بی‌وقفه (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رام‌نشده
ژانرشیانشیا
فانتزی
فرا طبیعی
بر پایهٔ رمان مو داو زو شی نوشته شده توسط مو شیانگ تنگ شیو
نویسندهیانگ شیا
دنگ یاویو
ما جینگ
گوا گوانگیون
کارگردانجنگ ویوئن
چن جیالین
بازیگرانشیائو ژان
وانگ ییبو
آهنگ پایان«رام‌نشده/ووجی»
شیائو ژان و وانگ ییبو
آهنگسازلین‌های
کشور سازندهچین
زبان اصلیماندارین
شمار فصل‌ها۱
شمار قسمت‌ها۵۰
تولید
تهیه‌کننده‌های اجراییسان هوائیجونگ
وانگ شین

هان ژجی
تهیه‌کننده‌هانیش نیش
یانگ شیا
جانگ منگ
وانگ چو
رن کیانگ
لیو مینگتی
وانگ وانینگ
مکان‌های تولیداستودیوی جهانی هنگ داین
گوئیژو
دوربینچند دوربین
مدت۴۵ دقیقه
تولیدکنندهتنسنت
پخش
شبکهٔ اصلیتنسنت
فرمت تصویر۱۰۸۰آی (اچ‌دی‌تی‌وی)
انتشار اولیه۲۷ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-06-۲۷) –
۲۰ اوت ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-08-۲۰)
انتشار
نمایش‌های مشابهمو داو زو شی
پیوندهای بیرونی
وبگاه

رام‌نشده (چینی: 陈 情 令؛ پین‌یین: Chén Qíng Lìng) یک مجموعه تلویزیونی چینی است که برگرفته از رمان شیِن شیا مو داو زو شی از مو شیانگ تنگ شیو با بازی شیائو ژان و وانگ ییبو است.[۱] این سریال ماجراهای وی‌ ووشیِن و لَن وانگ‌جی، دو دوست و پرورش‌دهنده‌ی روح را دنبال می‌کند که برای حل معماهایی اسرارآمیز که با اتفاقی غم‌انگیز در گذشته ارتباط دارند، به همراه هم سفر می‌کنند.[۲]

این سریال از ۲۷ ژوئن تا ۲۰ اوت ۲۰۱۹ در چین از طریق تنسنت ویدئو در ۵۰ قسمت پخش شد.[۳][۴] یک نسخه ویژه ۲۰ قسمتی از این درام از ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ از شبکه وی تی‌وی پخش شد.[۵] در حال حاضر در سراسر جهان از طریق پخش آنلاین نتفلیکس در دسترس است.[۶]

رام نشده چه در خود کشور چین و چه در سطح بین‌المللی با تحسین منتقدین به خاطر داشتن طرح داستانی قوی، شخصیت‌ پردازی عالی و لباس و گریم دقیق و زیبای آن یک موفقیت انتقادی و تجاری محسوب می‌شود.[۷][۸] [۹][۱۰][۱۱] این فیلم به یکی از پردرآمدترین درام‌های سال ۲۰۱۹ تبدیل شد.[۱۲][۱۳] بر اساس «گزارش تحقیق در مورد توسعه سمعی و بصری اینترنت چین» برای سال ۲۰۱۹ و آغاز سال ۲۰۲۰، «افراد بی سرپرست» از نظر شاخص محبوبیت در رتبه اول قرار گرفت.[۱۴] با توجه به موفقیت این مجموعه، دو فیلم اسپین آف با تمرکز بر شخصیت‌های فرعی اکران شده‌است: سفر کشنده (۲۰۱۹) و مردگان زنده (2020).[۱۵] این مجموعه در ژوئن ۲۰۲۱، چند روز قبل از دومین سالگرد پخش آن، ۹٫۵ میلیارد بازدید از ویدئو تنسنت داشت و آن را به یکی از پربیننده‌ترین درام‌های چینی در پلت فرم تبدیل کرد.[۱۶] یک بازی موبایل بر اساس این سری نیز قرار است توسط NetEase Games منتشر شود.[۱۷]

خلاصه داستان[ویرایش]

داستان سریال در دنیایی خیالی به نام پوگیلیست روایت می‌شود. جایی که قوانین و حکومت توسط قبیله‌ای قدرتمند به نام ون به اجرا درآمده و بقیه‌ی قبایل تحت تسلط و نفوذ این قبیله قرار دارند. تذهیبگر بازیگوش و جوانی به نام وی ووشیِن (شیائو ژان) با یکی از برجسته ترین تذهیبگران جوان قبیله‌ی گوسولَن به نام لَن وانگ‌جی (وانگ ییبو) در طول ماجراجویی که دارند دوست می‌شوند. در این بین متوجه می‌شوند که رئیس قبیله وِن افکار شومی رو در سردارد و باید قبل از اینکه سرزمین‌ها را ویران کند جلوی او را بگیرند…

بازیگران[ویرایش]

شیائو ژان در نقش وی ووشیِان

وانگ ییبو در نقش لَان وانگ‌جی

منابع[ویرایش]

  1. «《陈情令》首曝剧照 肖战王一博掀仙侠风云». ent.ifeng.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۰۷.
  2. «"开播当日定档!肖战王一博《陈情令》今晚播出"».
  3. «组图:突如其来!《陈情令》定档627 肖战王一博最新海报曝光_高清图集_新浪网». slide.ent.sina.com.cn. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۳۱.
  4. «《陈情令》迎大结局 肖战王一博双双发文告别». ent.ifeng.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۳۱.
  5. «《陈情令》特别剪辑版上线,蓝忘机醉酒忙坏魏无羡,风水轮流转_腾讯新闻». new.qq.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۳۱.
  6. "The Untamed | Netflix". www.netflix.com (به انگلیسی). Retrieved 2021-08-31.
  7. Mather, Ogilvy &. "The Untamed Becomes Top1 Twitter Trending Topic, Gaining Global Attention". www.prnewswire.com (به انگلیسی). Retrieved 2021-08-31.
  8. "'The Untamed': A Primer On The Chinese Drama The Internet Is Obsessed With". Bustle (به انگلیسی). Retrieved 2021-08-31.
  9. Davis، Rebecca؛ Davis، Rebecca (۲۰۲۰-۰۶-۰۵). «China's Gay Rights Stance Can't Derail Demand for LGBT Films». Variety (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۳۱.
  10. "'The Untamed': A Primer On The Chinese Drama The Internet Is Obsessed With". Bustle (به انگلیسی). Retrieved 2021-08-31.
  11. Hudson، Nikki (۲۰۲۰-۰۱-۲۰). «All the symbolism behind the WangXian 'ship in 'The Untamed'». Film Daily (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۳۱.
  12. 文 (۲۰۱۹-۱۱-۰۴). «326.7万人付费看陈情令演唱会直播 平台收入近亿|陈情令|陈情令国风音乐演唱会|陈情令国风音乐专辑_新浪娱乐_新浪网». ent.sina.com.cn. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۳۱.
  13. «《陈情令》吸金9700万,为何"腐女"的钱最好赚?». new.qq.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۳۱.
  14. «微博». m.weibo.cn. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۳۱.
  15. The Living Dead | Rakuten Viki (به انگلیسی), retrieved 2021-08-31
  16. 文汇报 (۲۰۲۱-۰۶-۲۴). «时隔两年,《陈情令》播放量破95亿_手机网易网». 3g.163.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۱ اوت ۲۰۲۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۳۱.
  17. "The Untamed - QooApp Game Store". QooApp (به انگلیسی). Retrieved 2021-08-31.