بی‌مصرف‌ها ۳

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بی‌مصرف‌ها ۳
کارگردانپاتریک هیوز
تهیه‌کنندهاوی لرنر
کوین کینگ تمپلتون
لز ولدن
دنی لرنر
نویسندهکریستن راتنبیگر
کاترین بندیکت
سیلوستر استالونه
بازیگرانسیلوستر استالونه
جیسون استاتهام
جت لی
آرنولد شوارتزنگر
مل گیبسون
هریسون فورد
آنتونیو باندراس
دولف لاندگرن
ویکتور اُرتیز
روندا رزی
فیلم‌بردارپیتر منزیس جونیور
توزیع‌کنندهلاینزگیت
تاریخ‌های انتشار
۱۵ اوت ۲۰۱۴
مدت زمان
۱۲۶ دقیقه[۱]
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۹۰ میلیون دلار[۲][۳]
فروش گیشه۲۱۴ میلیون دلار

بی‌مصرف‌ها ۳ (به انگلیسی: The Expendables 3) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال ۲۰۱۴ به کارگردانی پاتریک هیوز و نویسندگی کرایتون روتنبرگر، کاترین بندیکت و سیلوستر استالونه است.

بی‌مصرف‌ها در فارسی ترجمه‌ای اشتباه از کلمه Expendables است. Expendables یعنی کسانی که رئیسشان آن‌ها را به چشم افرادی بدردبخور می‌بینند که اگر مردند مشکلی نیست و می‌شود براحتی آن‌ها را جایگزین کرد. Expendables یعنی قابل خرج و جایگزین‌پذیر و نه قابل مصرف یا بی‌مصرف.

این سومین قسمت از سری فیلم‌های بی‌مصرف‌ها و دنباله‌ای بر بی‌مصرف‌ها ۲ (۲۰۱۲) محسوب می‌شود. در این فیلم گروهی از بازیگران از جمله سیلوستر استالونه، جیسون استاتهام، آنتونیو باندراس، جت لی، وسلی اسنایپس، دولف لاندگرن، کلسی گرامر، رندی کوچار، تری کروس، کلان لوتز، روندا روسی، گلن پاول، ویکتور اورتیز، مل گیبسون، هریسون فورد و آرنولد شوارتزنگر حضور دارند.

خلاصه داستان[ویرایش]

داستان فیلم دربارهٔ رویارویی گروه بی‌مصرف‌ها به رهبری بارنی راس(سیلوستر استالونه) با بنیان‌گذار و رهبر اصلی گروه بی‌مصرف‌ها، به نام کنراد استونبنکس (مل گیبسون) است. در گذشته بارنی مجبور شد استونبنکس را بخاطر فعالیت‌های ظالمانه اش نابود کند ولی غافل از اینکه استونبنکس جان سالم به در برده و این بار آمده تا گروهی که خودش آن را بنیان نهاده بود (یعنی بی‌مصرف‌ها) را نابود کند.

بازیگران[ویرایش]

ساخت[ویرایش]

فیلم‌برداری در ۱۹ اوت ۲۰۱۳ و در استودیویی در بلغارستان شروع شد. در سپتامبر ۲۰۱۳ طی مصاحبه‌ای اعلام شد که جیسون استاتهام در هنگام فیلمبرداری و در زمانی که در حال رانندگی با یک کامیون بوده، به دلیل نقص سیستم ترمز به همراه کامیون به دریا سقوط می‌کند که از این حادثه نجات یافت.

انتشار غیرقانونی[ویرایش]

نسخه لیک شده فیلم «بی‌مصرف‌ها ۳» با کیفیت DVDScr در روز ۲۵ ژوئیه در سایت‌های تورنت آپلود شد و در مدت ۲۴ ساعت بیش ۱۸۹ هزار بار دانلود شد.[۴] تخمین زده می‌شود که پس از یک هفته این آمار به بیش از ۲ میلیون بار دانلود رسیده‌است.[۵]

منابع[ویرایش]

  1. "THE EXPENDABLES 3 | British Board of Film Classification". Bbfc.co.uk. July 31, 2014. Retrieved July 31, 2014.
  2. Bruce Willis 'wanted $1m a day for Expendables 3'.
  3. "The Expendables Franchise Box Office History - The Numbers". www.the-numbers.com.
  4. Spangler, Todd; Spangler, Todd (2014-07-25). "'Expendables 3' Leaks Online, Pirated Copy Downloaded 189,000 Times in 24 Hours". Variety (به انگلیسی). Retrieved 2019-05-24.
  5. Spangler, Todd; Spangler, Todd (2014-07-30). "Will 'Expendables 3' Pre-Release Piracy Hurt Box-Office Revenue?". Variety (به انگلیسی). Retrieved 2019-05-24.

پیوند به بیرون[ویرایش]