانه و پارک کی وون نیز با ۱۲ مسابقه در رتبه سوم این داده آماری است.

کاپیتان ها[ویرایش]

۱۳ کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در آسیا/ اصغر نائینی رکورددار

در مجموع ۱۳۴ بازی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۱۳ بازیکن به عنوان کاپیتان حضور داشتند که اصغر نائینی در ۲۲ مسابقه این وظیفه را برعهده داشته است و رکوردار است.

پیمان اکبری با کاپیتانی در ۲۱ دیدار، علیرضا نادی در ۱۶ مسابقه و سعید معروف با کاپیتانی در ۱۵ جدال ایران در رتبه‌های بعدی این داده آماری قرار دارند.

پیمان اکبری و زنده‌یاد حسین معدنی تنها افرادی هستند که حضور در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا را هم در نقش کاپیتان و هم در نقش سرمربی تجربه کردند که اکبری در مجموع در ۲۹ مسابقه (هشت بازی سرمربی و ۲۱ بازی کاپیتان) این وظیفه را داشته است و معدنی هم در ۱۵ دیدار (۸ سرمربی و هفت کاپیتان) حضور داشته است.

آسیا [ویرایش]

تیم ملی ایران تاکنون با رقبای زیادی از منطقه آسیا و اقیانوسیه رو به رو شده‌است. با این وجود رقبای اصلی ایران در این منطقه تیم‌های ژاپن، استرالیا، چین و کره‌جنوبی هستند.

یادداشت: از برخی نتایج رو در روی ایران در مقابل حریفان آسیایی‌اش اطلاعاتی وجود ندارد که با علامت "؟" نشان داده است.

ازبکستان[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  ازبکستان انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۰۶
۲  ایران ۳–۰  ازبکستان لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۳
 ایران:۲ برد /  ازبکستان:بدون برد

استرالیا[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۱[۱۲]  استرالیا قهرمانی آسیا ۱۹۸۷
۲  ایران ۳–۰[۱۳]  استرالیا قهرمانی آسیا ۱۹۸۹
۳  ایران ۰–۳  استرالیا قهرمانی آسیا ۱۹۹۳
۴  ایران ۳–۰[۱۴]  استرالیا قهرمانی آسیا ۱۹۹۳
۵  ایران ۰–۳  استرالیا انتخابی قهرمانی جهان ۱۹۹۴
۶  ایران ۳–۰  استرالیا قهرمانی آسیا ۱۹۹۵
۷  ایران ۳–۲  استرالیا قهرمانی آسیا ۲۰۰۳
۸  ایران ۳–۰  استرالیا انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۴
۹  ایران ۳–۰  استرالیا انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۰۶
۱۰  ایران ۳–۱  استرالیا قهرمانی آسیا ۲۰۰۵
۱۱  ایران ۲–۳  استرالیا قهرمانی آسیا ۲۰۰۷
۱۲  ایران ۳–۰  استرالیا انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۸
۱۳  ایران ۱–۳  استرالیا انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲
۱۴  ایران ۳–۱  استرالیا کاپ آسیا ۲۰۱۲
۱۵  ایران ۳–۱  استرالیا کاپ آسیا ۲۰۱۴
۱۶  ایران ۳–۱  استرالیا قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۱۷  ایران ۳–۱  استرالیا قهرمانی آسیا ۲۰۱۵
۱۸  ایران ۰–۳  استرالیا جام جهانی ۲۰۱۵
۱۹  ایران ۳–۰  استرالیا انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۲۰  ایران ۳–۱  استرالیا کاپ آسیا ۲۰۱۶
۲۱  ایران ۳–۱  استرالیا قهرمانی آسیا ۲۰۱۷
۲۲  ایران ۳–۲  استرالیا قهرمانی آسیا ۲۰۱۷
۲۳  ایران ۳–۰  استرالیا لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۲۴  ایران ۳–۱  استرالیا کاپ آسیا ۲۰۱۸
۲۵  ایران ۳–۰  استرالیا لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۲۶  ایران ۱–۳  استرالیا قهرمانی آسیا ۲۰۱۹
۲۷  ایران ۳–۰  استرالیا قهرمانی آسیا ۲۰۱۹
۲۸  ایران ۳–۱  استرالیا جام جهانی ۲۰۱۹
۲۹  ایران ۲–۳  استرالیا لیگ ملت ها ۲۰۲۱
۳۰  ایران ۳–۱  استرالیا لیگ ملت ها ۲۰۲۲
 ایران: ۲۳ برد /  استرالیا: ۷ برد

افغانستان[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  افغانستان قهرمانی آسیا ۲۰۱۱
۲  ایران ۳–۰  افغانستان قهرمانی آسیای مرکزی ۲۰۲۲
 ایران: ۲ برد /  افغانستان: بدون برد

امارات متحده عربی[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  امارات متحدهٔ عربی قهرمانی آسیا ۱۹۹۱
 ایران:۱ برد /  امارات متحدهٔ عربی:بدون برد

اندونزی[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۲  اندونزی بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶
۲  ایران ۳–۰  اندونزی بازی‌های آسیایی ۱۹۷۰
۳  ایران ۳–۱  اندونزی قهرمانی آسیا ۱۹۹۹
۴  ایران ۳–۰  اندونزی قهرمانی آسیا ۲۰۰۷
۵  ایران ۳–۰  اندونزی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
۶  ایران ۳–۰  اندونزی انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۷  ایران ۳–۰  اندونزی بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۳
۸  ایران ۲–۳  اندونزی قهرمانی آسیا ۲۰۱۷
 ایران:۷ برد /  اندونزی:۱ برد

بحرین[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۱  بحرین بازی‌های غرب آسیا ۲۰۰۵
۲  ایران ۳–۱  بحرین بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶
۳  ایران ۳–۰  بحرین انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۴  ایران ۱–۳  بحرین کاپ آسیا ۲۰۲۲
۵  ایران ۳–۱  بحرین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲
 ایران: ۴ برد /  بحرین: ۱ برد

بنگلادش[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  بنگلادش قهرمانی آسیای مرکزی ۲۰۲۲
 ایران: ۱ برد /  بنگلادش: بدون برد

پاکستان[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  پاکستان انتخابی بازی‌های المپیک ۱۹۶۴
۲  ایران ۳–۱  پاکستان بازی‌های آسیایی ۱۹۷۰
۳  ایران ۳–۰  پاکستان بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴
۴  ایران ۲–۳  پاکستان قهرمانی آسیا ۱۹۹۱
۵  ایران ۳–۲  پاکستان قهرمانی آسیا ۱۹۹۱
۶  ایران ۳–۲  پاکستان بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴
۷  ایران ۳–۲  پاکستان بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴
۸  ایران ۳–۰  پاکستان بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴
۹  ایران ۳–۲  پاکستان قهرمانی آسیا ۱۹۹۵
۱۰  ایران ۳–۱  پاکستان قهرمانی آسیا ۱۹۹۷
۱۱  ایران ۳–۱  پاکستان قهرمانی آسیا ۱۹۹۹
۱۲  ایران ۳–۱  پاکستان بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۰۵
۱۳  ایران ۳–۰  پاکستان قهرمانی آسیای مرکزی ۲۰۰۷
۱۴  ایران ۳–۱  پاکستان قهرمانی آسیا ۲۰۰۷
۱۵  ایران ۳–۰  پاکستان انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۰
۱۶  ایران ۳–۰  پاکستان قهرمانی آسیای مرکزی ۲۰۱۰
۱۷  ایران ۳–۰  پاکستان قهرمانی آسیا ۲۰۱۱
۱۸  ایران ۳–۰  پاکستان انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۱۹  ایران ۳–۰  پاکستان قهرمانی آسیا ۲۰۱۷
۲۰  ایران ۳–۰  پاکستان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸
۲۱  ایران ۳–۰  پاکستان قهرمانی آسیا ۲۰۲۱
۲۲  ایران ۳–۱  پاکستان کاپ آسیا ۲۰۲۲
۲۳  ایران ۳–۰  پاکستان بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۲۱
۲۴  ایران ۳–۰  پاکستان کاپ آسیا ۲۰۲۲
۲۵  ایران ۰–۳  پاکستان قهرمانی آسیای مرکزی ۲۰۲۲
۲۶  ایران ۱–۳  پاکستان قهرمانی آسیای مرکزی ۲۰۲۲
۲۷  ایران ۳–۰  پاکستان قهرمانی آسیا ۲۰۲۳
 ایران: ۲۴ برد /  پاکستان: ۳ برد

تایلند[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  تایلند بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶
۲  ایران ۳–۱  تایلند بازی‌های آسیایی ۱۹۷۰
۳  ایران ۳–۰  تایلند قهرمانی آسیا ۱۹۸۷
۴  ایران ۳–۰  تایلند قهرمانی آسیا ۱۹۹۱
۵  ایران ۳–۱  تایلند قهرمانی آسیا ۱۹۹۳
۶  ایران ۲–۳  تایلند قهرمانی آسیا ۲۰۰۵
۷  ایران ۳–۲  تایلند قهرمانی آسیا ۲۰۰۷
۸  ایران ۳–۱  تایلند انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۸
۹  ایران ۳–۰  تایلند کاپ آسیا ۲۰۰۸
۱۰  ایران ۳–۰  تایلند بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
۱۱  ایران ۳–۰  تایلند بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
۱۲  ایران ۳–۲  تایلند کاپ آسیا ۲۰۱۴
۱۳  ایران ۳–۰  تایلند قهرمانی آسیا ۲۰۱۵
۱۴  ایران ۳–۱  تایلند کاپ آسیا ۲۰۱۶
۱۵  ایران ۳–۰  تایلند قهرمانی آسیا ۲۰۲۱
۱۶  ایران ۳–۱  تایلند کاپ آسیا ۲۰۲۲
۱۷  ایران ۳–۰  تایلند بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲
 ایران: ۱۶ برد /  تایلند: ۱ برد

ترکمنستان[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  ترکمنستان بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۰۵
۲  ایران ۳–۰  ترکمنستان قهرمانی آسیای مرکزی ۲۰۰۷
۳  ایران ۳–۰  ترکمنستان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
۴  ایران ۲–۳  ترکمنستان لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۳
 ایران:۳ برد /  ترکمنستان:۱ برد

چین[۱۵][ویرایش]

  • توضیح: دیدارهای ایران و چین در بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶ و ۱۹۷۰ در اصل با تیم ملی والیبال جمهوری چین (تایوان یا چین‌تایپه کنونی) بوده که این نتایج در جدول رویارویی‌های دو تیم ایران و چین‌تایپه آورده شده است. نخستین رویارویی والیبال ایران و جمهوری خلق چین در سال ۱۹۷۴ رخ داده‌است.
# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۱–۳  چین بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴
۲  ایران ۰–۳  چین قهرمانی آسیا ۱۹۸۷
۳  ایران ۱–۳  چین قهرمانی آسیا ۱۹۸۹
۴  ایران ۰–۳  چین قهرمانی آسیا ۱۹۹۱
۵  ایران ۰–۳  چین قهرمانی آسیا ۱۹۹۳
۶  ایران ۰–۳  چین انتخابی قهرمانی جهان ۱۹۹۴
۷  ایران ۰–۳  چین قهرمانی آسیا ۱۹۹۵
۸  ایران ۰–۳  چین انتخابی قهرمانی جهان ۱۹۹۸
۹  ایران ۰–۳  چین قهرمانی آسیا ۲۰۰۱
۱۰  ایران ۳–۲  چین بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲
۱۱  ایران ۱–۳  چین قهرمانی آسیا ۲۰۰۳
۱۲  ایران ۱–۳  چین انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۴
۱۳  ایران ۰–۳  چین قهرمانی آسیا ۲۰۰۷
۱۴  ایران ۳–۲  چین کاپ آسیا ۲۰۰۸
۱۵  ایران ۳–۲  چین قهرمانی آسیا ۲۰۰۹
۱۶  ایران ۳–۲  چین کاپ آسیا ۲۰۱۰
۱۷  ایران ۳–۰  چین کاپ آسیا ۲۰۱۰
۱۸  ایران ۳–۰  چین بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
۱۹  ایران ۱–۳[۱۶]  چین انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۲
۲۰  ایران ۳–۱  چین قهرمانی آسیا ۲۰۱۱
۲۱  ایران ۰–۳  چین جام جهانی ۲۰۱۱
۲۲  ایران ۳–۲  چین انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲
۲۳  ایران ۳–۲  چین کاپ آسیا ۲۰۱۲
۲۴  ایران ۱–۳  چین کاپ آسیا ۲۰۱۲
۲۵  ایران ۳–۰  چین کاپ آسیا ۲۰۱۴
۲۶  ایران ۳–۰  چین بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴
۲۷  ایران ۳–۲  چین قهرمانی آسیا ۲۰۱۵
۲۸  ایران ۳–۲  چین انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۲۹  ایران ۳–۱  چین کاپ آسیا ۲۰۱۶
۳۰  ایران ۰–۳  چین قهرمانی آسیا ۲۰۱۷
۳۱  ایران ۳–۱  چین قهرمانی آسیا ۲۰۱۷
۳۲  ایران ۳–۰  چین انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۸
۳۳  ایران ۳–۰  چین لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۳۴  ایران ۳–۰  چین بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸
۳۵  ایران ۳–۰  چین لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۳۶  ایران ۳–۰  چین قهرمانی آسیا ۲۰۱۹
۳۷  ایران ۳–۰  چین انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
۳۸  ایران ۳–۰  چین انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
۳۹  ایران ۳–۱  چین قهرمانی آسیا ۲۰۲۱
۴۰  ایران ۳–۱  چین لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲
۴۱  ایران ۱–۳  چین کاپ آسیا ۲۰۲۲
۴۲  ایران ۳–۱  چین لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳
۴۳  ایران ۳–۰  چین قهرمانی آسیا ۲۰۲۳
۴۴  ایران ۳–۱  چین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲
 ایران: ۲۷ برد /  چین: ۱۷ برد

چین تایپه[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۲ تایوان جمهوری چین بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶
۲  ایران ۰–۳ تایوان جمهوری چین بازی‌های آسیایی  ۱۹۷۰
۳  ایران ۳–۰ تایوان چین تایپه قهرمانی آسیا ۱۹۸۹
۴  ایران ؟–؟ تایوان چین تایپه انتخابی قهرمانی جهان ۱۹۹۰
۵  ایران ۰–۳ تایوان چین تایپه قهرمانی آسیا ۱۹۹۱
۶  ایران ۳–۰ تایوان چین تایپه انتخابی قهرمانی جهان ۱۹۹۴
۷  ایران ۲–۳ تایوان چین تایپه قهرمانی آسیا ۱۹۹۷
۸  ایران ۳–۲ تایوان چین تایپه قهرمانی آسیا ۱۹۹۹
۹  ایران ۳–۱ تایوان چین تایپه قهرمانی آسیا ۲۰۰۱
۱۰  ایران ۳–۲ تایوان چین تایپه قهرمانی آسیا ۲۰۰۷
۱۱  ایران ۳–۰ تایوان چین تایپه کاپ آسیا ۲۰۰۸
۱۲  ایران ۳–۱ تایوان چین تایپه قهرمانی آسیا ۲۰۰۹
۱۳  ایران ۳–۰ تایوان چین تایپه کاپ آسیا ۲۰۱۰
۱۴  ایران ۳–۰ تایوان چین تایپه قهرمانی آسیا ۲۰۱۱
۱۵  ایران ۳–۰ تایوان چین تایپه قهرمانی آسیا ۲۰۱۵
۱۶  ایران ۳–۰ تایوان چین تایپه قهرمانی آسیا ۲۰۱۷
۱۷  ایران ۳–۱ تایوان چین تایپه کاپ آسیا ۲۰۱۸
۱۸  ایران ۳–۰ تایوان چین تایپه کاپ آسیا ۲۰۱۸
۱۹  ایران ۳–۰ تایوان چین تایپه قهرمانی آسیا ۲۰۱۹
۲۰  ایران ۳–۰ تایوان چین تایپه انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
۲۱  ایران ۳–۰ تایوان چین تایپه قهرمانی آسیا ۲۰۲۱
 ایران: ۱۷ برد / تایوان چین تایپه: ۳ برد / ۱ نتیجه نامعلوم

ژاپن[۱۷][ویرایش]

تورنمنت‌های رسمی

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  ژاپن بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸
۲  ایران ۰–۳  ژاپن بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶
۳  ایران ۰–۳  ژاپن بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶
۴  ایران ۰–۳  ژاپن بازی‌های آسیایی ۱۹۷۰
۵  ایران ۰–۳  ژاپن بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴
۶  ایران ۰–۳  ژاپن قهرمانی آسیا ۱۹۹۳
۷  ایران ۰–۳[۱۸]  ژاپن انتخابی قهرمانی جهان ۱۹۹۴
۸  ایران ۰–۳  ژاپن قهرمانی آسیا ۱۹۹۵
۹  ایران ۰–۳  ژاپن قهرمانی آسیا ۱۹۹۷
۱۰  ایران ۱–۳  ژاپن قهرمانی آسیا ۱۹۹۹
۱۱  ایران ۲–۳  ژاپن قهرمانی آسیا ۲۰۰۱
۱۲  ایران ۳–۱  ژاپن قهرمانی آسیا ۲۰۰۳
۱۳  ایران ۳–۲  ژاپن انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۴
۱۴  ایران ۳–۲  ژاپن قهرمانی آسیا ۲۰۰۵
۱۵  ایران ۲–۳  ژاپن بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶
۱۶  ایران ۰–۳  ژاپن قهرمانی آسیا ۲۰۰۷
۱۷  ایران ۱–۳  ژاپن انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۸
۱۸  ایران ۳–۱  ژاپن کاپ آسیا ۲۰۰۸
۱۹  ایران ۱–۳  ژاپن انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۰
۲۰  ایران ۱–۳  ژاپن قهرمانی آسیا ۲۰۰۹
۲۱  ایران ۲–۳  ژاپن جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۰۹
۲۲  ایران ۳–۰  ژاپن کاپ آسیا ۲۰۱۰
۲۳  ایران ۳–۱  ژاپن قهرمانی جهان ۲۰۱۰
۲۴  ایران ۱–۳  ژاپن بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
۲۵  ایران ۳–۰  ژاپن قهرمانی آسیا ۲۰۱۱
۲۶  ایران ۳–۱  ژاپن جام جهانی ۲۰۱۱
۲۷  ایران ۳–۰  ژاپن انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲
۲۸  ایران ۳–۰  ژاپن انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۳
۲۹  ایران ۳–۰  ژاپن انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۳
۳۰  ایران ۳–۰  ژاپن قهرمانی آسیا ۲۰۱۳
۳۱  ایران ۳–۰  ژاپن جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۳
۳۲  ایران ۳–۰  ژاپن کاپ آسیا ۲۰۱۴
۳۳  ایران ۳–۱  ژاپن بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴
۳۴  ایران ۱–۳  ژاپن قهرمانی آسیا ۲۰۱۵
۳۵  ایران ۳–۲  ژاپن جام جهانی ۲۰۱۵
۳۶  ایران ۳–۱  ژاپن انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۳۷  ایران ۳–۰  ژاپن کاپ آسیا ۲۰۱۶
۳۸  ایران ۳–۲  ژاپن کاپ آسیا ۲۰۱۶
۳۹  ایران ۳–۱  ژاپن جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷
۴۰  ایران ۱–۳  ژاپن لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۴۱  ایران ۳–۰  ژاپن لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۴۲  ایران ۱–۳  ژاپن جام جهانی ۲۰۱۹
۴۳  ایران ۰–۳  ژاپن لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۴۴  ایران ۲–۳  ژاپن بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
۴۵  ایران ۳–۰  ژاپن قهرمانی آسیا ۲۰۲۱
۴۶  ایران ۰–۳  ژاپن لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲
۴۷  ایران ۰–۳  ژاپن لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳
۴۸  ایران ۰–۳  ژاپن قهرمانی آسیا ۲۰۲۳
 ایران: ۲۲ برد /  ژاپن: ۲۶ برد

تورنمنت‌های غیر رسمی
ایران ۰–۳ ژاپن / جام واگنر ۲۰۱۵

سری‌لانکا[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰ سری‌لانکا سیلان بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶
۲  ایران ۳–۰  سری‌لانکا قهرمانی آسیا ۱۹۹۳
۳  ایران ۳–۰  سری‌لانکا قهرمانی منطقه آسیای مرکزی ۲۰۰۷
۴  ایران ۳–۱  سری‌لانکا قهرمانی آسیا ۲۰۰۹
۵  ایران ۳–۰  سری‌لانکا قهرمانی آسیا ۲۰۱۱
۶  ایران ۳–۰  سری‌لانکا قهرمانی آسیا ۲۰۱۹
۷  ایران ۳–۰  سری‌لانکا قهرمانی منطقه آسیای مرکزی ۲۰۲۲
 ایران: ۷ برد /  سری‌لانکا: بدون برد

سنگاپور[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  سنگاپور قهرمانی آسیا ۱۹۷۹
 ایران:۱ برد /  سنگاپور:بدون برد

عراق[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۲–۳  عراق قهرمانی آسیا ۱۹۷۹
۲  ایران ۱–۳  عراق قهرمانی آسیا ۱۹۸۷
۳  ایران ۱–۳  عراق قهرمانی آسیا ۱۹۸۹
۴  ایران ۰–۳  عراق قهرمانی آسیا ۱۹۸۹
۵  ایران ۳–۰  عراق بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۰۵
۶  ایران ۳–۰  عراق قهرمانی آسیا ۲۰۱۳
۷  ایران ۳–۰  عراق قهرمانی آسیا ۲۰۱۷
۸  ایران ۳–۱  عراق قهرمانی آسیا ۲۰۲۳
 ایران: ۴ برد /  عراق: ۴ برد

عربستان سعودی[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۱  عربستان سعودی قهرمانی آسیا ۲۰۰۱
۲  ایران ۳–۰  عربستان سعودی بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۰۵
۳  ایران ۳–۰  عربستان سعودی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
۴  ایران ۳–۰  عربستان سعودی بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۷
 ایران:۴ برد /  عربستان سعودی:بدون برد

عمان[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  عمان بازی‌های غرب آسیا ۲۰۰۵
۲  ایران ۳–۰  عمان انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۰
 ایران:۲ برد /  عمان:بدون برد

فلسطین[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  فلسطین بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۰۵
 ایران:۱ برد /  فلسطین:بدون برد

فیلیپین[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۲  فیلیپین بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸
۲  ایران ۳–۰  فیلیپین انتخابی بازی‌های المپیک ۱۹۶۴
۳  ایران ۳–؟  فیلیپین قهرمانی آسیا ۱۹۹۵
 ایران: ۳ برد /  فیلیپین: بدون برد

قرقیزستان[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۱  قرقیزستان لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۳
 ایران: ۱ برد /  قرقیزستان: بدون برد

قزاقستان[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  قزاقستان بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴
۲  ایران ۰–۳  قزاقستان بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴
۳  ایران ۱–۳  قزاقستان بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴
۴  ایران ۳–۱  قزاقستان انتخابی قهرمانی جهان ۱۹۹۸
۵  ایران ۲–۳  قزاقستان قهرمانی منطقه آسیای مرکزی ۲۰۰۷
۶  ایران ۳–۱  قزاقستان انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۰
۷  ایران ۳–۱  قزاقستان قهرمانی آسیا ۲۰۰۹
۸  ایران ۳–۰  قزاقستان قهرمانی منطقه آسیای مرکزی ۲۰۱۰
۹  ایران ۳–۰  قزاقستان قهرمانی آسیا ۲۰۱۳
۱۰  ایران ۱–۳  قزاقستان کاپ آسیا ۲۰۱۴
۱۱  ایران ۳–۰  قزاقستان قهرمانی آسیا ۲۰۱۵
۱۲  ایران ۳–۰  قزاقستان انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۸
۱۳  ایران ۳–۰  قزاقستان انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
 ایران:۸ برد /  قزاقستان:۵ برد

قطر[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  قطر قهرمانی آسیا ۱۹۸۹
۲  ایران ۳–۱  قطر قهرمانی آسیا ۱۹۹۷
۳  ایران ۳–۰  قطر قهرمانی آسیا ۱۹۹۹
۴  ایران ۳–۰  قطر بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲
۵  ایران ۳–۰  قطر قهرمانی آسیا ۲۰۰۳
۶  ایران ۳–۰  قطر انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۰۶
۷  ایران ۳–۱  قطر قهرمانی آسیا ۲۰۰۵
۸  ایران ۲–۳  قطر بازی‌های غرب آسیا ۲۰۰۵
۹  ایران ۳–۱  قطر بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
۱۰  ایران ۳–۰  قطر بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۳
۱۱  ایران ۳–۰  قطر بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴
۱۲  ایران ۳–۰  قطر بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۷
۱۳  ایران ۳–۰  قطر انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۸
۱۴  ایران ۲–۳  قطر کاپ آسیا ۲۰۱۸
۱۵  ایران ۳–۰  قطر بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸
۱۶  ایران ۳–۰  قطر قهرمانی آسیا ۲۰۱۹
۱۷  ایران ۳–۰  قطر بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۲۱
۱۸  ایران ۳–۰  قطر بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲
۱۹  ایران ۳–۱  قطر انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
 ایران: ۱۷ برد /  قطر: ۲ برد

کامبوج[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۲–۳ کامبوج جمهوری خمر بازی‌های آسیایی ۱۹۷۰
 ایران:بدون برد /  کامبوج:۱ برد

کره‌جنوبی[۱۹][ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی انتخابی بازی‌های المپیک ۱۹۶۴
۲  ایران ۱–۳  کرهٔ جنوبی بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶
۳  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی بازی‌های آسیایی ۱۹۷۰
۴  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴
۵  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۱۹۷۹
۶  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۱۹۸۹
۷  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۱۹۹۱
۸  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی جام جهانی ۱۹۹۱
۹  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴
۱۰  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۱۹۹۵
۱۱  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۱۹۹۷
۱۲  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۱۹۹۹
۱۳  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲
۱۴  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲
۱۵  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۲۰۰۳
۱۶  ایران ۳–۰  کرهٔ جنوبی انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۴
۱۷  ایران ۱–۳  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۲۰۰۵
۱۸  ایران ۱–۳  کرهٔ جنوبی بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶
۱۹  ایران ۰–۳  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۲۰۰۷
۲۰  ایران ۱–۳  کرهٔ جنوبی انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۸
۲۱  ایران ۱–۳  کرهٔ جنوبی کاپ آسیا ۲۰۰۸
۲۲  ایران ۳–۲  کرهٔ جنوبی کاپ آسیا ۲۰۰۸
۲۳  ایران ۳–۲  کرهٔ جنوبی انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۰
۲۴  ایران ۳–۲  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۲۰۰۹
۲۵  ایران ۳–۱  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۲۰۱۱
۲۶  ایران ۳–۰  کرهٔ جنوبی انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲
۲۷  ایران ۳–۱  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۲۰۱۳
۲۸  ایران ۳–۰  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۲۰۱۳
۲۹  ایران ۳–۱  کرهٔ جنوبی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴
۳۰  ایران ۱–۳  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۲۰۱۵
۳۱  ایران ۳–۰  کرهٔ جنوبی کاپ آسیا ۲۰۱۶
۳۲  ایران ۳–۰  کرهٔ جنوبی انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۸
۳۳  ایران ۳–۱  کرهٔ جنوبی لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۳۴  ایران ۳–۰  کرهٔ جنوبی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸
۳۵  ایران ۳–۱  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹
۳۶  ایران ۳–۲  کرهٔ جنوبی انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
۳۷  ایران ۳–۰  کرهٔ جنوبی قهرمانی آسیا ۲۰۲۱
 ایران: ۱۶ برد /  کرهٔ جنوبی: ۲۱ برد

کره شمالی[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  کرهٔ شمالی انتخابی بازی‌های المپیک ۱۹۶۴
 ایران:بدون برد /  کرهٔ شمالی:۱ برد

کویت[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  کویت بازی‌های آسیایی  ۱۹۷۴
۲  ایران ۳–۱  کویت قهرمانی آسیا ۱۹۷۹
۳  ایران ۳–؟  کویت قهرمانی آسیا ۱۹۹۵
۴  ایران ۳–۰  کویت بازی‌های غرب آسیا ۲۰۰۵
۵  ایران ۳–۰  کویت بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۳
۶  ایران ۳–۰  کویت قهرمانی آسیا ۲۰۱۳
۷  ایران ۳–۰  کویت بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴
۸  ایران ۳–۰  کویت قهرمانی آسیا ۲۰۱۵
 ایران: ۸ برد /  کویت: بدون برد

لبنان[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  لبنان قهرمانی آسیا ۲۰۱۳
 ایران:۱ برد /  لبنان:بدون برد

ماکائو[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  ماکائو بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲
 ایران:۱ برد /  ماکائو:بدون برد

مالدیو[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  مالدیو قهرمانی منطقه آسیای مرکزی ۲۰۰۷
۲  ایران ۳–۰  مالدیو بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴
 ایران:۲ برد /  مالدیو:بدون برد

مغولستان[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  مغولستان بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴
۲  ایران ۳–۰  مغولستان بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴
۳  ایران ۳–۰  مغولستان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
۴  ایران ۳–۰  مغولستان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸
۵  ایران ۳–۰  مغولستان لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۳
 ایران:۵ برد /  مغولستان:بدون برد

میانمار[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  برمه کاپ آسیا ۲۰۱۲
 ایران:۱ برد /  برمه:بدون برد

نپال[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  نپال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۳
۲  ایران ۳–۰  نپال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲
 ایران: ۲ برد /  نپال: بدون برد

نیوزیلند[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–؟  نیوزیلند قهرمانی آسیا ۱۹۸۷
۲  ایران ۳–۱  نیوزیلند قهرمانی آسیا ۱۹۹۳
۳  ایران ۳–۱  نیوزیلند قهرمانی آسیا ۲۰۰۳
 ایران: ۳ برد /  نیوزیلند: بدون برد

ویتنام[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۱  ویتنام قهرمانی آسیا ۲۰۰۷
۲  ایران ۳–۰  ویتنام قهرمانی آسیا ۲۰۰۹
۳  ایران ۳–۰  ویتنام کاپ آسیا ۲۰۱۸
 ایران:۳ برد /  ویتنام:بدون برد

هند[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۱  هند بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸
۲  ایران ۲–۳  هند انتخابی بازی‌های المپیک ۱۹۶۴
۳  ایران ۳–۱  هند بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶
۴  ایران ۱–۳  هند قهرمانی آسیا ۱۹۷۹
۵  ایران ۰–۳  هند قهرمانی آسیا ۱۹۸۷
۶  ایران ۰–۳  هند قهرمانی آسیا ۱۹۸۹
۷  ایران ۳–۲  هند قهرمانی آسیا ۲۰۰۱
۸  ایران ۳–۲  هند بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲
۹  ایران ۳–۲  هند قهرمانی آسیا ۲۰۰۳
۱۰  ایران ۳–۱  هند قهرمانی آسیای مرکزی ۲۰۰۷
۱۱  ایران ۳–۱  هند انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۰
۱۲  ایران ۳–۲  هند کاپ آسیا ۲۰۱۰
۱۳  ایران ۳–۲  هند کاپ آسیا ۲۰۱۰
۱۴  ایران ۳–۱  هند قهرمانی آسیای مرکزی ۲۰۱۰
۱۵  ایران ۳–۰  هند قهرمانی آسیای مرکزی ۲۰۱۰
۱۶  ایران ۳–۰  هند قهرمانی آسیا ۲۰۱۱
۱۷  ایران ۳–۱  هند کاپ آسیا ۲۰۱۲
۱۸  ایران ۳–۰  هند کاپ آسیا ۲۰۱۲
۱۹  ایران ۱–۳  هند کاپ آسیا ۲۰۱۴
۲۰  ایران ۳–۰  هند بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴
۲۱  ایران ۳–۰  هند قهرمانی آسیا ۲۰۱۹
 ایران: ۱۶ برد /  هند: ۵ برد

هنگ کنگ[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  هنگ کنگ بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸
۲  ایران ۳–۰  هنگ کنگ قهرمانی آسیا  ۲۰۰۱
۳  ایران ۳–۰  هنگ کنگ قهرمانی آسیا ۲۰۰۹
۴  ایران ۳–۰  هنگ کنگ بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴
۵  ایران ۳–۰  هنگ کنگ قهرمانی آسیا ۲۰۲۱
۶  ایران ۳–۰  هنگ کنگ قهرمانی آسیا ۲۰۲۳
 ایران: ۶ برد /  هنگ کنگ: بدون برد

یمن[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  یمن بازی‌های غرب آسیا ۲۰۰۵
 ایران:۱ برد /  یمن:بدون برد

یمن جنوبی[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  یمن جنوبی قهرمانی آسیا ۱۹۷۹
۲  ایران ۳–؟  یمن جنوبی قهرمانی آسیا ۱۹۸۷
 ایران: ۱ برد /  یمن جنوبی: بدون برد

آفریقا[ویرایش]

ایران تاکنون با ۶ کشور آفریقایی رو در رو شده‌است و با آن‌ها دیدارهای رسمی برگزار کرده‌است.

الجزایر[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  الجزایر جام جهانی ۱۹۹۱
۲  ایران ۳–۰  الجزایر انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۴
۳  ایران ۳–۰  الجزایر بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۰۵
۴  ایران ۲–۳  الجزایر انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۸
۵  ایران ۳–۱  الجزایر بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۷
 ایران: ۳ برد /  الجزایر: ۲ برد

تونس[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  تونس قهرمانی جهان ۱۹۷۰
۲  ایران ۱–۳  تونس جام جهانی ۱۹۹۱
۳  ایران ۳–۱  تونس جام جهانی ۲۰۱۵
۴  ایران ۳–۰  تونس جام جهانی ۲۰۱۹
 ایران: ۳ برد /  تونس: ۱ برد

کامرون[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  کامرون بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۳
۲  ایران ۳–۱  کامرون بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۲۱
 ایران: ۲ برد /  کامرون: بدون برد

گینه[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۲  گینه قهرمانی جهان ۱۹۷۰
 ایران: ۱ برد /  گینه: بدون برد

مراکش[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  مراکش بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۷
 ایران: ۱ برد /  مراکش: بدون برد

مصر[۲۰][ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۲  مصر بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۰۵
۲  ایران ۰–۳  مصر انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۰
۳  ایران ۰–۳  مصر انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۰
۴  ایران ۳–۲  مصر جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۰۹
۵  ایران ۰–۳  مصر قهرمانی جهان ۲۰۱۰
۶  ایران ۳–۰  مصر جام جهانی ۲۰۱۱
۷  ایران ۳–۰  مصر انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۳
۸  ایران ۳–۱  مصر انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۳
۹  ایران ۳–۱  مصر بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۳
۱۰  ایران ۳–۰  مصر جام جهانی ۲۰۱۵
۱۱  ایران ۳–۰  مصر بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۱۲  ایران ۱–۳  مصر جام جهانی ۲۰۱۹
۱۳  ایران ۳–۱  مصر قهرمانی جهان ۲۰۲۲
 ایران: ۹ برد /  مصر: ۴ برد

آمریکای جنوبی[ویرایش]

ایران تاکنون با ۴ کشور این منطقه مسابقات رسمی برگزار کرده‌است که نتایج آن به این ترتیب است:

آرژانتین[۲۱][ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  آرژانتین قهرمانی جهان ۱۹۹۸
۲  ایران ۱–۳  آرژانتین انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۸
۳  ایران ۳–۲  آرژانتین جام جهانی ۲۰۱۱
۴  ایران ۳–۰  آرژانتین قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۵  ایران ۱–۳  آرژانتین جام جهانی ۲۰۱۵
۶  ایران ۳–۲  آرژانتین لیگ جهانی ۲۰۱۶
۷  ایران ۳–۲  آرژانتین لیگ جهانی ۲۰۱۶
۸  ایران ۰–۳  آرژانتین بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۹  ایران ۳–۲  آرژانتین لیگ جهانی ۲۰۱۷
۱۰  ایران ۳–۲  آرژانتین لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۱۱  ایران ۳–۱  آرژانتین لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۱۲  ایران ۳–۲  آرژانتین جام جهانی ۲۰۱۹
۱۳  ایران ۱–۳  آرژانتین لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۱۴  ایران ۳–۲  آرژانتین قهرمانی جهان ۲۰۲۲
۱۵  ایران ۲–۳  آرژانتین لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳
 ایران: ۹ برد /  آرژانتین: ۶ برد

برزیل[۲۲][ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  برزیل جام جهانی ۱۹۹۱
۲  ایران ۱–۳  برزیل جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۰۹
۳  ایران ۰–۳  برزیل جام جهانی ۲۰۱۱
۴  ایران ۱–۳  برزیل جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۳
۵  ایران ۲–۳  برزیل لیگ جهانی ۲۰۱۴
۶  ایران ۳–۰  برزیل لیگ جهانی ۲۰۱۴
۷  ایران ۳–۲  برزیل لیگ جهانی ۲۰۱۴
۸  ایران ۲–۳  برزیل لیگ جهانی ۲۰۱۴
۹  ایران ۳–۱  برزیل لیگ جهانی ۲۰۱۴
۱۰  ایران ۰–۳  برزیل لیگ جهانی ۲۰۱۶
۱۱  ایران ۱–۳  برزیل لیگ جهانی ۲۰۱۶
۱۲  ایران ۱–۳  برزیل لیگ جهانی ۲۰۱۷
۱۳  ایران ۰–۳  برزیل جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷
۱۴  ایران ۲–۳  برزیل لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۱۵  ایران ۲–۳  برزیل لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۱۶  ایران ۲–۳  برزیل لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۱۷  ایران ۱–۳  برزیل جام جهانی ۲۰۱۹
۱۸  ایران ۱–۳  برزیل لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۱۹  ایران ۰–۳  برزیل لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲
۲۰  ایران ۰–۳  برزیل قهرمانی جهان ۲۰۲۲
۲۱  ایران ۰–۳  برزیل انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
 ایران: ۳ برد /  برزیل: ۱۸ برد

شیلی[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۲  شیلی جام جهانی ۱۹۹۱
 ایران: ۱ برد /  شیلی: بدون برد

ونزوئلا[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  ونزوئلا قهرمانی جهان ۱۹۷۰
۲  ایران ۱–۳  ونزوئلا قهرمانی جهان ۲۰۰۶
۳  ایران ۳–۰  ونزوئلا انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲
۴  ایران ۳–۰  ونزوئلا جام جهانی ۲۰۱۵
۵  ایران ۳–۲  ونزوئلا انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۶  ایران ۳–۰  ونزوئلا بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
 ایران: ۵ برد /  ونزوئلا: ۱ برد

آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب[ویرایش]

ایران تاکنون با ۵ کشور این منطقه مسابقات رسمی برگزار کرده‌است که نتایج آن به این ترتیب است:

ایالات متحده آمریکا[۲۳][ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۲–۳  ایالات متحده آمریکا قهرمانی جهان ۱۹۷۰
۲  ایران ۰–۳  ایالات متحده آمریکا قهرمانی جهان ۲۰۰۶
۳  ایران ۰–۳  ایالات متحده آمریکا جام جهانی ۲۰۱۱
۴  ایران ۳–۲  ایالات متحده آمریکا جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۳
۵  ایران ۰–۳  ایالات متحده آمریکا لیگ جهانی ۲۰۱۴
۶  ایران ۳–۲  ایالات متحده آمریکا قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۷  ایران ۱–۳  ایالات متحده آمریکا لیگ جهانی ۲۰۱۵
۸  ایران ۱–۳  ایالات متحده آمریکا لیگ جهانی ۲۰۱۵
۹  ایران ۳–۰  ایالات متحده آمریکا لیگ جهانی ۲۰۱۵
۱۰  ایران ۳–۰  ایالات متحده آمریکا لیگ جهانی ۲۰۱۵
۱۱  ایران ۱–۳  ایالات متحده آمریکا جام جهانی ۲۰۱۵
۱۲  ایران ۱–۳  ایالات متحده آمریکا لیگ جهانی ۲۰۱۶
۱۳  ایران ۱–۳  ایالات متحده آمریکا لیگ جهانی ۲۰۱۷
۱۴  ایران ۳–۲  ایالات متحده آمریکا جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷
۱۵  ایران ۰–۳  ایالات متحده آمریکا لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۱۶  ایران ۰–۳  ایالات متحده آمریکا قهرمانی جهان ۲۰۱۸
۱۷  ایران ۰–۳  ایالات متحده آمریکا لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۱۸  ایران ۱–۳  ایالات متحده آمریکا جام جهانی ۲۰۱۹
۱۹  ایران ۳–۰  ایالات متحده آمریکا لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۲۰  ایران ۳–۰  ایالات متحده آمریکا لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲
۲۱  ایران ۰–۳  ایالات متحده آمریکا لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳
 ایران: ۷ برد /  ایالات متحده آمریکا: ۱۴ برد

پورتوریکو[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۱  پورتوریکو انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲
۲  ایران ۳–۰  پورتوریکو قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۳  ایران ۳–۰  پورتوریکو قهرمانی جهان ۲۰۱۸
 ایران: ۳ برد /  پورتوریکو: بدون برد

کانادا[۲۴][ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  کانادا انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۴
۲  ایران ۰–۳  کانادا جام جهانی ۲۰۱۵
۳  ایران ۳–۲  کانادا انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۴  ایران ۱–۳  کانادا لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۵  ایران ۲–۳  کانادا قهرمانی جهان ۲۰۱۸
۶  ایران ۳–۰  کانادا لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۷  ایران ۳–۱  کانادا جام جهانی ۲۰۱۹
۸  ایران ۳–۱  کانادا لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۹  ایران ۰–۳  کانادا بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
۱۰  ایران ۳–۰  کانادا لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲
 ایران: ۵ برد /  کانادا: ۵ برد

کوبا[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  کوبا جام جهانی ۱۹۹۱
۲  ایران ۰–۳  کوبا قهرمانی جهان ۱۹۹۸
۳  ایران ۱–۳  کوبا جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۰۹
۴  ایران ۰–۳  کوبا جام جهانی ۲۰۱۱
۵  ایران ۳–۲  کوبا لیگ جهانی ۲۰۱۳
۶  ایران ۳–۱  کوبا لیگ جهانی ۲۰۱۳
۷  ایران ۳–۰  کوبا بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۸  ایران ۳–۱  کوبا قهرمانی جهان ۲۰۱۸
۹  ایران ۳–۲  کوبا انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
۱۰  ایران ۲–۳  کوبا لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳
۱۱  ایران ۲–۳  کوبا انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
 ایران: ۵ برد /  کوبا: ۶ برد

مکزیک[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۱–۳  مکزیک جام جهانی ۱۹۹۱
۲  ایران ۳–۰  مکزیک انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
 ایران: ۱ برد /  مکزیک: ۱ برد

اروپا[ویرایش]

آذربایجان[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  آذربایجان بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۰۵
۲  ایران ۳–۰  آذربایجان بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۷
۳  ایران ۳–۰  آذربایجان بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۲۱
 ایران: ۳ برد /  آذربایجان: بدون برد

آلمان[۲۵][ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  آلمان جام جهانی ۱۹۹۱
۲  ایران ۳–۰  آلمان لیگ جهانی ۲۰۱۳
۳  ایران ۰–۳  آلمان لیگ جهانی ۲۰۱۳
۴  ایران ۰–۳  آلمان قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۵  ایران ۳–۲  آلمان لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۶  ایران ۳–۰  آلمان لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۷  ایران ۲–۳  آلمان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۸  ایران ۳–۰  آلمان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳
۹  ایران ۱–۳  آلمان انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
 ایران: ۴ برد /  آلمان: ۵ برد

اسرائیل[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۲–۳  اسرائیل انتخابی بازی‌های المپیک ۱۹۶۴
۲  ایران ۰–۳  اسرائیل قهرمانی جهان ۱۹۷۰
 ایران: بدون برد /  اسرائیل: ۲ برد

اسلوونی[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۱–۳  اسلوونی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۲  ایران ۳–۰  اسلوونی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲
۳  ایران ۰–۳  اسلوونی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳
 ایران: ۱ برد /  اسلوونی: ۲ برد

اوکراین[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  اوکراین انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
 ایران: بدون برد /  اوکراین: ۱ برد

ایتالیا[۲۶][ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  ایتالیا قهرمانی جهان ۱۹۷۰
۲  ایران ۱–۳  ایتالیا قهرمانی جهان ۲۰۰۶
۳  ایران ۰–۳  ایتالیا انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۸
۴  ایران ۲–۳  ایتالیا قهرمانی جهان ۲۰۱۰
۵  ایران ۱–۳  ایتالیا جام جهانی ۲۰۱۱
۶  ایران ۳–۱  ایتالیا لیگ جهانی ۲۰۱۳
۷  ایران ۲–۳  ایتالیا لیگ جهانی ۲۰۱۳
۸  ایران ۳–۲  ایتالیا جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۳
۹  ایران ۰–۳  ایتالیا لیگ جهانی ۲۰۱۴
۱۰  ایران ۰–۳  ایتالیا لیگ جهانی ۲۰۱۴
۱۱  ایران ۳–۰  ایتالیا لیگ جهانی ۲۰۱۴
۱۲  ایران ۳–۱  ایتالیا لیگ جهانی ۲۰۱۴
۱۳  ایران ۰–۳  ایتالیا لیگ جهانی ۲۰۱۴
۱۴  ایران ۳–۱  ایتالیا قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۱۵  ایران ۰–۳  ایتالیا جام جهانی ۲۰۱۵
۱۶  ایران ۰–۳  ایتالیا لیگ جهانی ۲۰۱۶
۱۷  ایران ۰–۳  ایتالیا بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۱۸  ایران ۰–۳  ایتالیا لیگ جهانی ۲۰۱۷
۱۹  ایران ۳–۲  ایتالیا جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷
۲۰  ایران ۰–۳  ایتالیا لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۲۱  ایران ۳–۱  ایتالیا لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۲۲  ایران ۲–۳  ایتالیا جام جهانی ۲۰۱۹
۲۳  ایران ۳–۱  ایتالیا لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۲۴  ایران ۱–۳  ایتالیا بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
۲۵  ایران ۱–۳  ایتالیا لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲
۲۶  ایران ۰–۳  ایتالیا لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳
۲۷  ایران ۰–۳  ایتالیا انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
 ایران: ۸ برد /  ایتالیا: ۱۹ برد

بلژیک[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  بلژیک قهرمانی جهان ۱۹۷۰
۲  ایران ۳–۱  بلژیک قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۳  ایران ۳–۲  بلژیک لیگ جهانی ۲۰۱۷
 ایران: ۲ برد /  بلژیک: ۱ برد

بلغارستان[۲۷][ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  بلغارستان قهرمانی جهان ۱۹۷۰
۲  ایران ۰–۳  بلغارستان قهرمانی جهان ۲۰۰۶
۳  ایران ۳–۱  بلغارستان لیگ جهانی ۲۰۱۶
۴  ایران ۳–۱  بلغارستان لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۵  ایران ۳–۱  بلغارستان قهرمانی جهان ۲۰۱۸
۶  ایران ۰–۳  بلغارستان قهرمانی جهان ۲۰۱۸
۷  ایران ۳–۰  بلغارستان لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۸  ایران ۳–۰  بلغارستان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۹  ایران ۰–۳  بلغارستان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲
۱۰  ایران ۲–۳  بلغارستان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳
 ایران: ۵ برد /  بلغارستان: ۵ برد

پرتغال[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۱  پرتغال لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
 ایران: ۱ برد /  پرتغال: بدون برد

ترکیه[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۱  ترکیه بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۳
۲  ایران ۳–۲  ترکیه بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۷
۳  ایران ۲–۳  ترکیه بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۲۱
 ایران: ۲ برد /  ترکیه: ۱ برد

جمهوری چک[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳ جمهوری چک جمهوری چک قهرمانی جهان ۲۰۰۶
۲  ایران ۱–۳ جمهوری چک جمهوری چک انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
 ایران: بدون برد / جمهوری چک جمهوری چک: ۲ برد

روسیه[۲۸][ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  روسیه جام جهانی ۲۰۱۱
۲  ایران ۰–۳  روسیه لیگ جهانی ۲۰۱۳
۳  ایران ۱–۳  روسیه لیگ جهانی ۲۰۱۳
۴  ایران ۰–۳  روسیه جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۳
۵  ایران ۲–۳  روسیه لیگ جهانی ۲۰۱۴
۶  ایران ۰–۳  روسیه قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۷  ایران ۳–۱  روسیه لیگ جهانی ۲۰۱۵
۸  ایران ۳–۰  روسیه لیگ جهانی ۲۰۱۵
۹  ایران ۳–۰  روسیه لیگ جهانی ۲۰۱۵
۱۰  ایران ۱–۳  روسیه لیگ جهانی ۲۰۱۵
۱۱  ایران ۰–۳  روسیه جام جهانی ۲۰۱۵
۱۲  ایران ۰–۳  روسیه بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۱۳  ایران ۰–۳  روسیه لیگ جهانی ۲۰۱۷
۱۴  ایران ۱–۳  روسیه لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۱۵  ایران ۳–۰  روسیه لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۱۶  ایران ۰–۳  روسیه انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
۱۷  ایران ۱–۳  روسیه جام جهانی ۲۰۱۹
۱۸  ایران ۱–۳  روسیه لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
 ایران: ۴ برد /  روسیه: ۱۴ برد

صربستان[۲۹][ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۲–۳  یوگسلاوی قهرمانی جهان ۱۹۷۰
۲  ایران ۳–۲  صربستان جام جهانی ۲۰۱۱
۳  ایران ۰–۳  صربستان انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲
۴  ایران ۲–۳  صربستان لیگ جهانی ۲۰۱۳
۵  ایران ۳–۲  صربستان لیگ جهانی ۲۰۱۳
۶  ایران ۳–۱  صربستان قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۷  ایران ۱–۳  صربستان لیگ جهانی ۲۰۱۶
۸  ایران ۳–۲  صربستان لیگ جهانی ۲۰۱۶
۹  ایران ۱–۳  صربستان لیگ جهانی ۲۰۱۷
۱۰  ایران ۲–۳  صربستان لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۱۱  ایران ۳–۱  صربستان لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۱۲  ایران ۲–۳  صربستان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۱۳  ایران ۳–۰  صربستان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲
 ایران: ۶ برد /  صربستان: ۷ برد

فرانسه[۳۰][ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  فرانسه قهرمانی جهان ۱۹۷۰
۲  ایران ۰–۳  فرانسه انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۰۴
۳  ایران ۱–۳  فرانسه قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۴  ایران ۲–۳  فرانسه قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۵  ایران ۰–۳  فرانسه انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۶  ایران ۳–۲  فرانسه جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷
۷  ایران ۱–۳  فرانسه لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۸  ایران ۰–۳  فرانسه لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۹  ایران ۰–۳  فرانسه لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۱۰  ایران ۰–۳  فرانسه لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳
 ایران: ۱ برد /  فرانسه: ۹ برد

فنلاند[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۱  فنلاند قهرمانی جهان ۱۹۷۰
۲  ایران ۳–۲  فنلاند قهرمانی جهان ۲۰۱۸
 ایران: ۲ برد /  فنلاند: بدون برد

لهستان[۳۱][ویرایش]

تورنمنت‌های رسمی

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۰–۳  لهستان قهرمانی جهان ۱۹۹۸
۲  ایران ۱–۳  لهستان جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۰۹
۳  ایران ۳–۲  لهستان جام جهانی ۲۰۱۱
۴  ایران ۳–۱  لهستان لیگ جهانی ۲۰۱۴
۵  ایران ۳–۰  لهستان لیگ جهانی ۲۰۱۴
۶  ایران ۱–۳  لهستان لیگ جهانی ۲۰۱۴
۷  ایران ۰–۳  لهستان لیگ جهانی ۲۰۱۴
۸  ایران ۲–۳  لهستان قهرمانی جهان ۲۰۱۴
۹  ایران ۱–۳  لهستان لیگ جهانی ۲۰۱۵
۱۰  ایران ۲–۳  لهستان لیگ جهانی ۲۰۱۵
۱۱  ایران ۳–۲  لهستان لیگ جهانی ۲۰۱۵
۱۲  ایران ۱–۳  لهستان لیگ جهانی ۲۰۱۵
۱۳  ایران ۲–۳  لهستان جام جهانی ۲۰۱۵
۱۴  ایران ۳–۱  لهستان انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۱۵  ایران ۲–۳  لهستان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶
۱۶  ایران ۳–۱  لهستان لیگ جهانی ۲۰۱۷
۱۷  ایران ۰–۳  لهستان لیگ جهانی ۲۰۱۷
۱۸  ایران ۳–۰  لهستان لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
۱۹  ایران ۰–۳  لهستان قهرمانی جهان ۲۰۱۸
۲۰  ایران ۳–۲  لهستان لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۲۱  ایران ۱–۳  لهستان لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
۲۲  ایران ۰–۳  لهستان جام جهانی ۲۰۱۹
۲۳  ایران ۰–۳  لهستان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۲۴  ایران ۳–۲  لهستان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰
۲۵  ایران ۳–۲  لهستان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲
۲۶  ایران ۲–۳  لهستان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲
۲۷  ایران ۲–۳  لهستان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳
 ایران:‌ ۱۰ برد/  لهستان: ۱۶ برد

تورنمنت‌های غیر رسمی
ایران ۰–۳ لهستان / جام واگنر ۲۰۱۲
ایران ۱–۳ لهستان / جام واگنر ۲۰۱۵
ایران ۰–۳ لهستان / جام واگنر ۲۰۲۲

هلند[ویرایش]

# تیم نتیجه بازی تیم عنوان مسابقات
۱  ایران ۳–۰  هلند لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱
۲  ایران ۰–۳  هلند لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲
۳  ایران ۱–۳  هلند قهرمانی جهان ۲۰۲۲
۴  ایران ۲–۳  هلند لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳
 ایران: ۱ برد /  هلند: ۳ برد

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. https://www.irna.ir/news/5858064/والیبال-بین-المللی-دهه-فجر-روسیه-و-فجر-ایران-پیروز-شدند
  2. https://www.irna.ir/news/6021185/نگاهی-به-اولین-روز-مسابقات-والیبال-بین-المللی-دهه-فجر
  3. https://www.iribnews.ir/fa/news/4164311/رقابت-های-پایانی-مسابقات-والیبال-سالنی-جام-فجر
  4. https://borna.news/fa/news/2071040/پایان-مسابقات-والیبال-بانوان-جام-فجر-در-تربت-حیدریه
  5. https://www.pana.ir/بخش-اخبار-2/601729-نتایج-رده-بندی-فینال-مسابقات
  6. https://www.mehrnews.com/news/300990/مسابقات-بين-المللي-واليبال-ساحلي-دهه-فجر-آغاز-شد
  7. https://volleyball.ir/تاریخچه-والیبال-ایران-و-جهان-جدید/
  8. http://mvacademy.ir/دومین-دوره-جشنواره-بین-المللی-والیبال/
  9. http://www.hisport.ir/showcalendar.php?id=6
  10. https://volleyball.ir/جام-۲۲؛-همه-چیز-در-مورد-مردان-والیبال-ای/
  11. https://archive.today/20230822205652/https://volleyball.ir/%D8%AC%D8%A7%D9%85-%DB%B2%DB%B2%D8%9B-%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C/
  12. [۱]
  13. [۲]
  14. [۳]
  15. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و چین
  16. [۴]
  17. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و ژاپن
  18. [۵]
  19. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و کره جنوبی
  20. والیبال ایران پس از ۸ سال به مصر باخت
  21. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و آرژانتین
  22. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و برزیل
  23. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و آمریکا
  24. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و کانادا
  25. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و آلمان
  26. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و ایتالیا
  27. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و بلغارستان
  28. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و روسیه
  29. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و صربستان
  30. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و فرانسه
  31. تاریخچۀ رویارویی‌های ایران و لهستان