بی‌نهایت (فیلم ۲۰۲۲)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بی‌نهایت
ایتالیاییL'immensità
کارگردانامانوئله کریالسه
فیلمنامه‌نویس
بازیگران
موسیقیرائولسون
فیلم‌بردارگرگلی پوهرنوک
تدوین‌گرکلیو بنونتو
شرکت
تولید
  • وایلدساید
  • برادران وارنر انترتینمنت ایتالیا
  • چپتر ۲
  • پاته
  • فرنس ۳ سینما
توزیع‌کنندهبرادران وارنر پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۴ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۰۲۲-۰۹-۰۴) (ونیز)
  • ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۰۲۲-09-۱۵) (ایتالیا)
کشور
  • ایتالیا
  • فرانسه
زبانایتالیایی

بی‌نهایت (ایتالیایی: L'immensità) یک فیلم درام فرانسوی-ایتالیایی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی امانوئله کریالسه است. در این فیلم لوانا جولیانی در کنار پنه‌لوپه کروز و وینچنتسو آماتو ایفای نقش می‌کنند.

طرح داستان[ویرایش]

داستان فیلم در شهر رم در دههٔ ۱۹۷۰ اتفاق می‌افتد و یک خانوادهٔ جنجالی را به تصویر می‌کشد که متشکل از یک زوج متأهل ناراضی شامل کلارا (یک اسپانیایی تبعیدشدهٔ بدخلق)، شوهرش فلیس (تاجری که با منشی خود به کلارا خیانت می‌کند) و فرزندانشان آدریانا، جینو و دیانا می‌باشد. آدریانای ۱۲ ساله فرزند بزرگ خانواده، (که در هنگام تولد جنسیت زن به او اختصاص داده شده‌است) دچار دیسفوریای جنسیتی می‌شود و خود را به عنوان یک مرد می‌شناسد و نام آندرئا (نامی عمدتاً مردانه در ایتالیا) را برای خود برگزیده است. آندرئا به سارا علاقه‌مند می‌شود، دختری که هویت جنسیتی آندرئا را می‌پذیرد. آندرئا و کلارا با احساس مشترک خارجی‌بودن، به هم نزدیک‌تر می‌شوند.

بازیگران[ویرایش]

تولید[ویرایش]

فیلمنامه توسط کریالسه، فرانچسکا مانیری و ویتوریو مورونی نوشته شده‌است.[۵] این فیلم به عنوان یک محصول مشترک ایتالیایی-فرانسوی،[۶] توسط وایلدساید، برادران وارنر انترتینمنت ایتالیا، چپتر ۲، پاته و فرنس ۳ سینما تولید شده‌است.[۳]

انتشار[ویرایش]

این فیلم نمایش افتتاحیه خود را در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در ۴ سپتامبر ۲۰۲۲ انجام داد و قرار است در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ در ایتالیا توسط برادران وارنر پیکچرز اکران شود.

بازخورد[ویرایش]

در وبسایت راتن تومیتوز، ٪۸۳ از ۶ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۶/۱۰ را در اختیار دارد.[۷]

لزلی فلپرین از هالیوود ریپورتر فیلم را به عنوان «یک رابطهٔ خانوادگی پر جنب‌وجوش، اما بیش از حد فشرده» خلاصه کرد.[۲]

گای لاج از ورایتی نوشت که این فیلم «به به‌طور محسوس دردناک و خالصانه درست شده، که نمی‌توان آن را کوچک نامید، اما از برخی جهاتی حساس و عجیب است که آن را ضعیف و شکننده نشان می‌دهد».[۳]

رابی کالین از تلگراف به این فیلم ۴ از ۵ ستاره داد و تصویر «خودزندگی‌نامهٔ شگفت‌انگیز» را «پرتره‌ای از غم و اندوه خانگی و ولع فرار از آن از دید یک کودک» دانست.[۸]

وندی آید از اسکرین اینترنشنال عملکرد کروز را به عنوان «تقابلی بین سوفیا لورن و یک شراره خورشیدی» برجسته دانست.[۹]

استفانی بانبری از ددلاین هالیوود معتقد است که در اعماق وجود، این فیلم «اساساً بسیار تیره‌وتار است، اما چهره‌ای لذت بخش دارد».[۱]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Bunbury, Stephanie (5 September 2022). "Venice Review: Penelope Cruz In Emanuele Crialese's 'L'Immensita'". ددلاین هالیوود.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ ۲٫۳ ۲٫۴ ۲٫۵ ۲٫۶ Felperin, Leslie (4 September 2022). "'L'Immensita' Review: Penelope Cruz Wows Again in Turbulent Italian Family Drama". هالیوود ریپورتر.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ Lodge, Guy (4 September 2022). "'L'Immensità' Review: Penélope Cruz Adds Dazzle to a Gentle, Poignant Tale of Transgender Adolescence". ورایتی.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ Gogiali, Giulia. "Festival di Venezia, due baby attori di Pomezia nel nuovo film con Penelope Cruz". Il Corriere della Città.
  5. De Marco, Camillo (5 September 2022). "Review: L'immensità". Cineuropa.
  6. "L'immensità". دوسالانه ونیز. Retrieved 6 September 2022. {{cite web}}: C1 control character in |url= at position 68 (help)
  7. "بی‌نهایت". راتن تومیتوز. فاندانگو مدیا. Retrieved 7 September 2022. ویرایش در ویکی‌داده
  8. Collin, Robbie (4 September 2022). "L'Immensità, review: Penélope Cruz channels Sophia Loren in this bruising family portrait". دیلی تلگراف.
  9. Ide, Wendy (4 September 2022). "'L'Immensita': Venice Review". اسکرین اینترنشنال.

پیوند به بیرون[ویرایش]